Redig frukost
eller bara kaffe och en macka.
Egentligen är det frukosten som är viktigast men många äter bara en smörgås bl.a jag.
Kanske har du lite extra så här på veckoslutet.
Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.
Hemsida www.livskvalitet-2.se kliv in!
Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.

Det blir det vanliga dvs fil och musli. Kaffet får man inte glömma.
/ Maria. med-arbetare på Sommar
..! *ler*
när jag tänker efter,så äter jag numera lika ..bra/rejält vardag som helgdag
när jag var anställd o tvugnen att vara på jobbet ½7 eller nå´t
blev det bara en snabb kaffe o cigg
då hade jag en frukost-rast vid nio,som jag åt lite mer på
annars var det lediga helger jag åt ..lååååååångsaaaaamtttt
lite så nu,har/tar flex och kan äta njutbart ..var morgon
och med ett öga på nyheterna.
kaffe o hembakt,"musli",yoghurt o hemkokt sylt,kokt ägg,jos o en frukt(ofta kiwi)
..justnu,förbättrar jag muslin med rostade groddade bovetekärnor
penke
jag brukar ät en stadig frukost med omelett för att kunna stå mig några timmar på det. Till helgen lyxar jag till det med någon god juice.
Men nu ska jag äta spaghetti med köttfärssås *slurp* 

The och macka blir det alltid här. Åt fil med müsli innan jag fick struma. Man ska inte äta allt för calciumrik mat vid intaget av levaxin.
"There is nothing more despicable than respect based on fear."
Tillhör dem som inte kan äta mycket på morgnarna, och definitivt inte direkt när jag just stigit upp. På vardagarna blir det ofta min banan- och blåbärssmoothie. Helgerna te eller varm choklad med mackor. Aldrig gröt eller fil med müsli, äter inte sådant.
Någon gång hotellfrukost med äggröra och bacon 
Jag kan inte heller äta på morgonen. Inte ens dricka kaffe. Jag måste ha varit uppe i två timmar innan jag börjar bli sugen.
Det är lite skillnad på helgen då man förhoppningsvis sover tills man vaknar eller om man är på semester så brukar hotellfrukostarna vara ljuvliga.
/Maria
Det variera …men maximalt en tallrik gröt, en macka och en kopp kaffe.
Oftast bara kaffe och macka, men då kan det bli lite mer nyttigt framåt kl. 10.
// Anders...f.d. 890-3 .....och fortfarande batteridriven!

Här blir det nästan alltid fullkornsflingor och müsli på helgen. I veckorna blir det knäckemacka med mosad avocado, gurka eller tomat och lite örtaromat. En mugg the eller två till så är morgonen räddad =) Skulle jag bryta mönstret blir det dinkelgröt med blåbär..
"Du har alltid två val"
Medarbetare på Spiritualism iFokus
Är dålig på frukost. blir en kopp kaffe. Sen äter jag inget förrän vid elva. Då blir det en macka o ett ägg. 
Jag styr själv mitt liv med mina tankar o känslor.
Kaffe och smörgås då jag vaknar! En lite rejälare frukost senare på dagen…svårt att ändra gamla vanor! 
Äter helst kokt el stekt ägg med en hög bacon o en klick majjo + en kanna te. Men bacon är så *dyrt*…iaf när plötsligt hela fam vill ha.
Med mitt jobb har jag fördelen att jag börjat först kl 10 på fm (bussen går strax före kl9) o kan sitta ner ett tag när jag gjort frukost till brukaren. Brukar då stoppa i mig lite nötter o en kopp te, ibland blir jag bjuden på lite fruktsallad. Sedan sitter vi o äter en rejäl lunch tillsammans i lugn o ro o då är jag inte lika beroende av en stadig frukost.
På helgerna brukar det vara ungefär som på vardagarna…frukostlunch om vi fått sovis av töserna o då fikar vi på em istället.
Stor kopp kaffe med mjölk + fil med krossat knäckebröd i + ost = bästa starten på dagen :D