Livskvalitet iFokus

Livskvalitet

Etikettordet-är-fritt-väl-valda-ord
Läst 820 ggr
Cristine
0

Vågar du...

sia om hur det ska gå för Sverige framöver.

Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.

Hemsida www.livskvalitet-2.se  kliv in!

Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.

[Asta]
0

Apropå något speciellt? Luftföroreningar eller genmanipulerad mat eller vad då?

Jag tror att Sverige kommer att klara sig ganska bra i förhållande till resten av världen även fortsättningsvis. Däremot så är jag ganska orolig för världen i stort. Det som händer resten av världen kommer ju också att påverka oss.

Som jag ser det har inte Sverige några större problem. Vi har en god ekonomi som verkar hålla i sig, vi har inte några stora floder som brukar svämma över och vi ligger inte på något sådant ställe att vi riskerar stora jordbävningar.

EU kan naturligtvis ställa till det för oss en del, eftersom EU numera styr oss mer än vår egen regering. Men det blir ju i så fall framförallt på det materiella planet.

Vi har det så bra att vi kan hålla på att orera om vi vill ha alliansen eller de rödgröna att regera. Trots att det egentligen inte har så stor betydelse egentligen. Till skillnad från andra länder där de blir dödade om de går till vallokalen eller bara har en diktator att välja på. Vi har en minoritetsregering, men om de båda blocken bara kunde låta bli att ge SD huvudrollen jämt så tror jag att det inte heller behöver vara något stort problem.

Så att ska jag sia så tror jag att det kan gå bra för Sverige ett tag till, men i det långa loppet beror det på hur det går för världen i övrigt.

Cristine
0

Jag menar generellt och mina tankar går i samma spår som dina för närvarande.

Att ekonomin just nu är bra betyder tyvärr inte att den kommer att förbli så, mycket kan hända i andra länder.

Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.

Hemsida www.livskvalitet-2.se  kliv in!

Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.

Bergspuman
0

Sverige kommer fortsätta vara en liten ö som ligger en bit bort från övriga Europa. Klimatet kommer att bli varmare. Gradvis kan vi få vindruvs- och persikoodlingar.

Men vi kommer att bli strängare med miljökrav.

Och vi kommer att göra allt vad vi kan för att slippa skadeverkningarna från omgivande länder, samtidigt som vi msåte skydda exporten, då vi är så extremt exportberoende. Det innebär en balansgång som kan leda till stormig inrikespolitik vilket tyvärr påverkar våra möjligheter att göra oss gällande internationellt.

Se där, vilken profetia Flört

chik
0

Ni är duktiga.O jag hoppas att ni är på rätt spår..

tror med att vi klarar oss här uppe i Norden.

Lena.P är jag i verkliga livet.

penke
0

..jag tror vi gör en bra match mot VM-tvåan imorgon,
 minst en poäng :- )

i det stora hela:same.same ..but different ! *ler*

penke