Romantikens stad
hmmm,,
Jag har "alltid" sagt att Skövde är perfekt som bröllops resa,
står man i förnstret på Hotell Billingen, ser ned över bla.
Gullhögen cementfbrik där nere..
drar man fort igen gardinen o verkligen ÄR …romantisk*harkel*
Fast,Venedig är en bra reserv..
men det blir mer spring/sim på stan då.. *ler*
penke
Förstår varför du varit där tre gånger! Så vackert! Fina bilder! 
// Anders...f.d. 890-3 .....och fortfarande batteridriven!
Venedig.
Vi var där för tre år sen. När vi var på bussresal till Gardasjön.
Venedig är inget som lockar att betala för att åka til baka till. Det var en otroligt smutsig stad. Romantisk. Nej. Var som Ullared en dag när det är fullt med folk på GeKås. Däremot var Garda och Rom som vi varit i sen underbara .
Och här i Sverige är det helt underbart på sina ställen.
TUr att smaken är olika
Var rädda om varandra
# 14
Visst…tur att smaken är olika! Men jag fattar inte, hur man kan jämföra Venedig med Ullared…
Fniss. Fniss Folket. Fullt med folk.
. Som virrade runt.
Både jag o gubben tycker att det finns romantiskare ställen.. Vi åkte gondol, fast det var mer som att åka på Liseberg. De som rodde eller vad man kallar det prata bara med varandra .
Jag tror att staden kan vara tjusig om den vore renare och det vore lite mindre folk.
Var rädda om varandra
Vad mysigt!
Jag ser att Venedig kan bli mitt nästa resmål!
Jag har också varit i Venedig. Först tyckte jag det var skitjobbigt, men tog man sig bort från S:t Markusplatsen och gick en bit så tunnades folket snabbt ut. Vi hade tur och hamnade på en väldigt trevlig restaurang, med bra mat som inte hade turistpriser.
Vi åkte också gondol, men vi tyckte det var jättetrevligt. Jag tror att han som rodde vår gondol gillade att se att vi verkligen uppskattade hans stad för han började sjunga och tog ett litet extravarv. Vår gondol var ute längst av alla (vi var också där på en bussresa så vi var flera som åkte ut samtidgt). Jag gillade att åka gondol för då såg man att kanalerna verkligen är vägar. Där fanns ju till och med "vägmärken".
Jag tyckte att när man väl kom bort från folkstimmet så var det som att ta ett steg in i en annan tid. Gillade det jättemycket.
Fina bilder Sisa.
Låter ju fint Asta 
Var rädda om varandra
Tack för alla fina bilder Sisa och så dumt att vi var så nära men aldrig åkte till Venedig, jag har för mej att vi hade för ont om tid för vi skulle till Genéve.
Så vackra byggnader!
Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.
Hemsida www.livskvalitet-2.se kliv in!
Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.
Jag var 2 ggr i Venedig sommaren 1984 när jag tågluffade. Jag bodde på ett vandrarhem på ön Isola Della Giudecca, på det viset hamnade man utanför absoluta mitten och fick mer insyn i det vanliga Venedig.
Jag for ofta ut till Lido och låg på någon sandstrand där och tog en båt hem igen. Just detta, att åka båt, vart man än skulle, tyckte jag var himla läckert.
Vid ett tillfälle när jag satt på vaporetton in till "stan", den hade takluckan öppen för det var varmt ute, så kom en polisbåt i hög fart förbi och ställde till väldiga svallvågor som forsade in genom takluckan. Människorna som satt precis inunder blev förstås genomblöta och det blev ett väldigt kacklande. Ha ha vilken syn!
Jag hade läst 3 år italienska på gymnasiet så jag lullade runt och försökte prata italienska så gott jag kunde, köpa biljetter, beställa på restaurang, osv. Underbar stad. Jag älskade den verkligen!
Tack för fina bilder.
Venedig skulle jag gärna resa till. Tänk att få mata duvorna på Markusplatsen
/Maria
#25 Åh, det har jag aldrig hört. Nu gillar jag Italienare ännu mer (inte bara för den ljuvliga maten)
/Maria
Den ljuvliga maten…
Vi skulle äta Fish Cotlet en kväll, trodde det var typ Laxkotletter! På tallriken låg små vita fiskbitar i en svart sörja. Det visade sej vara Bläckfisk…färgad av bläcket…
#27 Bläckfisk i sitt eget bläck käkade jag i Marbella en gång - men ack så dålig i magen jag blev! 
Det har jag köpt i "sardinburk" i saluhallen och tyckte det smakade sådär
Däremot brukar jag köpa svarta spagetti som jag blandar med vita. Dessa svarta är färgade med bläckfiskbläck.
/Maria
Men de italienska pizzorna är bara MUMS!
Det var i Venedig jag lärde mig älska inbakad Calzone med ett ägg inslängt strax innan gräddning.
Och spagetti med olika tillbehör. Jag bara älskar italiensk spagetti! 
Underbara bilder på en underbart vacker stad! 
Tack sisa!