Jag vill påstå att..
November månad, ur förväntanssynpunkt, är den bästa månaden - jag har inga förväntningar på november och jag blir aldrig besviken. November kan bara bli bättre, blir det en solskensdag så är det en bonus.
November är mörk, dimmig, regnig, halt ute, ruggigt och det finns inget annat att förvänta
Andra månader, som december, då vill jag ha lite snö och någon grand kallt, likaså januari och feb, mars april vill jag ha vårsol, och maj lite mer vart och sol, sen ska det vara sommarvärme blandat med lite regn så att det växer, sen kommer september med hög klar luft och fina dagar…
Och blir det inte så så kan jag bli besviken, men aldig i november
Aggeelin / medarbetare på Livskvalitet
Jag har inget emot november. Faktiskt inte!
Den är visserligen en transportsträcka fram till december som är julmånaden. I december händer det något kul nästan varje dag!
Många avskyr just november, jag gillar den.
Jag har istället mars som värsta hatmånaden. Burr vad jag avskyr mars!
He he ja det var ju ett sätt att se på november månad samt resten av året.
Får väl instämma då!
Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.
Hemsida www.livskvalitet-2.se kliv in!
Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.
..insikter.. ! *ler*
den "nionde" månaden har jag haft "fel" förväntingar på…
kilometer tjockt molntäcke som startar/slutar någon meter ovan marken,ständig nollgradigt motvinds-snö-glopp-regn …
i fortsättningen ska jag bli överaskad av hur det blir :- )
penke
Jo, som sagt, jag tycker att november är ok, men när jag berättar det jag skrev ovan, för någon, så får jag ofta konstiga blickar…
Jag har heller aldrig förstått varför alla pratar så illa om november. Det är inte förrän efter nyår som månaderna börjar bli hemska. Januari, februari och mars. De blir bara hemskare och hemskare fram till det blir vår. I november har det inte hunnit bli hemskt ännu.
#4 Berättade du det för mig så skulle du bara få se ett behagligt leende! 
November är en fin månad!
// Anders...f.d. 890-3 .....och fortfarande batteridriven!
Jag tycker faktiskt om mörkret på vintern, bara jag får några dagar att vänja mig…
Håller nog lite med Asta om att feb, mars är långa månader innnan det är vår
November känns som sista svåra motlutet innan det vänder. December har man fullt upp och sedan kommer förvisso tre förfärliga vintermånader, men då ljusnar det åtminstone på himlen igen 

November är ok för mig om inte dimman ligger för tjockt, december går fort, januari och februari, nää usch, långdragna och kalla.
Mars går fort, då har vi många födelsedagar i familjen och så..från vårdagjämningen är det den bästa tiden för mig, fram till Midsommar.
Är nog lite konstig för jag är inte så värst förtjust i sommar med stekande sol, getingar och så myggeländet

Jo men visst är det så, allt som händer i november blir trevligt och uppmuntrande. Dessutom är december ganska stressig så det finns tid att njuta av vänner, mat, fest och mys i november - bara bonusar!!
"Du har alltid två val"
Medarbetare på Spiritualism iFokus
#10 så härligt positivt, visst är det ärligt aatt välja att trivas i november, tända massor av ljus, äta gott ohc träffa vänner!
Oktober och november är för mig månader när jag ofta bokar in t ex musikkonserter eller opera!
Funderar på att gå på Norma i november.
Själv har jag köpt biljetter till Bo Kaspers Orkester.

I slutet av oktober har man en föreställning i konserthuset här med kubanska dansare (kubansk musik). Låter som en härlig tillställning med sköna rytmer och moves, ska se om jag kan klämma in det i almanackan
"Du har alltid två val"
Medarbetare på Spiritualism iFokus
#13 vi ska också gå på Bo Kaspers!! 
#15 - vad kul! För en gång skulle lyckades jag se att de skulle komma, INNAN de kom. Annars brukar jag alltid se allting efter att det har hänt.
#16 samma här, vi är dåliga på att hålla koll på sånt, brukar se det dagen innan artisten kommer, eller dagen efter.
Säg november o jag *ryyyser*! Men i år ska jag ta upp min gamla sed att storstäda o julpynta färdigt till den 1:a december. Då har jag hela december på mig att baka kakor, koka julgodis, pyssla…o bara njuta av allt fint som vi ställt fram; ljusstakar, tomtar o änglar…! 
Jag är också dålig på att hålla koll på vad som händer. Sista åren har vi iofs inte haft råd att göra ngt o då mår man bara dåligt av att se en favorit som ska komma till stan o veta att man inte kan gå. Såg att Katriona McKay ska spela den 24:e…är sjukt sugen på att gå!