Livskvalitet iFokus

Livskvalitet

Etikettordet-är-fritt-väl-valda-ord
Läst 1146 ggr
Cristine
0

Domslut

När man läser om hur de dömmer en del fall kan man inte frångå att tänka att det är alldeles uppåt väggarna.

Tror även att det behövs mer unga dommare.

Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.

Hemsida www.livskvalitet-2.se  kliv in!

Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.

MaMaMade
0

Det är mkt som verkar väldigt godtyckligt, tyvärr. Jag tror att många personer som sitter på "höga stolar" har svårt att vara helt objektiva.

Se bara på hur Sveriges olika socialtjänster går fram. Har själv många bekanta som blivit ansatta i utredningsfall (adoption) av rent personliga skäl. De har fått bråka sig till ny utredning gjord av utomstående soc-tjänsteman o då fått ett helt annat utlåtande.

[Sisa]
0

Håller med..

ibland kan man ju inte ens döma, fast bevisen är klockrena..Obestämd

[Pirkkolino]
0

Jag vet inte om det hjälper, att endast "byta ut" några domare.

Enligt min tanke, det finns flertal svenska grundlag som borde bytas ut. Det finns lagar vilka inte är lämpat i dagens samhälle. De är för gamla att kunna "tolkas" på rätt sätt. För det finns saker i landet, vilka har "förnyats" mera, än svenska grundlagar.

Obestämd

chik
0

Tror att hela systemet behöver ses över. Har svårt o förstå hur det fungerar.

Ett exempel som jag känner till…..

1: Slog ihjäl sin före detta på en båt.Ansågs inte psykisk sjuk Fick 8 år.har avtjänat ca 2 år o har nu permission med förbehåll. plus att hon fick ut livförsäkringen på sin före detta som hon slogihjäl…Tycker jag är sjukt.

Eller som det har ståt i tidningarna nu. Om flickan Ellin som hittades död vid spårvagnshållplatsen. Där dom hade en man på film från spårvagnen.O han kan dom bara troligtvis bara döma för våldtäkt på Ellin.Går inte o bevisa att det är han som har slått ihjäl henne..Så då går han fri..

Skymf mot Ellin o hennes anhöriga…

Lena.P är jag i verkliga livet.

[Sisa]
0

Håller med..varför ser man inte verkligheten ? Obestämd