Hösttrött!
Jag brukar drabbas av vårvintertrötthet istället.
Jag är nog tröttare på våren men å andra sidan sett så lägger jag mig tidigare den mörkare årstiden
/Maria
Jag får alltid höstdepressioner så jag vet vad jag har framför mig. Blir bättre och bättre på att tackla dem. Men vissa dagar ska det inte mycket till innan tårarna trillar och livet är en enda uppförsbacke. Äter extra D-vitamin och är ute så mycket jag kan i dagsljus.
Zabelle
#3 - sån blir jag i jan-feb någon gång.
Jo, något slags höstdepressioner även här, för de flesta av mina deppåterfall eller dito svackor har jag fått på sensommaren, slutet av juli-september! Men om det är kopplat till försvinnande ljus ska jag trots allt låta vara osagt!
Jag har aldrig påverkats så av årstiden. Hösten har sitt lyft för mig precis som alla årstider.

Jag är inte tröttare på hösten, tycker den är skön och blir inte deppig, är väl lite konstig för jag tycker sommaren är jobbigare

Jag dalar alltid på senhösten, runt oktober och faller och faller tills det vänder igen runt mars och börjar gå uppåt igen.
Men… min psykiatriker har trugat på mig en ny medcin som jag lovat att testa… Vem vet, även om mina förhoppningar är små, kanske jag får en bättre senhöst/vinter i år… Försöker våga hoppas lite i alla fall…
"There is nothing more despicable than respect based on fear."
Det gäller att se fördelarna med hösten också! Ingen vill väl ha sommar året runt? Åtmisntone så är jag lite trött på den när den väl går mot slutet och har inget emot att det blir lite svalare och att naturen ändrar utseende. Inte en massa krav på att vara ute hela tiden, utan är helt ok att bara sitta inne med en härlig bok.
Men blir man helt enkelt deprimerad av bristen på dagsljus kanske det inte hjälper att bara tänka positivt? Kanske ljusterapi är något, kan ju inte vara roligt att bli nere halva året… Att röra på sig ordentligt gärna mitt på dagen kan också hjälpa har jag hört.

#9 Att plocka bär gillar jag. Ska ut med mamma och se om vi hittar lingon.
Jag skulle inte ha det minsta emot att ha sommar året om.
Jag tänker på människor som bor i länder som INTE har fyra årstider, utan en kort vinter, ingen eller obefintlig vår / höst och istället en lååång sommar. Det kan man absolut vänja sig vid.
Jag skulle faktiskt gärna bo på Kanarieöarna för det jämna klimatets skull. Kanske kan realiseras när jag väl går i pension.
Men tills vidare bor jag i Svea rike med just fyra årstider och gillar dem allihopa, utom kanske senvintern mars-början av april, då mår jag som sämst. Usch.
Vårtrötthet kunde inträffa tidigare i livet men hösttrött….icke! Hösten har man ju gått och väntat på hela sommaren.
Snart är plommonen mogna…en av många uppiggare! 
// Anders...f.d. 890-3 .....och fortfarande batteridriven!
Jag tycker att det är jobbigast när det inte är fint på sommaren, då mår jag inte så bra. Hösttrött är jag nog inte, men trött alltid på morgonen. Kan känna mig trött i feb-mars kanske
Aggeelin / medarbetare på Livskvalitet
Alla är vi olika och det stämmer ju så klart som ni säger att det finns länder där det i princip är sommar året runt, så det var kanske ett förhastat uttalande att ingen skulle vilja ha det. Jag utgick från mig själv, för jag skulle inte vilja ha det, utan är jätteglad när hösten väl kommer! Sen har jag å andra sidan svårt för både sol och värme i för höga doser, så riktigt "fina" sommardagar är mest jobbiga för mig. Dock har jag inget emot sommaren överlag för den sakens skull, den är också väldigt välkommen efter en lång, mörk vinter :)
Jag är så glad över de fyra årstiderna efter så många år med sol sol sol ..jag nästan avskydde den ibland.
Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.
Hemsida www.livskvalitet-2.se kliv in!
Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.
Har inga anlag för att bli deppig.
Men trött är jag!
Nå så fruktansvärt!
Brukar bli lite trött på hösten. Men jag är ute mycket och äter D-vitamin det hjälper.
Jag styr själv mitt liv med mina tankar o känslor.
Nej jag blir inte hösttrött, jag är det just nu men det är nog för att jag behöver en kur av järn och magnesium.
Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.
Hemsida www.livskvalitet-2.se kliv in!
Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.
Jag saknar ljuset, men det är ju lätt fixat! Annars gillar jag hösten på många olika sätt! 
Jag har sagt det förut, men jag kan säga det igen - jag tror för min egen del att jag inte skulle uppskatta våren och sommaren lika mycket om det var sånt klimat jämt.
Det krävs mörker för att man ska uppskatta ljuset 

#21 Instämmer.
Jag skulle nöja mig med att halvuppskatta ljuset och värmen hela året istället för att må skit i nio månader för att uppskatta ljuset och värmen i tre.
#23 Precis min åsikt, kunde inte sagt det bättre själv! 

Zabelle
#23 Oj, det där lät dramatiskt 
Jag har nog aldrig mått dåligt av väder eller årstider, men om jag skulle ha gjort det undrar jag verkligen om jag hade stannat här i svedala.

Å nu är jag snuvig som satan. Huvet värker, bihålorna ömmar, har en vaxpropp som jag ska till VC å ta bort i morrn. Just nu är jag heldöv.
Snyter mej konstant. Har en diet av Alvedon och vatten. Fil och soppa kan åka ner lita av. känner mej rätt mör och trött. Men det har sin naturliga förklaring.
Blir höstdeppig, det började när jag var strax över 30 år. Visserligen var det en del negativa saker att kämpa med då också men inte i den omfattning att det borde ha sänkt mig såpass.
Jag gillar omväxlingen i att ha 4 årstider, alla har de sina tjusningar. Men nu har det varit pest ett tag. Vintern var ju kall som rackar´n, vi hade -30 titt som tätt. Vår o försommar var svinkalla, frostnatt i juli o nu har vi haft augustis första frostnatt inatt. Jag skulle gärna se åtminstone 4 hyfsat fina odlingsmånader, tack! Mina tomater i växthuset börjar rodna först nu!
Hösten är OK i september/oktober om det bjuds på svamp o bär men de lyser med sin frånvaro i år. Sol o vackra färger i träden gör mig lite glad omän också sorgsen. Konstant dimma o regn sänker mig. Sedan går man o oroar sig för -30 i vinter igen o skenande elmätare…
Jag blir också täbbt i nätan, el rättare sagt bihålorna, så fort det blåser el är kallt. I sommar har det ju blåst halv storm hos oss varje dag så jag har varit "lullig" hela sommaren. Sover dåligt som det är o det blir inte bättre när man är täppt igen i andningsvägarna! Var jag rik skulle jag nog bo på varmare breddgrader under den värsta vargavintern o komma hemflyttandes lagom till vårvintern i slutet av mars. 
Min trötthet mynnade tyvärr ut i en stroke. Har ju varit trött säkert i ett halvår. Var nog en varning till att jag skulle dämpa mej lite. Fick en stroke som läkarna tror beror på stress. Där av min trötthet.
# 28
Jag hoppas du tar det lugnt nu…och slutar stressa!!!
Krya på Dej!