Livskvalitet iFokus

Livskvalitet

Etikett: ordet-är-fritt-väl-valda-ord
Läst 2069 ggr
Bergspuman
0

När allt går sönder - samtidigt

Har ni också varit med om det?

Ni blir tvungna att köpa nytt på en massa områden, samtidigt, allt tycks braka - samtidigt!

På kort tid har mitt handfat i badrummet gått sönder, badlakan, köksmattan, underlakan, kylen, BH:ar, muggar, assietter, osv.

Hoppas det bara är en otursspiral!

aggeelin
0

Jo, jag tycker också att det går i stim, att saker går sönder t ex. Det blir mycket utgifter på en gång.

Min träningsväska med innehåll försvann, symaskinen visar sig vara obrukbar, vi hade lånat en bokhylla som nu ska lämnas tillbaka dvs vi måste köpa osv, så är det just nu

Aggeelin / medarbetare på Livskvalitet

[Asta]
0

Yepp - känner också igen fenomenet. Och det brukar hända när man har som minst med pengar också.

Anders 50
0

Jodå…jag vet hur det är! Särskilt när det åskar.

Och när jag jobbade förut….ibland hann inte montören hem innan nästa sak gick sönder!

Lätt kunde det blåsa iväg 100 000 på en vecka!! Och ändå var det relativt nya maskiner.

Fast nån BH har jag aldrig kvaddat! Flört

// Anders...f.d. 890-3 .....och fortfarande batteridriven!

MaMaMade
0

Allting är ju relativt, inom vilken tidsrymd håller vi oss?

Nog tycker jag att det har jäklats men inte på en o samma dag…men är kostnaderna mer än vad man har råd med så kan man tycka att 1 år är lite att hålla sig inom!

Tycker det har räckt till med 2 kvaddade bilar inom loppet av några år o sedan övertagandet av bil som kostade oss 20 000 kr i reparationer inom ½ år. Kul när ekonomin redan är körd i botten!

Elpida
0

Jo, ofta är det nog så att det kommer "i stim". Gärna precis när man högt konstaterat att "det är så skönt att sakerna håller"!!!

"Du har alltid två val"

Medarbetare på Spiritualism iFokus

signemo
0

Det går verkligen stim i det. Eller så blir jag mer och mer fjummelhänt

Var rädda om varandra

evrekaw
0

Ja, förra året var vi inne i en gåsönderspiral. Torktumlaren la av, köksfläkten la av, kaffebryggaren la av och det kom in fukt på ena gaveln på huset så vi var tvugna att byta panel och måla om där… Många pengar blev det…

"There is nothing more despicable than respect based on fear."

MaMaMade
0

Ca ½ år innan vi skulle hämta Minstan blev Guben påkörd o vår bil blev skrotad. Fick iofs ut på försäkringen men ni vet ju hur det är; man får inte så mkt efter några år, så där gick en *stor* summa slantar. Sedan gick det ngn tusenlapp både här o där hela hösten.

Småsaker kan man tycka men många bäckar små…o ngn större summa pengar hade vi inte sparat (allt skulle gå till adoptionsresan); tvättmaskin, torktumlare, diskmaskin, perkulatorn, många besök hos dr för Guben o för mig var det naprapaten. Vi fick låna pengar för att kunna åka över o hämta tösen…o där var grunden lagd till vår efter det *urtaskiga* ekonomi. Nu är det 4½ år senare o vi *hoppas* att flytet kommer nu…bara Guben får ngt av jobben han har sökt, då ordnar det upp sig igen.

En person berättade för mig att man rekommenderas att ha sparat på banken så att man klarar av *minst* en oförutsett utgift på 20 000 kr…fixar ni det? (Inte vi som ni kanske förstår av det ovan skrivna…inte än iaf.)

[MargaretaA]
0

Problemet med att vitvarorna ofta går sönder samtidigt tror jag beror på att när man renoverar t ex så skaffar man allt nytt på en gång. Eftersom deras "inbyggda" överlevnadstid är ungefär samma för alla prylarna så tenderar de också att gå sönder samtidigt.Obestämd