Pynt!
Inte klokt vad det börjas tidigt med Julpyntsförsäljning i affärer!
Flera hyllor är redan fyllda med adventsstakar, slingor, tomtar, lyktor och annat. Man hinner tröttna innan julen är här!
Handlar Du julpynt varje år ?
Handlar absolut inte julpynt. Pyntar minimalt här hemma numera när inga småbarn finnes.
Däremot tycker jag det är trevligt i alla butiker och allt ljus i stan runtomkring som livar upp den mörka årstiden.
/Maria
Nej, Jo kanske nån liten duk
.
Var rädda om varandra
Jag vill helst inte se julpyntet på stan innan 1 dec. och brukar inte handla mer pynt heller.
Vi julpyntar inte så mycket hemma, någon enstaka tomte och röda dukar sen är det klart. Julgranen däremot får massor av ljus och röda kulor. Stearinljuskontot ökar drastiskt däremot.
Zabelle
Handlar heller inte en massa nytt pynt! Gillar det jag redan har…som påminner om min egen barndom, och mina barns! 
Älskar jul och allt som tillhör. Det blir alltid några fler ljusslingor/år.
Jo. Jag brukar handla julpynt. Det blir någon ny tomte varje år. 
Jag har dem överallt - men inte på loftet, ha ha ha!
Eftersom jag inte har egen familj och fjärmat mig från min mamma, blir det extra viktigt för mig med egna jultraditioner som är sprungna bara från mig.
Någon julgranskula brukar det bli varje år. Här pyntas väldigt lite, men just en julgran vill jag ha och den brukar få många kulor
Jag kom på att jag köper ju en dörrkrans varje år och så Hyacinter och Amaryllis förstås
/Maria
stoiskt klara jag av att behärska mig till i december *skratt*
jag har heller inget måste,att ha ..årets pynt
samma..traditionella brukar komma fram..
men störs inte om det sker..nyskapande/nya infall
penke
Handlar inget julpynt om det inte är något som gått sönder och jag vill ersätta det.
Jag styr själv mitt liv med mina tankar o känslor.

Har redan så mycket julpynt, en del sen min barndom och så sen mina barn var små.
Kan bli någon liten tomte om barnbarnen har tillverkat och säljer när skolan har julmarknad.
Tycker inte om att affärerna börjar redan nu att sälja pynt, den spänning och förväntan jag själv kände som barn när man inte såg skymten av något pynt förrän skyltsöndagen tycker jag gått förlorad.
Vilken spänning det var när man fick gå runt och titta på allt vackert i fönstren
Sedan gick vi antingen på café och drack choklad eller så när vi kom hem.
Nej.
Slutade med hyacinter för några år sedan, min doftintolerans fixar dem inte längre. Julkrans gör vi själva. Skulle vara kul med nya julgranskulor men det får vänta tills vi får pengar över efter räkningshögarna.
Tomtar på loftet har jag fullt av + lite mer så det är inte nödvändigt att skaffa fler. Är för snål för att göda elbolagen så det enda vi bränner extra är en utegran + julgranen inne samt ljusstakar i fönstren. Extra ljusslingor får vara…fixar hellre lite extra gott till julhelgen istället.
Pynt är det för tidigt för ännu, men det ska fram sen men..
Jag har köpt en hyacint, eller två,
en planterade jag ute och den andra står i köksfönstret
Jag älskar hyacinter
Aggeelin / medarbetare på Livskvalitet
…och jag älskar Amaryllis!!