Livskvalitet iFokus

Livskvalitet

Etiketthus-och-hem
Läst 2301 ggr
Cristine
0

Trasmattor

Förr var det bara trasmattor som gällde, nu försvinner de mer och mer. Jag har en i hallen.

Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.

Hemsida www.livskvalitet-2.se  kliv in!

Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.

Anders 50
0

Jag har massor, men bara 6-7 styck på golven nere, på övervåningen är det fullt av dem på golvet.

Mamma var en överdängare på att väva mattor, mormor likaså, därav mängden.

Men trasmattor är inte så lättskötta när man har en hop djur inomhus.

// Anders...f.d. 890-3 .....och fortfarande batteridriven!

Bergspuman
0

Jag föredrar persiska och orientaliska mattor. Tjockare, vackrare, skönare att gå på, glider inte lika lätt. Men i köket har jag en trasmatta.

[Asta]
0

Jag tror att det beror på vilken typ av hus man har. Har man ett gammalt hus på landet tror jag att många fortfarande har trasmattor. Bor man i en lägenhet har man andra mattor. När vi gjorde om vårt kök ville jag fått tag i trasmattor, men jag hittade faktiskt inte några. Bara sådana som är en blandning av plast och tyg och det ville jag inte ha. Det blev plastmattor istället. Det är bra det också, men det hade varit mysigt med trasmattor.

Dessutom finns det en lantlig trend i inredningen just nu och i den trenden tror jag att man använder trasmattor.

[Spanaren]
0

Säg inte trasmattor Glad för jag älskar bara dem. Har fått ärva flera stycken från mina nära och kära som vet att jag uppskattar dem så.

Tänk att ta in som idag snötvättade mattor och lägga på sitt golv … de ni Tungan ute

Orientaliska mattor kostar skjortan men dom är vackra och sköna att gå på Flört

Tror att jag har skrivit en hyllningsdikt till trasmattan för flera år sedan. Ska kolla/ kram

Bergspuman
0

Hm jag har en röllakanmatta i hallen också kom jag på.

chik
0

spanisKyss

Jag gillar trasmattor o vävde när jag gick på skolanSkäms

Men har några rullar i garderoben. Men med djur så blir det bara jobb med mattor..

fast i stora rummet har jag Bambi harenskutt o Älgen kurt o renen på golv o väggar.Huva vad det var mycket dött här.

o Ekkoren uppstoppad på en kvist..

Hur låter detta då???

Lena.P är jag i verkliga livet.

[Spanaren]
0

#6 Det finns mattor som det fastnar mera hundhår på Flört

Hittar inte dikten men håll till godo med denna istället Tungan ute

………………………………………………………………………………………..

Väven

Väven vävs och slås ihop med olika tankar på hur det ena och det andra i ditt liv blev

Ibland trampar du ned lite extra och hårt och slår i bommen för att snabbt hinna förbi

Så upphör du helt smeker väven lite varligt och vill hålla igen var ögonblick av lycka

Barnrösterna hörs klara och rena och minnet av deras små bekymmer ler du så gott för

Minns vardagens lite mera uthärdighet av det där lilla extra genom vassa armbågars slit

Kommer ihåg alla tårar med många förluster som sen läkte dina djupt begravda smärtor

Skratten glömmer du aldrig över allt tokroligt som bara blev så där av fri vilja påhittat

Att lyckats uppfostra dem alla till fullt själsligt och arbetande människor är en rikedom

Med en uppriktig värme hoppas du att du överför allt av ditt positiva sätt för att bara vara

Tummar hålls att de små olaterna inte märks i så hög grad trots problem för att dölja dem

På hela taget så ser din väv ut att vara fylld av stora hjärtan och mycket små av bomskott

Slitstark och jämn är väven men som med så mycket annat går den hela tiden att renovera

© Spanaren

penke
0

!!! jag trodde de var väldigt trendiga nu
 plast (!) trasmattor är gris-dyra Obestämd

jag har kvar några "gamla" i tyg,
både fådda o ..specialbestälda(färgerna) :- ) 

penke

[Spanaren]
0

#8 Ja trasmattorna är verkligen dyra om man ska köpa dom nya Förvånad 

Såg en helläcker och ganska så stor plastmatta på IKEA och inte så dyr heller/ kram

[Sisa]
0

Har mina trasmattor utomhus på sommaren..under tak förstås. Inne..ja några blandade..blandad trasmatta med plast..Glad

[Spanaren]
0

#10 En matta som är invävd med plast och trasor blandat är ratade hos mig. Fy vad hundhåren gräver ned sig där. En sådan matta kommer inte in hos oss igen än hur fina dom än är *ler*

/kram

[Sisa]
0

# 11

Enda fördelen med att inte ha en hund..Gråter

Cristine
0

Tack för dikten SpanarenGlad

Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.

Hemsida www.livskvalitet-2.se  kliv in!

Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.

[Spanaren]
0

#13 Tack själv och det andra dikten var ingen dikt utan en text om en trasmatta med ett invävt hjärta på från Azlan

evrekaw
0

Jag har flera löpare som är smala trasmattor som jag använder i köket. De är gamla men vackra.

"There is nothing more despicable than respect based on fear."

[Spanaren]
0

# 15 Ja just det, sådana har jag också Flört

Maria
0

Nu har vi knappast några mattor hellerOskyldig (och inga gardiner) men jag föredrar orientaliska "äkta mattor".

I vårt torp däremot hade jag mormors gamla fina vävda trasmattor.

/Maria

signemo
0

HAr trasmattor i köket och på barnens sovrum och på kontoret. I hallen har jag en sån där som man kan köpa olika löngder av och under ett bord ja, en sån där vanlig under bord mattaGlad

Var rädda om varandra