Livskvalitet iFokus

Livskvalitet

Etikettmat-och-dryck-livets-goda
Läst 1251 ggr
[Sisa]
0

Onyttigt!

Har du koll på matpriserna..eller handlar du ofta sådant som vi mår bäst av, att vara utan ?

zabelle
0

Tror att jag har bra koll på priserna, brukar kolla igenom reklambladen för att se om det är något extra billigt.

Om jag handlar slinker det alltid ner ostbågar och pollykulor, det måste finnas hemma… Tungan ute

Om maken handlar blir det inget godis Förvånad

Zabelle   

Maria
0

Jag har nog ganska bra koll på matpriserna och vi äter nog i genomsnitt ganska nyttig mat.

Godiset står min man förTungan ute

/Maria

[GunillaF]
0

Jag har noll koll på priserna på maten. Jag hatar att handla så därför går jag in i butiken, stoppar i vagnen vad jag ska ha, går till kassan och betalar.

Köper väldigt sällan godis och sånt.

Bergspuman
0

Bryr mig inte så värst mycket om priserna på maten. För mig är kvaliteten och de livsmedel jag vill ha, viktigare. Jag är kräsen och vill bara ha viss sorts frukt, vissa sorters kött/fisk/kyckling/grönsaker, osv. Handlar t ex aldrig på Willys eller lågprisbutiker, anser att man får kompromissa för mycket med kvaliteten då.

Kör ju Viktväktarnas koncept sedan mitten på augusti så visst blir det nyttig mat. Men jag har en stor svaghet för choklad, glass, kakor och bullar så jag tillåter mig att frossa ibland Skäms.

Cristine
0

Jag är noga med att det ska vara nyttig och frächt så jag tittar inte efter priset.

Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.

Hemsida www.livskvalitet-2.se  kliv in!

Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.

Elpida
0

Jag är bra på att kolla priser men är det något som ser bra och gott ut - gärna ekologiskt - så köper jag det oavsett pris. Är man en familj på fem får man ha koll på matkassan!

"Du har alltid två val"

Medarbetare på Spiritualism iFokus

chik
0

Koll på priser har jag nog..Den lilla pengen som jag har så gäller det o fördela den rätt.Så vi kan äta både gott o nyttigt..

Lena.P är jag i verkliga livet.

[Sisa]
0

Är heller inte så noga med priser, som med kvalitèt..godis, chips och kakor gillas inte av mej, men av mannen jag bor ihop med..Skrattande

Anders 50
0

Har dålig koll på priserna. Jag handlar det som är gott, antingen det är nyttigt eller ej, dyrt eller billigt.

Så mycket svenskt, helst lokalt, som möjligt, ägg från frigående pullor o.s.v. Knappast aldrig godis, chips.

Har antagligen ett dyrt matkonto, men god mat ska man unna sig, då snålar jag hellre in på nåt annat!

// Anders...f.d. 890-3 .....och fortfarande batteridriven!

JILE
0

Nej, jag tar det som är av bra kvalitet..dock inte alltid gourmékött jämtFlört. Hoppar över euroshoppers …vet inte varför men de känns inte bra.

Köper alltid kravbananer sedan jag hörde hur de vanliga besprutades flera ggr och sattes plast om klasen….tänk alla arbetare sprutades ner innan de gick hem med bekämpningsmedel för att alla parasiter skulle dö….deras barn föddes med missbildningar.

Oj nu blev det mkt..ursäkta.

[peter54]
0

Jag är prismedveten till en viss gräns, för även om jag vill handla så billigt som möjligt, får det inte inskränka på kvaliteten.

Jag skulle till exempel aldrig köpa danskt fläsk för att det är billigare än svenskt. Inte heller skulle jag köpa Eldorados konserver med innehåll som smakar av bleckplåt.

penke
0

jag har väl viss koll på priserna
 men är glad att jag slipper vara så styrd av ..bara dem.

*Riktig mat* kostar!

giftodlad fabrikstillverkat surrugat kostar..mindre idag
 det blir dyrare för hälsan.."imorgon"

penke
 inte helt utan ..*synd* Tungan ute

[Asta]
0

Det beror på vad man ska handla. När vi köper kött och ägg t.ex. betalar vi hellre lite mera för att slippa ha dåligt samvete. Alltså hellre kött från djur som levt bra och höns som gått ute. Vissa andra saker håller vi väl koll på.

Godis kan det nog bli här ibland även om vi försöker låta bli.

AnnL
0

Går också igenom reklambladet och handlar det som är billigt. Är köttfärsen billig köper jag några kg. och gör köttbullar av sen lägger jag resten i fysen.

Jag styr själv mitt liv med mina tankar o känslor.

[Sisa]
0

# 14

Så gör jag med..så skönt att ha lite färdigt i frysen, då tiden inte räcker till! Glad

MaMaMade
0

Just nu, utan riktiga inkomster, så måste vi handla billigt. Tack o lov fyller Guben frysen med älgkött o lite annat om han har turen med sig ute i skogen. Dyrt är det att jaga men jämför man med köttpriset i affären samt betänker kvalitén på det egenjagade är det OK. Köper på mig när det är bra erbjudanden i affären o stoppar i frysen.

Vi äter inte så mkt grönsaker, barnen får frukt med sig till skolan, sedan blir det en del vit- o blomkål, broccoli o Potatis då vi odlar den sistnämnda själva. Odlar även tomater, bönor, gurka, kölfänkål o jordgubbar samt svarta vinbär o krusbär själv. Skogen brukar hålla oss med bär o svamp förutom älgköttet så där har vi till efterrätter, bakning o saft.

När vi hade det bättre ställt (o jag hoppas att vi än en gång ska nå upp till den nivån) såg jag dock väldigt mkt till kvalitet o helst närproducerat.