Det kommer en gäst...
…till oss på lördag…*om* resan inte påverkas av flygstrejken vill säga. Jag älskar ju att laga mat men familjen (läs ungarna) uppskattar inte alltid det jag rör ihop pga "skumt" innehåll. Nu tänker jag strunta i dem o köra vuxenmat, det brukar oftast gå bra om jag "friserar" innehållet lite när de frågar.

Lördag lunch; brie- o laxpaj med cr fr o stenbitsrom samt sallad.
Lördag middag: ugnsstekt älgstek med dito rot- o grönsaker, rödvinskryddsmör o ett gott rödvin/öl till…gästen får välja själv. Morotsbröd med västerbottenssmör.
Efterrätt: ganska tung middag så det kanske är bäst med ngt lätt som t ex pannacotta…fast jag är jättesugen på att göra en trifle med chokladbottnar, vaniljkräm o svartvinbärsmousse…el en cheesecake med vit choklad…
Kan jag få era synpunker tack! Det är så svårt att välja då det är så sällan det kommer ngn till oss. Vill göra *allt*!
Vilken tid skulle jag komma sa du??!!
Guuud va gott. Ser alldeles utmärkt ut i min smak!

Men herregud! Har du inte andra planer i livet kan du ju alltid öppna cateringfirma!
Så himla mycket gott! Ring om inte vännen kommer så slänger jag mig på flyget direkt!
Tar du en slät kopp kaffe efter maten direkt och väntar lite kan du göra chokladbottnarna, annars kanske det är bäst att köra på en lättare pannacotta! =)
"Du har alltid två val"
Medarbetare på Spiritualism iFokus
Jag tycker också det låter jättegott.
Jag tycker dock så här. Skippar du morotsbrödet med västerbottensmör (hur gott den än låter) kan du gott ha en trifle eller ostkaka. Har du morotsbrödet tycker jag du ska ha en lättare efterrätt.
Morotsbröd med västerbottensmör???
Jag baxnar, vilken gourmetmat!
Annars kan jag ju tipsa som en sorbet som efterrätt, kanske en citrondito, fräscht och läskande.
Vi äter middag tidigt i det här huset, mellan 16-17 när det är helg, så efterrätten blir nog lite senare.
Morotsbröd blir det vilket som, behöver ngt till frukost på söndag! 
Det lutar åt trifle, för jag har alla ingredienserna hemma till den. Kassan är skral den här o kommande månad så ju mindre inköp jag behöver göra…
Den gästen lär inte åka hem hungrig, begriper jag!

// Anders...f.d. 890-3 .....och fortfarande batteridriven!
De brukar inte göra det nej. 
Vi får väl se om det blir ngt besök, det har kommit lite saker emellan.
#5 - ja jag menar ju till maten i det här fallet
Mama.Vad gott…Jag äter ju allt som du skall bjuda på. O jag är en sådan där kräsen typ.
Duktig är du.O lyckliga gäster får du…
Jag har inget o tillägga på den menyn.
Lena.P är jag i verkliga livet.

Mmm vad gott.. lyckliga gäst
Vad duktig du är MaMa!
Vi vet inte om det går att äta än…det är alltid en chansning!
Men jo…jag är ganska så duktig i köket, tycker man att det är roligt blir det oftast också lätt. 
Mmmm låter jättegott, hoppas nu att gästen kommer när du har så bra planer 
Aggeelin / medarbetare på Livskvalitet
Annars får vi mkt godis själva! 
Säger som övriga. Jag är gärna middagsgäst hos dig nån gång MaMa