Vi får väl se…när merparten av byns barn var små turades vi om att ha party för dem. Läskigt käk o så skattjakt med ledtrådar ute i mörkret o massor av godis i skattkistan.
I år så vet jag inte, Sonen är tonåring o knappast hemma. Mellis ska på simhallens Halloween-partaj med en kompis på fredagkväll. Kanske vi bjuder över kusin Bonden med familj om de har tid o lust, så får Minstan ha lite kul också. Inget avancerat dock…barnen får väl klä ut sig, lite gott käk o så får de leta godis i trädgården…beroende på om det kommer mer snö el ej. (Första året plumsade barnen i snö upp till knäna…o blev både kalla o blöta, ingen hit.)
Icke!! Denna form av firande kan Amerikanarna behålla för sig själva!
Jag firar? Alla helgons dag….. med ett besök på kyrkogården och tankar på de som gått bort.
// Anders...f.d. 890-3 .....och fortfarande batteridriven!
Jag ser det som ett tillfälle för ungarna att ha roligt. Dock vägrar jag spöka ut huset o handla en massa skräp för massor av pengar. Man kan ordna så mkt själv för en billig peng istället.
Alla helgons afton/dag är ju en helt annan dag annars…o här hos oss tänker vi på våra bortgångna i stort sett alla av årets dagar. 
Vi har en väldigt fin kyrkogård här i närheten. Vi brukar köpa några ljus och gå dit när det är mörkt. Så tänder vi ett par ljus och skänker en tanke till våra döda.
Kyrkogårdsbesök men aldrig att jag har firat Halloween
/Maria
Nä. Men kanske köper jag pumpa igen, hihi.
Och så har jag faktiskt en orange pumpalykta här hemma som jag fick av en kompis. Den kan man ju tända.
Kan annars tycka att vi borde fira lite fler helger just på hösten, så man orkar hela långa hösten fram till jul!
Men varför importera anglosaxiskt skit? Kan vi inte fira Mårtenspartaj istället eller något? Göra det till en maskeradhelg och käka gåsstek?
#6 håller med - lite firande är trevligt, men det är trist att vi hela tiden apar efter amerikanska seder.
njaa,
Jag försöker ..kommaihåg mäniskor medans de fortfarande lever..
de på andra sidan,får en tanke då och då
och grann-onga´..några godisar :- )
det är väl porten mellan världarna som är .."mer öppen nu"
får vi/jag besök därifrån,behöver jag inte duka fram så mycket extra :- )
penke
Nej men är det snart halloween! Fy.. nä jag håller med Puman att det är bättre fira månskenspartaj med gåsstek..där är jag med.
Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.
Hemsida www.livskvalitet-2.se kliv in!
Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.
Jaa! Jag ska faktiskt köpa en gås och tillreda den för första gången när det blir dags. Vilket projekt. Men ingen svartsoppa, usch och fy för blodmat, tycker verkligen inte om det.
Halloween.Firade vi mycket när ungarna var mindre.Med att pynta hus o oss själva..Tyckte det var roligt.Har nog lite mycket spöke Häxa i mig…Här gäller det ju o se ryslig ut anar så skall man ju se söt o fräsch ut…
Men som nu tror jag inte det blir något partaj här..Tycker det är jobbigt o ha folk sovande o grisande nu…Men om någon erbjuder sig o ta hand om röran så är det ju himla roligt med folk o fest…
Kyrkogårdar: Där är inte de mina.Utan dom är där som dom trivdes bäst när dom var i livet..Så dit går jag inte….
Lena.P är jag i verkliga livet.
Nej aldrig i livet,det tillhör inte den svenska traditionen,jag tillät sönerna som små att ha party om dom ville,men idag är dom vuxna och har samma inställning som jag,dom liksom jag kallar det usa-syndromet.
Man har väl delat på Hallowen och Alla helgons Helg nu..förr var det samma helg, eller har jag missuppfattat..

Halloween inträffar nu på fredag och helgen efter är det Alla Helgona!
Vi brukar inte göra så stor grej av det. Här firar vi för barnens skull, de får utforska den läskiga sidan lite och käka godis. Berätta spökhistorier och bli skrämda på lagom nivå. Dekorationerna gör vi själva och håller oss till bordet vi äter vid och några döskallar på dörrarna…=) Nu är det bara minstan som vill fira här hemma så vi får väl se om vi hittar på ngt… annars blir hon nog mäkta besviken!
"Du har alltid två val"
Medarbetare på Spiritualism iFokus
Jag firar inte, men undan kommer jag inte ändå, vi har ju barn 
Här ska bli Halloweenfest med disco och godisjakt i skogen med ficklampor någon kväll under veckan när det är höstlov.
Det är väl trevligt att det händer något ¨såhär på hösten, och godisjakt i skogen låter roligt!!
Det där med kyrkogårdar och ljus är jag inget för, vi tänder lyktor ute vilken helg som helst, det är trevligt 
Aggeelin / medarbetare på Livskvalitet
Jag tänder ljus hemma till mina föräldrar.
Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.
Hemsida www.livskvalitet-2.se kliv in!
Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.