Livskvalitet iFokus

Livskvalitet

Etikettfniss-och-gapskratt
Läst 1002 ggr
MaMaMade
0

Luftrenare?

Vad har ni för tips? Älgjaktssäsongen håller på som bäst o vårt hus är fyllt av förtjockad luft, tittar man noga så ser man nästan den giftgröna färgen på den! Möbler flyttar sig o textilierna bleknar…för kallt för att vädra, *hjälp*!

Skrattande

[Sisa]
0

Öppna korsdrag en liten stund då och då! Glad

Anders 50
0

En försynt fråga….Hur kan älgjakten orsaka sådan miljöförstöring inomhus ??? Obestämd

Krut-lukten brukar ju vara uppiggande och kärlvidgande? Flört

// Anders...f.d. 890-3 .....och fortfarande batteridriven!

Maria
0

Jagar man inte älgar utomhusFörvånad

/Maria

MaMaMade
0

Min lilla Tassa har en viss förkärlek till gamla älgskånkar som hon släpar hem från slakteriet när de inte kört bort avfallet på en gång. Den här ggn har de visst kört iväg allt men det ligger hudbitar kvar enligt Guben. Hon fiser "ärggrönt"!

Nog för att magen kan köra på rejält ibland men det här är rent av *vidrigt*! Inte så känslig normalt men just nu önskar jag nästan tillbaka min förkylning när det var som värst! Skrikandes

Anders 50
0

Ja..hundfisar är inte att leka med…jag vet…har en vovve här som har tillgång till stor volym på sådana.

Och de brukar ha samma verkan som en tablett Nitromex!  Flört

#3 Jo i Småland gör vi det … Flört

Maria
0

Haha Skrattande

/Maria

MaMaMade
0

Tror att lilla stumpan blir utvisad till garaget inatt. *Cheezus* vad det osar…halsen svider! Tungan ute

spikes
0

Sitter och slappar lite framför datorn.

4-5 ger man färskfoder så får dom inga gaser alls i maggen av sånt ;-)

MaMaMade
0

Är du säker? Är benen rena märker vi ingenting men när det är päls kvar (o/el de är gröna) stinker hon ngt fruktansvärt!

spikes
0

9,Ja jag är säker,har ju haft slaktavfall i form av ben med hår på och rensade osv osv i alla år.Mina har grävt ner det och grävt upp det och ju mera illa det luktar ju godare är det,och ingen har haft dålig mage av det genom åren.Flört

evrekaw
0

Jag säger bara en sak…. Glade odour neutraliser… Tungan ute

"There is nothing more despicable than respect based on fear."

asvensso
0

Glade ar bra men jag kan ett annu battre trick! Hundfisar ar inte att leka med, men det som finns i mina kattlador kan vara rent forodande. Speciellt verkar det som om de gillar att satta sig nar jag ska bada (ladorna star i badrummet).

Tricket bestar i att tanda nagra tandstickor och branna av dem i och runt gasmolnet. Det ar ju metangas som kommer ut bl a. Jag brukar svinga ett par tre stycken i luften runt kattladan och sedan tanda ett ljus. Behover inte vara doftljus men jag gillar lite citronella eller citrusdofter i allmanhet.

Jag avskyr stillastaende luft och vadrar varje dag. Aven pa vintern sa har jag fonstret oppet i en liten glipa pa kvallarna och vadrar sovrummet innan jag ska sova. Jag har ett fonster konstant pa glant fran maj till september.

MaMaMade
0

Jag är doftintolerant o nu när det blivit torrare i luften (o jag dessutom är rejält förkyld o har sabbat slemhinnor i näsa o hals) tål jag varken parfym el rökdoft, tyvärr. Obestämd

Vi får kolla upp var man kan få tag i färskfoder o vad det kostar. Hon blir ju ensam nu till vintern så kanske vi kan kosta på lite mer då, iaf om Guben min får jobbet.

Anders 50
0

#10 Menar du att rått kött, råa ben (med skinn och kött på) och liknande inte skulle framkalla "hundfisar" ?

spikes
0

14,Ja det menar jag,har haft rå mat tilla alla mina hundar i alla år sedan åttiotalet,och ingen har haft en dålig mage av sånt.

Anders 50
0

Då är min erfarenhet tvärtemot. Men mår dina hundar bra så är det bara att gratulera, och ett bevis på att de mår bra av det de äter, hundfisar är ju inte så kul…Flört

Fast "dåliga" i magen är ju inte hundarna bara för att de fiser.

spikes
0

16,Jepp det känns bra, tackFlört.Det kanske var fel ord med dåliga magar för att dom fiser,jag ändrar det till oroliga magar och det vill jag ju inte att mina hundar ska ha heller,finns väl inget värre än en "luftig/orolig" mage det är ju bara att återgå till sig själv,man mår ju både illa och luktar apa i så fall.

chik
0

spikesFörvånadDu har kanon Hundar..

Mama.För står ert dillema.Här har vi två plus ett stycke katt o inte tala om Min Gubbe..Tror att dom har varit o ätit huggorm hela gänget.Gubben har vett på o hålla inne sina gaser om vi har främmat.Men hundarna dom har inga hämningar…

O den ena Hunden Fia.Klarar inte av när vi sitter o äter fisk.Hon tigger o blir så upprörd så det kommer gaser så att man kan gå upp i taket…

Halland så skjuts det Älg ute med.

Lena.P är jag i verkliga livet.

AnnL
0

Ger också färskfoder till Silver. Han fiser aldrig inte så det märks. Hans avföring luktar heller nästan ingenting.

Färskfoder. Finns Klass som jag själv använder. Nordic är ett annat. Gå in o läs om dom på nätet. Min erfarenhet är att innan jag gav färskfoder blev Silver jätte dålig i magen när han åt råa ben. Sen han blev van med färskfoder reagerar han inte längre för råa ben eller kött.

Jag styr själv mitt liv med mina tankar o känslor.

MaMaMade
0

Ska kolla…det är bara det att hon fixar "vanliga" ben men när det kommer med skinn…o så de där som legat ute o nästan krälar iväg av sig själva…då blir det (av)gaser som heter duga!