Livskvalitet iFokus

Livskvalitet

Etiketthus-och-hem
Läst 674 ggr
Bergspuman
0

Bergspumans kökstråd

Eländet med mitt kök och vitvarorna bara fortsätter…

Jag har haft min händiga exmake här som skulle kolla om han kunde såga loss en bit av bänkskivan, dra diskbänken åt sidan och på det sättet få in kylen - men nej. Bänkstommarna och diskbänken sitter som berg!

Enda sättet nu för mig att få den förbannade kylen på plats är att sätta igång med köksrenoveringen NU, vilket jag alltså hade tänkt göra först till våren.

Svordomar, eder och förbannelser!!!

Alla tips om bra hantverkare, vad man ska tänka på, hur jag går till väga, vad jag börjar med, osv, mottages tacksamt!

Ni är flera här som gjort "resan", jag har aldrig gjort den och jag är en ohändig kvinna med framför allt intellektuella och kulturella intressen. Måla kan jag, men det är nog det enda… Rynkar på näsan

Suck och stön.

Säger godnatt så länge. Ha en fin söndag!

MaMaMade
0

Det är alltid ngt som jäklas… Skrikandes

Skulle rek kusin Bonnsnickar´n…duktig med massor av fina rek…den ende jag släpper in i mitt hus. Men som "nicket" anger måste han vara hemma till lagom tid för kvällsmjölkningen…o han bor här i Västerbotten. Annars…som sagt! Flört

Hoppas att det börjar gå din väg nu snart…själv har jag märkt att det jäklas mer när jag tänker negativt. Himla svårt att låta bli menman får göra sitt bästa.

evrekaw
0

Har varit där - nu är mitt kök äntligen klart - 6 år senare vill säga…

IKEAS hemsida har en fantastisk länk där man kan rita upp sitt kök utifrån sina mått och sedan planera virituellt (eller vad det nu heter). Detta var till hjälp för oss, även om vi inte köpte ett kök från IKEA.

Tålamod och god planering är det du mest av allt måste ha. Fast jag vet att man hellst vill att det ska bli klart igår…Flört

"There is nothing more despicable than respect based on fear."

[Asta]
0

Jag säger det jag sagt förut. Tänk efter noga. Fundera på om du saknat något. Arbetsyta, plats bredvid spisen mm mm. Och rita upp köket hur många gånger som helst tills du blir nöjd. Gå och snacka med en köksfirma, precis som evrekaw säger så kan du få hjälp med det även om det slutar med att du inte köper något kök där. Det finns så många finesser som man inte har koll på, men som köksförsäljarna har koll på.

Allt jobb du lägger innan har du glädje av efteråt.

Maria
0

#2 Vi använde oss också av denna sida. Även om det inte blev samma tillslut så var det till viss hjälp och roligtGlad

Nu är ju smaken delad men när det kom till val av kakel så hade jag sett ett röd/terracottafärgat kakel som jag tyckte var sååå snyggt men så tänkte jag att det ska jag leva med i många år och det är lätt att tröttna så valet blev ett vitt istället.

Personligen tycker jag det är bra med ett ljust ganska enfärgat kök så kan man hellre färgsätta med detaljer som tavlor, mattor, gardiner, grytlappar osv.

/Maria