Köer...
är något av det värsta jag vet, och jag har svårt att fatta att det bara finns en person på apoteket där det pratas så mycket runt själva medicinen. har man 3-4 pers. framför så får man sitta en halvtimme, för att inte tyala om affären med 4 kassor men en eller högst två är öppna.
Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.
Hemsida www.livskvalitet-2.se kliv in!
Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.
Har också irriterat mig på detta. Men det är väl en ekonomisk fråga.
// Anders...f.d. 890-3 .....och fortfarande batteridriven!
På var "droghandel" har det alltid varit 2 kassor när jag varit in; en för receptbelagda läkemedel o 1 för övrigt. Dock går de väl ifrån emellanåt när det är lite kunder, det tror jag säkert. Man kanske har lite extra bråttom på apotek? Iaf om man varit till dr o inte mår så bra kanske, då vill man bara hem o lägga sig.
På "våran" finns det aldrig mer än en.
Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.
Hemsida www.livskvalitet-2.se kliv in!
Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.
Mest irriterad blir jag när kunden ska ska prata om medicinen, dess verkningar med mera, med biträdet. Sån ska väl vara gjort hos läkaren?
Blev dubbelt.
#4 Jag håller med dig.
Den typen av människor har förmodligen redan pratat om medicinen och dess verkningar hos läkaren och kommer förmodligen efter apotekspesonalen att googla och prata med sina bekanta och så vidare….
/Maria

Mmmm, en del förstår inte att de har massor av människor som väntar bakom sig, de tar minsann sin tid i kassan… och apoteket är värst. Dessutom tycker jag att de som jobbar där verkar gå runt i någon sorts koma… De ökar aldrig farten…
Men, vad göra… Det är bara att sitta där och snällt vänta på sin tur…
"There is nothing more despicable than respect based on fear."
"Dessutom tycker jag att de som jobbar där verkar gå runt i någon sorts koma… De ökar aldrig farten…"
Där fick du till det!! Har tänkt samma! 
Vi har ganska många kassor på det apoteket jag brukar gå till. Fyra eller fem för receptbelagt och två för övrigt. Ändå brukar man kunna få vänta länge när man hämtar ut receptbelagt.
#4 Mest irriterad blir jag när kunden ska ska prata om medicinen, dess verkningar med mera, med biträdet. Sån ska väl vara gjort hos läkaren?
Alla läkare tar sig inte tid att berätta om medicinen för sina patienter. Det har jag varit med om både för egen del och när jag varit hos doktorn med mamma. Då blir det bara apoteket kvar.
ja vårat apotek har samma problem.
evrekaw kan bara hålla med dig i det som 890 knyckte…Klock rent…
Lena.P är jag i verkliga livet.
Jag tror att de har skyldighet att se till att man förstår instruktionerna för hur medicinen skall tas. Inte alla läkare som drar det. Har själv nästan aldrig varit med om att dr säger när o hur den ska tas.
Ska fråga nästa ggn jag går dit…
Jag har alltid fått bra info om mediciner, och deras verkan vid kombinationer med andra mediciner av läkarna.
Och vid läkarbesök ska man alltid ha med en lista på de mediciner man redan tar, så är det lättare för läkaren också.
Och får man medicin utskriven så tycker jag det är märkligt att man inte frågar själv om man inte får information av läkaren.
När jag träffade min nya hjärtläkare för ett tag sedan så fyllde han i ett speciellt kort åt mig med alla mina mediciner och när jag ska ta dem.
Men många, särskilt äldre, kanske inte vill "besvära" läkarna om de inte förstår utan tar det hellre med apotekspersonalen, de är ju "vanliga" människor!
Jag har varit med om en läkare som talade om var det var för fel på mig, sedan gick han ut (utan att säga varför) kom sedan tillbaka efter att ha varit ute en stund, stod i dörren, och sa ungefär " jag har skrivit ut medicin som du kan hämta på apoteket" och sedan försvann innan jag hann ens resa mig. Inte lätt att ställa frågor då.
Ungefär på samma sätt var det när jag var med mamma hos doktorn. Läkaren sa att hon skulle kolla upp en sak, kom tillbaka och sa att jag har kommit fram till att det blir den här medicinen och försvann sedan. Vi satt kvar för vi trodde att läkaren skulle komma tillbaka, men det gjorde hon aldrig. Så efter en stund fick vi snällt gå. Frågade i receptionen om det var verkligen var någon medicin utskriven, fick då veta att läkaren redan börjat med nästa patient. Sällan har jag känt mig så snopen.
Jag tror att du Anders har haft en väldigt tur med läkare.
Själv har jag tack och lov inte behövt vara i vården jättemycket, men jag har faktiskt bara haft en riktigt bra läkare. Han var å andra sidan jättebra, tyvärr gick han i pension. Men jag lyckades få honom vid ett tillfälle när jag verkligen behövde en bra läkare så på det viset hade jag tur. Den sjukdomen jag har upptäcks sällan så hade jag haft samma läkare som min syster så hade jag förmodligen varit lika sjuk som hon är i dag (vi har en genetisk sjukdom som om den inte upptäcks förstör kroppen på olika vis, den upptäcktes via mig när jag blev sjuk).
#13 Som du beskriver det så är det ju tur att apoketspersonalen då finns.
Men du är nog en "snäll patient"
Sådana läkare behöver en knäpp på näsan.
Och jag har kanske haft tur…hoppas det håller i sig.
Anders - hade du känt mig hade du vetat att jag inte är en snäll patient :)
#15 Tycker du verkar så snäll såå ….fast det kanske är en annan Asta på vårdcentralen!
… 
#16 - jag är en ytterst bestämd person när så krävs.