Har du någon leksak kvar?
Jag har ett strykjärn som mamma köpte i England när jag var 7 år.
Det funkar!
Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.
Hemsida www.livskvalitet-2.se kliv in!
Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.
jag har mina barbiedockor kvar i någon låda.
Mina gamla leksaker har sonen fått.
/Maria
Ett liknande strykjärn som du har Cristine, men mitt har rött handtag. En stor docka, flera barbiedockor, dockskåpet som min mirfar gjorde står i lekstugan hos min mamma, med möbler och allt kvar.
Min första skolväska har jag också kvar.
Wow så många saker Gunilla, jag har några skolböcker också kom jag på!
#4 Jaa, det har jag också. Min första läsebok, sångbok, välskrivningsbok m.fl. och några teckningar. Har även min första betygsbok kvar
Uhm. lite skolböcker. Barbiedocka,en mycket sliten nalle, en hemmasydd klänning i ljusgrönt med ljusblå prickar. Är äldst av syskonen så det fick inte vara ifred
Var rädda om varandra
Just det, min gamla nalle finns kvar också. fast den har inte mycket päls kvar.
Två nallar, Tedda och Julius, dockor var jag inte så mycket för…
Aggeelin / medarbetare på Livskvalitet
Just ja, jag har också kvar min gamla nalle. Hur kunde jag glömma honom
/Maria

Bara nallebjörnen kvar och mina första skor i storlek 19…
"There is nothing more despicable than respect based on fear."
Jodå, ett gäng grejor i sämre o bättre skick. Hade inte så mkt så det mesta är kvar + några saker av syrrans som hon inte vill ha kvar o som jag lekte med när jag var liten. Nallen, en älskad mjukisvovve, en annan liten nalle stoppad med sådant där spån…en av våra vovvar har "opererat" den lite i magen. Några bilar, dockorna även om de inte betyder särskilt mkt…legot…
#12 Men så söta
/Maria
Flotta skor Peter, hade du också sjömans dräkt som var vanligt på den tiden?
#13 Ja visst är de
Jag har försökt att hitta snören utan att lyckas.
Det ska vara tunna runda mörkblå snören. De jag har hittat är 40 cm och här behöver man bara 15 cm, max 20.
Då ska vi hjälpa dej och leta, kanske någon har i sina gömmor.
Jag ska fråga grannen och mina mostrar.
Filmstjänor, nallebjörn, släng docka, (som kallas skrållan docka i dag.)
Ett strykjärn med rött hantag en liten dock servis i porslin det har jag bevarat i en kartong.
även mina första skor finns kvar.
#15 Nej faktiskt inte. Jag tror att det finns någon bild där jag har skorna. Jag ska fråga mor min om hon har kvar den.
En Skipper och en Barbie någonstans.
Mamma sydde små små kläder till dem!
#20 Den ska du vara rädd om Chik. Finns knappt så fina sadlar kvar som vi hade när vi var barn.
Zabelle
Jag har kvar alla mina nallar, alla mina barbiedockor + kläder, mitt dockhus (som min gammelmorfar gjorde åt min mamma) Ja, det var nog det hela =)
Har inte någon leksak kvar. De leksaker som fanns fick man göra själv och de var inte så hållbara.
Tänk vilken skillnad det är nu mot när jag var barn på 50 talet. Nu kan man knappt komma in i barnens rum på grund av alla leksaker.
// Anders...f.d. 890-3 .....och fortfarande batteridriven!
zabella…tack..Jag vet.Det är en sådan kvalitet. O nu ser jag ju på min sadel som jag hade till hästen, var inte alls samma..
Anders, vist är det så,Att ungarna i dag har för mycket…Anders!!!jag lekte mycket med kottar,byggde stora gårdar o så lassade jag i myror.Som arbetare..Inte snällt för myran,,
Men det är fint tycker jag att det är många som har saker kvar..
Lena.P är jag i verkliga livet.
#25 Samma här, hade en storebror som var suverän på att bygga ladugårdar åt mig.
// Anders...f.d. 890-3 .....och fortfarande batteridriven!
Jag har tyvärr ingenting kvar. Dockskåpet och Barbiedockorna gav jag bort till yngre kusiner och annat gick väl sönder och slängdes.
Det enda jag har kvar är en massa flickböcker. Lotta och Kitty var mina favoriter.
Jag bodde hos släktingar på bondgård med vatten i brunnen och med utedass en stor del av min barndom.
Byggde också med kottar, hade sniglar som husdjur och anordnade simtävlingar i dammen med infångade grodor. Satte ponnysele och vagn på St Bernhardshunden och körde på gåden. Han fann sig i mycket, den goa gamla hunden.
Zabelle
Ja det gjorde vi också, vi byggde hela byar.
Hittade just en sångbok av Alice Tegner, kommer ni ihåg några av sångerna….En sockerbagare han bor i staden,
han bakar kakor mest hela dagen..