Livskvalitet iFokus

Livskvalitet

Etikettresor-och-kulturer
Läst 704 ggr
[Sisa]
0

Klappat...

Bara två månader kvar till Jul..

Har ni handlat några julklappar ännu ?

Hur gör ni..handlar bara till barnen, till alla.. eller skippar ni julklappar helt och hållet ?

chik
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Ja vi har sagt att vi bara skall handla till bana.Men man hittar alltid någon bra grej o ge bort i paket även till dom vuxna..

Här börjar vi när det nästan är jul…Ingen planering här inte…O då kommer ju Julen varje år.Så man borde ju lära sig tycker man…

Lena.P är jag i verkliga livet.

[GunillaF]
0

Innan förra julen bestämde vi att det bara är barnen som får julklappar. Så då har jag mina fem barnbarn att köpa till. Vad enkelt.Glad

[peter54]
0

Vi har ju en 8-åring och en 10-åring, min syster har en 13-åring och en 10-åring, min frus syster har en 6-åring och en 3-åring, så här fixas det med julklappar minsann, men bara barnen får.

Glad

Bergspuman
0

Finns visserligen barn nu i min familj, brorsbarnen, men de är ännu så små. 3½ år, 1½ år och ½ år.

Annars ger jag nog bara julklappar till särbon och min pappa.

Jag gör ofta så under året att jag köper på mig lite prylar här och där, t ex böcker, en god matolja, lite fina viner, choklad, osv. och så ger jag bort sådant vartefter när det dyker upp födelsedagar, jul och andra tillfällen med gåbortspresent.

Anders 50
0

Inför denna julen så pågår förhandlingar om att inte köpa julklappar, och det verkar bli så!

Vi är bara vuxna numera och det blir svårare och svårare att hitta på kul julklappar.

// Anders...f.d. 890-3 .....och fortfarande batteridriven!

[Asta]
0

Jag köper två julklappar, en till maken och en till mamma.

Jag gillar egentligen inte julklappar. Jag har nog sett för mycket elände avseende det där. Dels i mitt förra jobb där jag fick se mycket elände som följd av allt julhandlande och bristen på pengar det ledde till. Dels som chef har jag haft människor inne på mitt rum som gråtit för att de inte har råd att köpa så fina julklappar som deras barn vill ha. De har inte klagat över sin lön eller så, bara behövt en ventil. Jag har kanske låtit det påverka mig för mycket, men det har i alla fall blivit så.

Cristine
0

Vi är alla vuxna så det blir bara dottern som får något i år skulle jag tro och det är bäst att handla nu för sedan går priserna upp.

Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.

Hemsida www.livskvalitet-2.se  kliv in!

Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.

[Sisa]
0

Vi är också alla vuxna..köper inga julklappar, men kanske en upplevelse tillsammans. Kyss

MaMaMade
0

Vi är bara vi på julafton. Barnen får klappar o sedan brukar syrran o hennes barn + pappa få ngn liten grej, ngt symboliskt i ett paket. Jag o Guben ger varandra ngn lite grej, en önskad bok el så…o/el så köper vi ngt till hushållet, kanske en sak som inte är så nödvändig men trevlig o önskad.

[Asta]
0

Förra året köpte vi oss en kap- och gersåg i julklappGlad

barnbarnen
0

vi har bestämt att bara ge julklappar till barnbarnen.

men jag har som tradition att köpa triss lotter till de vuxna inom familjen.Så så får det nog bli i år med.

Förra året firade vi julafton i mexico då vinkade vi hem i en webcamera på stranden.Det känndes lite att vara borta från alla men det tog vi igen till nyåret i stället.Glad

Maria
0

Handlar oftast i sista stund.

Skulle jag köpa en present nu så skulle jag ändå inte kunna hålla mig till julFlört Jag vill ge bort det med en gång…

Vi brukar ofta ge varandra små saker då och då…så julklapparna är mer symboliska.

/Maria

[Asta]
0

#12 - sån är jag också! Jag älskar att köpa presenter. Fast helt oväntat. Det är så kul att ge bort en present när någon inte förväntar sig det. Och skulle aldrig kunna köpa en julklapp nu och hålla mig till jul.

penke
0

Jo,nå´n är klar sedan ett tag.. :- )

Eg. är det bara en .."symbolisk" till några av de vuxna
 som kan vara kul att hitta på/klura ut
(inte BARA ting,genomtänkt !)
 liksom rimmet *ler*
 ungar..får någon till ……*skratt*

penke