Jargong.
Språket har ständigt fått nya tillskott från jargonen och alltid från jargongen nerifrån, aldrig ovanifrån.
Jargongen där uppe bland samhällets toppar är så torftig så den är inte användbar.
Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.
Hemsida www.livskvalitet-2.se kliv in!
Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.
Topparnas språk…kan stanna bland topparna! 
haha kommer genast att tänka på Bullshit Bingo 
Bullshit Bingo
Somnar du på företagsgenomgångarna? Hur är det med de långa och tråkiga strategimötena? Här finns ett sätt att höja intresset!
Spela så här: Kryssa av rutorna när du hör orden eller uttrycken nämnas. När du fått fem kryss i rad (horisontellt, vertikalt eller diagonalt) ställer du dig upp och ropar BULLSHIT! eller SKITSNACK!
Synergieffekt
Strategiska mål
Resultat- orienterad
Strukturkapital
Helhetssyn
Vision
Bandbredd
Paradigm
Process- orienterad
Benchmark
Värde- adderande
Marknads- segment
Breda plattformar
Kreativa lösningar
Team
Resultat- ansvar
Integrerade lösningar
Kunskapsbas
Personalen är vår viktigaste resurs
Informations- miljö
Outsourca
Kund- orienterad
Coacha
Kompetens
Kärn- verksamhet
**Hör vad nöjda spelare har sagt:
**"Jag hade bara varit med på mötet i fem minuter när jag vann." -Jack W. - Boston
"Min uppmärksamhet har ökat dramatiskt." -David D. - Florida
"Vilken grej! Våra möten kommer aldrig att vara desamma sedan jag vann första gången." -Bill R - New York City
"Atmosfären var spänd vid sista mötet eftersom vi var 14 personer som väntade på en femte ruta." -Ben G. - Denver
"Talaren blev förbluffad när åtta personer skrek 'Bingo' för tredje gången på två timmar." - Kathleen L. - Atlanta
Översättning gjord av HL och LL för Avigsidan, www.avigsidan.com
#2 Den var bra! 
// Anders...f.d. 890-3 .....och fortfarande batteridriven!
Helt underbar! Ska skriva ut den och dela ut på nästa möte, blir säkert poppis! 
Zabelle
Ha ha ha! Den skulle delas ut till min oempatiske chef som äääälskar att svänga sig med managementteorier och hänvisningar till dito litteratur! 
Den enda förnyelsen i svenskspråket som kommer uppifrån och som jag kommer ihåg är " fittstim"
Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.
Hemsida www.livskvalitet-2.se kliv in!
Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.