Livskvalitet iFokus

Livskvalitet

Etikettordet-är-fritt-väl-valda-ord
Läst 501 ggr
Bergspuman
0

Höstmörker

Hur gör du för att stå ut nu under den här perioden när det bara blir mörkare och mörkare för att kulminera vid juletid?

Jag - står bara ut. Försöker rycka på axlarna, det är som det är liksom. Och så blir det viktigt att försöka göra något roligt varje dag.

Under våren och sommaren ÄR det ju roligt bara för att värmen och solen kommer. Under höst och vinter får man anstränga sig mer…

[Asta]
0

Jag har inte så mycket problem så här års. För mig kommer smällen i januari - mars. Just nu tycker jag inte det känns så mörkt ännu. Det kommer ju i och för sig en smäll nu till helgen när det plötsligt blir mörkare en timme tidigare på kvällen. Men jag tycker november brukar vara OK och sedan kommer alla adventsstjärnor och ljusstakar i december. Och sedan kommer mina skräckmånader. Men jag har inte kommit på något bra sätt att för att göra dem lättare.

Anders 50
0

Gör ingenting…bara trivs! Ser till att det finns värme i vattentankarna och sitter inne i värmen och njuter, särskilt när det regnar och stormar så det knakar i väggarna på det gamla timmerhuset.

Och så mycket man hinner med inomhus nu, och hälsa på i andra stugor hinns också med! Glad

// Anders...f.d. 890-3 .....och fortfarande batteridriven!

[GunillaF]
0

Tänder ljus och eldar i braskaminen för att få det lite mysigt.

MaMaMade
0

Förut sjönk jag in i mina hobbies. Nuförtiden har jag fullt upp med jobb o tonåring. Snart är det första advent o tills dess tänker jag ha det städat o julpyntat här hemma. Gardiner skall sys o alla julsakerna ska fram. Sedan tänker jag bara ägna mig åt roliga saker i december; baka kakor, julgotter, göra julpynt o anförskaffa julklappar *före* den 23/12! Flört

[MargaretaA]
0

Tänder ljus och även eldar i kaminen nu när vi har blivit välsignade med en sådan.

men mest handlar det om att försöka stå ut…

chik
0

Här kommer jag då då.Som gillar alla årstiderna.Men Hösten o vintern är ju bara så mysiga.Man kan vara inne o göra roliga o tråkiga saker eller bara vara..O pyssla till någon mysig hörna som man kan sitta o uggla i..

Sommaren Alla Djur som bits för varmt o massa besök som kräver uppmärksamhet.O det att det är ljust hela natten svårt o sova..

Men vi är o tycker olika o tur är det….

Lena.P är jag i verkliga livet.

[Sisa]
0

Höstmörker för mej är..mörka promenader, mörka morgnar och mörka kvällar. Men det lyser jag upp med

Kramar, Ljus och Värme Kyss

Mammzing
0

Jag står inte ut!
Just nu mår jag helsunkigt,
Efter stroken så får jag inte äta mina hormoner.
Detta gör att jag vaknar flera gånger varje natt och har svårt för att somna om.
Är trött efter stroken och den här sömnlösheten gör det inte bättre.

Inbillar mej att det är mycket det gråa vädret också.

Antar att jag måste prata med min läkare.