God Morgon! 20/9
Godmorgon chic och alla ni andra
.
Ny arbetsvecka och nya tag…pust.
/Maria
Morrn!
Väntar på att kl ska bli 8 så jag kan ringa VC, kolla ev halsfluss. Sedan drar jag o Guben iväg till stan en sväng att kolla i affärer man aldrig hinner/orkar med i vanliga fall (om jag inte får komma till VC på fm, vill säga).
Nollgradigt inatt så jag borde hinna ut en sväng i skogen också, för att kolla mitt trattis-ställe men det kanske jag hinner ikväll. Då kanske Gammelfar har vaknat ur siestan också så man kan få en bild.
Ha en bra dag hörrni! Vi hörs! 
Godmorgon! Solen skiner och jag ser ut på både kor och min fina höstplantering.
Ha en bra dag!
Aggeelin / medarbetare på Livskvalitet
Här blir det jobb, och en extra jobbig dag på jobbet dessutom. Plus försök att få tag i en biståndshandläggare för att få utökad hjälp till dess mamma kommer in på ett äldreboende. Kommun och landsting måste samarbeta när det gäller att göra det besvärligt att få tag i folk. Alla är så trevliga när man får tag i dem, problemet är att få tag i dem.
God Måndagsmorgon.
Ha en riktigt bra dag!
God morgon!
Här är det så lugnt att jag har inget att berätta! Jo jag kan tala om att inte ett endast moln syns på himmlen. Ha en bra dag!
Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.
Hemsida www.livskvalitet-2.se kliv in!
Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.
God Morgon 
Soligt och fint, mycket dimstråk, 5 grader. Måndag, måste rusa 
HEJ!!!!!!
Alla. Bara Gunilla som såg att det är en snurrig kärring som har skrivit God dagens tråden..
Det är ju Måndag i dag…
Hur för virrad får man vara???
Lena.P är jag i verkliga livet.
Hej alla!
Öst ur mig lite galla på min blogg idag
så nu är jag lite goare igen. För gjort är gjort men nästa gång så … Vad pratar du om Spanaren? Valet så klart 
/kram
spanaren.Galla
Livet blir vad du gör det till.Politik bara verktyg!!
God??morgon….
Idag var det inte så kul att vakna! Men det är bara att försöka hänga med i 4 år till. 
Idag ska jag åter igen till det vita folkets boning, denna gång till ortopeden.
Ha det bra!
// Anders...f.d. 890-3 .....och fortfarande batteridriven!
#10 Läs gärna på min blogg och säg sedan om du tycker likadant 
#11 Tack Anders för att du påpekade så försynt var man hittade min bloggadress
… den finns nu inlagd på min personliga sida i fokus. Lycka till i den vita världen idag!
Godmorgon
Då var valet avklarat för denna gång och jag är fortfarande chockad över resultatet.
Ha en så bra dag ni kan!
Zabelle
Godmorgon!
Grått och mulet.
Ja nog är man i lite chock efter valresultatet.
Ska ta stygnen på ögonen idag. Sen blir det en tur i stan när jag ändå är där.
Ha en bra dag.
Jag styr själv mitt liv med mina tankar o känslor.
Godmorgon!
Vi glömde bort valet totalt igår eftersom det var svampjakt på agendan.
Tog med 2 korgar igår vilket kändes en smula kaxigt - men det slutade med att bägge korgarna blev helt fulla! 
Vi fick totalt 5,5 liter gula kantareller och ca 12-13 liter trattkantareller. De senare är orensade ännu, står i korgen på balkongen. Bäst var kanske särbons kommentar när han såg hela skörden, uthälld på tidningar: Åh herregud, vad har vi gjort???

Sedan var det svårt att somna igår, för svamparna hoppade runt i hjärnan för min inre syn!
Ny arbetsvecka… håhåjaja…
Ha det gott!
#15 - känner igen det där med att svamparna rör sig på insidan av ögonlocket när man varit ute i skogen.
#15 En tröst när man ser hopen av trattkantareller är att de är lätta att rensa! 
God morgon
En ny dag och ett nytt land känns det som… vad månde det bli av detta?
Gråväder med två halta här. Stora hunden Ray har slickat sönder en trampdyna (tvångsbeteende?) så nu har han tillbringat en vecka med foten i tubsocka fastsatt med silvertejp. och jag har förmodligen vatten i knät. Nu väntar jag på att VC ska ringa så jag får en tid för avtappning 
Gör det bästa av dagen 
#18 Jag smörjer min hunds trampdyna med idominsalva och sedan en ren strumpa på plus att jag knyter om med ett vanligt skosnöre.
Ibland kan jag linda in strumpan i det gröna klistriga bandaget som går att köpa på Apotek för hundar … bra om det är blött ute. Men då ska man tänka på att ta bort det gröna bandaget då man kommer in igen så att inte andra fuktskador kan uppstå.
Lycka till med ditt eget knä!
tack för tipsen. jag ska testa det, just det där med att gå ut är lite bekymmersamt.
#20 det finns riktigt bra skor som är helt vattentäta. De håller i evighet.

Zabelle
#20 Har en liknande sko
men var har du hittat dessa?
Ps Tack för besöket på min blogg
/kram
#24 De heter Muttluks, hittade dem på internet när min hund brutit sporren. Vi har använt dem jättemycket och de är knappt slitna alls.
http://www.obtrack.com/sv/muttluks.html?gclid=CIX29ayRlqQCFVOP3wodA0vKHA
Annars finns det bra skor i de flesta större zoobutiker.
Zabelle
nämen titta så tjusigt! ska kolla närmare på dem också. Tack zabelle 
#25 Tack Zabelle-vännen 
Stackars liten vovve o stackars matte med! Jobbigt när man inte kan gå som man vill!
Ingen halsfluss men *totalt* sönderhostad hals. Slemlösande + hostdämpande = avgiften + 350 kr fattigare!
Nåja, bara det ger med sig, håller på att få pippi! Gruvar mig så in i bomben för morgondagens jobb.
Nu ska jag iaf ta en stilla prommis till mitt trattkantarellställe. De borde kanske få ngn v till på sig men jag befarar kallgrader inatt o vill isåfall hinna plocka de största iaf. Önskar er en trevlig kväll! 
God kväll alla.O ni sjuka människor o djur krya på er.
Anders..Du är la snar som Peter utbildad läkare?
Svamp!!Gott men så himla tråkigt o rensa..Kan se särbon..""Men jisses vad har vi gjort
MaMa hoppas att du snart blir pigg o go.
Ja trevlig kväll på er..
#29 Idag var det inte så allvarligt…bara ett pekfinger som inte går att böja efter en smäll för ett år sedan. 
Det gäller ju att passa på nu när man har frikort! 
#29 ja tänk så känns det ibland när vi plockat svamp "vem sk
a ta reda på allt det här"? Vi har börjat att ge bort lite av det vi plockar, det är ju snällt både mot oss och den som inte brukar hitta svamp själv
Aggeelin / medarbetare på Livskvalitet
Vi har faktiskt en liten tradition när vi plockat svamp. Vi häller ut all svamp på köksbordet. Sedan häller vi upp varsitt glas vin. När vi rensat svamp till det räcker till en lagom svamprätt så fixar vi till den. När den är klar tar vi paus och därefter rensar vi svamp igen.
Vi har folk som vill komma hit och rensa svamp bara för att de tycker de är så trevligt! Det ni!
Det allra smidigaste sättet för att slippa rensa är att ge bort svampen, som aggeelin säger! 
Vilka ljuvliga dagar, det är livskvalitet att sitta ute i trädgården och äta och avnjuta Kaffe. Sedan har jag klipp häcken som går mellan grannarna och mej, det blev inte mycket kvar för han hade också klippt ner kraftigt på sin sida, men nu ser det fint ut. Kortärmat för mej och också grannen som klippte gräs men vid 15.30 drog det ihop sig och började blåsa kallt så det var bara att ta på kofta.
Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.
Hemsida www.livskvalitet-2.se kliv in!
Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.
Pekfinger
Helt rätt.Alla kroppsdelar skall vara så bra det går..
Agge..Vist är det snällt..Ge bort dom..O bara spara till en macka.
Asta..Det låter som en bra grej..Mer Vin åt svampen!!
Cristine!!Kortärmat!!!Här är det nu!!Kanot o grodmansdräkt om man vågar sig utanför dörra..Hundarna fick vi putta ut.bara så dom har varit ute…Ena hunden skrek att det var djurplågeri o putta ut dom i detta väder…Dom har läst för mycket tidningar
Goder afton 
Jag hann inte mer än hem innan det ringde på dörren och där står en granne -"ska du med på mötet? Ja visst hakarns, älgjaktsmöte ikväll var det ju, det hade jag totalt glömt bort, sekreterare som jag är och allt. Tur att vi är flera som kan påminna varandra.

#31 Jag hitter en himla massa svamp när jag går ut men den mesta är oätbarn…stackars lilla mig… 

#36 Värre när ordföranden i föreningen glömmer…ingen nämnd o ingen glömd men jag känner till ett jaktlag, som skulle ha möte i augusti men tiden gick o ingen inbjudan kom… 
Nä, varken jag el Guben är jaktchief…bara så att ni vet! 
#36 Och hur gick det?…fick du förnyat förtroende? 
#38 Haha, jadå, det är ingen större risk eftersom jag är den ende med stor erfarenhet av förenings- och styrelsearbete. Ibland får jag vara ordförande också, för han som är ordförande är inte ofta med på mötena.