Livskvalitet iFokus

Livskvalitet

Etikettfritid-och-hobby
Läst 758 ggr
[Sisa]
0

Mail

Vi tillbringar massor av tid vid våra datorer, mejltrafiken ökar mer och mer…

Hur många mejl får Du varje dag, och hur många av dessa skulle Du vilja slippa ?

aggeelin
0

Nja, på jobbet är det kanske fem till tio om dagen. Sen är jag aktiv här och på facebook och är därför dålig på att kolla min mail. Får sällan mail där numera, det mesta går via FB eller sms. Vill slippa skräpmail och reklam.

Aggeelin / medarbetare på Livskvalitet

Bergspuman
0

Får stora mängder mail varje dag eftersom jag jobbar med internationell handel och spedition. Allt från mötesrapporter, interna mail, till mail från kunder, speditörer, myndigheter, osv.

Det blir oftast runt 50 st om dagen.

De jag vill slippa är dem jag är cc:ad på och därför inte förväntas göra något, "bara" läsa…

zabelle
0

Arbetsrelaterade mail som jag är cc:ad eller bcc:ad på skulle jag vilja slippa, liksom alla skräpmail när någon kommenterat nåt på FB.

Sammanlagt får jag runt 15-30 mail om dagen.

Zabelle   

MaMaMade
0

Jag har "bara" privat mail, gmail för att vara exakt. Får bara mail från vänner (ibland jobbiga kedjebrev mm) o de nyhetsbrev som jag prenumererar på. Tror att jag har fått endast 2-3 spam under de år jag har haft gmail.

Guben har en mer "internationellt" klingande mailadress o han får däremot betydligt mer skumma mail, trots att även han har gmail.