Trygghet
Ja det gör jag, men jag jobbar i Malmö och där känns det inte tryggt just nu med all skottlossning. Väldigt obehagligt!
Zabelle
Jag känner mig trygg faktiskt trots att jag bor i Göteborg.
Jag är väldigt godtrogen på gott och ont. Har så himla svårt att tro att någon skulle vilja göra mig nåt illa.
/Maria
O ja!
Det är ett bra område där jag bor. Granne med ett välbärgat villaområde. Här är det bara bostadsrätter och kedjeparhus. Och trivsamt läge mitt bland ett skogsparti. Jag bor högst upp med ingen insyn och balkongen vetter just mot skogen.
Visserligen ligger ett av Uppsalas problemområden inte så långt borta, men ändå tillräckligt långt borta för att stöket där aldrig någonsin når oss.
Ja jag känner mej trygg och säker där jag bor.
Det är väldigt lugnt här.
Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.
Hemsida www.livskvalitet-2.se kliv in!
Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.
Jovars, lite väl mkt björn bara, hona/honor med ungar har siktats bl a…men jag brukar ta med mig hunden el töserna när jag går ut på promenad. 
Jag känner mig trygg där jag bor.
Skulle det bli något så kan jag försvara mig! 
Ja !
det gjorde jag för egen del oxå när jag bodde mitt i centrala
Jönköping,inte bara kyrkor..mycktet barer o stök,oxå..
Otrygg "borde" jag varit på många av de platser jag besökt
framförallt på olika resor ,"säker död" sa andra,kul mäniskor sa jag
om samma plats …
penke
Ny skottlossning i Malmö i natt, rakt in i en lägenhet… 2 kvinnor skjutna. Detta är riktigt otäckt. Ingen kul stad att vistas i just nu.
Zabelle
# 8
Vad har hänt med Sverige ? Det blir bara värre och värre…
#8 Har bott i Malmö 2004. Redan då kändes det att det var otryggt, låg mycket undertryckt och sjudande ilska i atmosfären. Det var då det där mordet vid Värnhemstorget skedde. Usch.
Min pappas bror blev knivhuggen på väg från krogen. På 1930-talet.
Vi är fler människor på samma ställe därför blir det fler tillfällen och fler saker. Men vi har inte varit så skötsamma tidigare heller. Läser man gamla romaner eller historieböcker så mördades det till både höger och vänster. Tills kvinnofriden kom på vilket hundratal det nu var så var det nästan OK att våldta och slå kvinnor.
Vi kan inte få någon trygghet förrän människan ändras. Och det lär inte vi få uppleva tror jag. Ska vi ha koll överallt så får det stå poliser överallt och då har vi byggt upp en polisstat och det vill vi nog inte heller ha.
#11 Jag skulle också vilja tillägga att synen på människolivet har förändrats drastiskt på en 500-600 år eller sedan medeltiden.
Idag blir vi desto upprördare över saker som medeltidsmänniskan närmast ryckte på axlarna åt. Kanske hade man en mer fatalistisk syn då. Vidskepligheten var stor, gudsfruktan och kyrkans makt också. Barnadödligheten var utbredd och folk levde inte lika länge. Att dö var inte så märkvärdigt. Att det blev slagsmål och att folk slogs ihjäl var inte heller så märkvärdigt.
Rätt eller fel, människan har levt i olika tider och det har rått olika syn på saker och ting.
Det var säkert inte kul att leva förr. Frågan är om medeltidsmänniskan hade tyckt det var så kul att leva idag?
Men nu ska jag inte grotta ner mig för mycket i filosofiska funderingar 
#12 - visst är det så.
Och visst är det lätt att fastna i filosofiska funderingar.
Hände väl en massa saker då jag var yngre också…men då vågade man åtminstone gå genom stan, fast det var lördagkväll. Skulle jag aldrig våga idag…från var kommer alla dessa råa överfall…
Fast när jag var ung var vi försiktiga om det var en fredag- eller lördagkväll. På precis samma sätt som jag är idag en fredag- eller lördagkväll. Det beror säkert på var man bott och bor.
Känner mig trygg!
// Anders...f.d. 890-3 .....och fortfarande batteridriven!
Jag styr själv mitt liv med mina tankar o känslor.
Känner mej också trygg…där jag bor nu!
Jag känner mig trygg fast vi har haft inbrott i garaget och det har varit en våg av villainbrott här för ett tag sedan.
Men ärligt så utan hundarna hade jag nog känt mig mera otrygg. De som vill in här gör det inte obemärkt och bilden på ytterdörren av rottisen som säger "Här vaktar jag" är inte bara tomma ord.