Livskvalitet iFokus

Livskvalitet

Etiketthälsa-och-harmoni
Läst 714 ggr
[Sisa]
0

Gnäll!

Eftersom jag alltid försöker vända det negativa till nåt positivt, undviker jag att hamna i "gnälltanketräsket". Oftast lyckas jag…men visst händer det ibland, att man hör sej själv klaga över något!

Kanske mår vi lite bättre om vi får klaga ibland ?

aggeelin
0

Jag tror att det är bra att gnälla lite om vädret, det påverkar oss och vi behöver släppa ut lite någonstans - men det går inte att göra något åt det och ingen kan "skyllas" för vädret - alltså helt ofarligt att gnälla på vädret!

Aggeelin / medarbetare på Livskvalitet

chik
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Sisa*** Vet du vad jag tror? Jo att i bland så bör vi nog hamna i gnäll träsket…Just för att vi skall höra att det kanske inte är så illa som vi tycker..Eller för att få en liten omtanke om att vi är vi..

Eller vad jag menar…..

Lena.P är jag i verkliga livet.

chik
0

agge, Haaa Vädret Ja det är något som vi gnäller på..Så mycket så man hör inte att det är gnäll…

Bergspuman
0

Jag gnäller utan pardon när jag tycker det är berättigat!

Men jag försöker akta mig för att gnälla för LÄNGE, eller för ofta.

Gnäll är helt OK tycker jag, i lagoma doser. Sedan får man försöka kämpa sig vidare.

chik
0

Nu skall jag Gnälla.Jag skäms över att vara Människa.

Fick precis från min dotter nu…Hon jobbar på Bostads Bolaget Hisingen.

Någon har slängt ut Tre Kattungar…Hur svårt är det o ta hand om det man åtar sig…..

jag vill snart inte vara med längre.Tycker det bara finns för mycket skit.O då menar jag Nära mig…

Folk skall bara ha.Ha.Ha för att det är gulligt….

Ja Då Har Jag Gnällt,

Värden är ju Svart O vit…

zabelle
0

Tror på Chik´s teori att man behöver lite omtanke ibland och det får man oftast om man gnäller lite. Omtanke behöver vi ju alla

Zabelle   

[Sisa]
0

Läser det ni skriver…gnäll går inte att undvika. Om någon är elak mot djur, måste det ju vara ens rättighet att gnälla…alla människor är olika!

Att gnälla om vädret…där är vi väl aldrig nöjd!

Omtanke behövs i lagom mängd. Bara inte för mycket "tycka synd om" ! Vissa människor gnäller hela tiden om sina sjukdomar. Dom blir nog mera hjälpt, om man försöker vända deras gnäll till nåt positivt.

Ja, det är stor skillnad på gnäll och gnäll…Obestämd

[Asta]
0

Jag kan bli gnällig när jag är stressad och inte mår bra. Tack och lov brukar jag höra hur jag låter och så jobba med att sluta.

Anders 50
0

Klart vi får gnälla…men i lagoma doser! Tror det är nyttigt!  Flört

Finns det någon här som bor i "gnäll-bältet"? Är det inte runt Norrköping? Kunde va kul och höra era erfarenheter…Glad

// Anders...f.d. 890-3 .....och fortfarande batteridriven!

AnnL
0

Håller med chik. Om vi gnäller lite ibland så får vi lite mer omtanke som vi så väl behöver. Glad

Jag styr själv mitt liv med mina tankar o känslor.

Maria
0

Jag gillar egentligen inte att gnälla och är överlag en positiv person men visst gnäller jag som alla andra då och då.

Det får bara inte bli för "gnällandets skull"

Jag och min man brukar sätta oss på fredagar efter jobbet och "gnälla av oss" på veckan som gått. Oftast är det jobbrelaterat och ganska skönt att få ösa ur sig till någon utomstående.

När vi gnällt färdigt pratar vi inte jobb mera under helgenFlört

/Maria

[GunillaF]
0

Jag tror nog att vi behöver gnälla av oss lite ibland men det finns människor som tagit som sin livsuppgift att gnälla. Över allting!

Huga… De är energitjuvar av värsta sorten. De är så vana att gnälla att de inte märker va de gör.

Japp - då har jag också gnällt!!TystCool

Cristine
0

Det är klart att vi måste gnälla var ska vi annars göra av det vi har inom oss, det är inte bra för hälsan att stänga in sådana tankar så gnäll på men gör det inte till en vana.Skrattande

Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.

Hemsida www.livskvalitet-2.se  kliv in!

Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.

[MargaretaA]
0

Jag tycker det är helt okej att man gnäller nån gång i bland. Men det är aldrig roligt lyssna på andras gnäll Tungan ute

[Pirkkolino]
0

Vi människor är så olika.

En typ människor måste gnälla lite ut av varje saker. Medan andra typ människor kan bara konstatera. "Nu har någonting gått åt h…e". 

Sedan är det upp till var och en att avgöra. Vilken typ människor känns sämst eller bäst. Glad

Toyan
0

Visst får vi gnälla i bland,det gör jag också men så finns det som Gunilla säger dom som gnäller över allting.

Har i bekantsakapskretsen några sådana personer, behöver tack och lov inte träffa dom så ofta för jag känner mig dränerad på energi när jag pratat med dom en stund.