Livskvalitet iFokus

Livskvalitet

Etikett: ordet-är-fritt-väl-valda-ord
Läst 359 ggr
aggeelin
0

Jo, det känns konstigt...

Det känns konstigt att någon tagit min väska, att någon ska plocka upp mina begagnade trosor, bh, strumpor med dålig resår, min våta handduk, min tvål, min älskade fleecetröja (varför tog jag inte på den som jag tänkte?) mitt skåplås, mina nya skor, mitt linne osv

Jag förstår att det känns obehagligt när någon brutiti sig in, för även detta känns som ett intrång fast det bara är en väska Gråter. Det känns konstigt att inte ha dessa saker, och att, när jag ska skaffa dem igen kostar de, även om de inte alla var nya.

Aggeelin / medarbetare på Livskvalitet

[Asta]
0

När jag studerade jobbade jag extra på försäkringsbolag. Tog hand om många som fått inbrott i sina bostäder. Gemensamt för nästan alla var att det som de tog hårdast var inte att de blivit av med saker. Det hemskaste var att någon hade rotat bland deras saker. Varit inne i deras hem. Det är helt enkelt för nära den personliga sfären.

barnbarnen
0

Det är bara att beklag obehgligt är det när andra tar ens saker

man kan inte känna sig säker i dagen samhälle.

men vad har dom för nytta av bh trosor osvObestämd

dom trodde väl att det låg smycken pengar osv.

tar du ut det på försäkringen för det var väl dyra kläder väska du blev bestulen påFlört1500 kommer självrisken på allt över får du ut på försäkringen,men då lär du göra polisanmälan

var du på bad huset,här själs det hej villt i baduset tom

sport hallarna ingenting får vara i fred tyvärr.

håller tummarna att det ¨löser sig

Anders 50
0

I mitt jobb var det vanligt med inbrott i maskinerna och personalbodarna. Kändes lika obehagligt som om det hade varit hemma i bostaden.

// Anders...f.d. 890-3 .....och fortfarande batteridriven!

Bergspuman
0

Det är en konstig känsla för man förstår heller inte vad någon annan, en främling, ska med ens personliga saker till!

Gissningsvis var det dyrbarheter h*n var ute efter, och dina personliga saker har lämpats åt sidan någonstans, vilket inte är en tröst, men de råkade komma i vägen bara.

Men man blir såååå förbannad när någon petar på ens ägodelar. Jag förstår dig fullkomligt, har också blivit av med t ex matlåda (full med mat), ryggsäck, kasse med lunchsmörgåsar och dagens tidning, plånbok, mm mm.