Livskvalitet iFokus

Livskvalitet

Läst 1718 ggr
Hellas
0

Temavecka 1 - Psykometri

Skriver upp punkter så att vi inte sitter och gör samma saker (projektledare = arbetsskada Skäms)

Artiklar
Skriva artiklar, vem gör vilken artikel (vi vill inte skriva samma artikel).
En artikel behöver inte vara jättelång och man kan dela upp en artikel i två delar om den blir lång.

Övningar
Ta fram tips på övningar, en eller ett par som man enkelt kan öva på distans, + tips på övningar de kan göra hemma.
Sätta namn på den/de som håller i en specifik övning (vi alla behöver ju inte jobba med det)

**Deadline
**Sätta ett datum då vi kör igång

//Hellas

Medarbetare på http://spiritualism.ifokus.se/

Cristine
0

Psykometri  är ju att läsa av en sak man håller i. Vi gjorde en kul grej men den går inte att göra på öppet forum eftersom man behöver adresserna till de andra medlemmarna och det var att skicka ett brev med en liten grej och fråga vem är jag. Obestämd

Artiklar är jag väldigt dålig på Helena.

Måste tänka!

Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.

Hemsida www.livskvalitet-2.se  kliv in!

Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.

[GunillaF]
0

Jag är lite frågande ttill det här med psykometri via webben. Det jag lärt mig är att man håller i ett föremål, bild eller annat, och läser av på det sättet.

Hur gör man när man inte håller i föremålet?

Jag skrev en artikel på Mg om psykometri. Den kanske kan användas?! Jag kan göra lite ändringar om det behövs.

Cristine
0

Bra att du dök upp Gunilla jag tänkte just pm.a dej.

[GunillaF]
0

#3 Jag dyker upp och ut emellan varven. Är ute och jobbar med det mesta idag. Just nu håller jag på att försöka få bort färg från en dörr. Drygt!

Var det nått speciellt du hade på hjärtat, gullet?

Cristine
0

Just det du skriver om jag vetr att du är bra på övningar och jag tycker det är ett bra förslag om artikeln.

Jag avundas dej inte..fy sjutton för att ta bort färg, är det ytterdörren?

[GunillaF]
0

#5 Det är en väv på en dörr i gästrummet. Sigge (katten) klöste klorna på den, så det ser mer än jäkligt ut.

Cristine
0

Ah då förstår jag! Förvånad

Vet du om det är psykometri om man lägger upp sex kort på bordet, tre svarta och tre röda och när man blandat korten och så lägger man ut dem på bordet, man ska då känna av vilka som är röda(de brukar vara varmare).

[GunillaF]
0

#7 Om du sitter vid korten och lägger handen på dem kanske?!

Cristine
0

Ja precis, det är så man ska göra.Glad

[MargaretaA]
0

#0 ser okej ut.

jag har lagt in Playja här nu också btw

Cristine
0

Så kul, min gamla glada jobbarkompis.Skrattande

Jane-Lyzell
0

Psykometri kan ju bli svårt på vebben - men man kan ju alltid göra ett försök likt de ni gör inne på MG med remote controllen. Eller så förenklar ni psykometrin till psi istället och lägger in psi symboler som övning lite likt det med färger.

Esp kort (Zenad)

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

Cristine
0

Det gick inte att ladda grafikkonverteringsfiltret så jag kan inte se det.

Jane-Lyzell
0

Jane-Lyzell
0

Cristine
0

Åh tack! Jag hade en liknande sida som jag tror hette Braintest men jag har tappat bort den. Det är spännande lekar/övningar.

Hellas
0

GunillaF, det blir en bra artikel att utgå ifrån, jag skulle gärna vilja få med lite mer i artikeln, vad kan man ha psykometri till, varför är det bra att kunna, vad ska man tänka på osv.

Skillnad mellan intuitionsarbete och Psykometri, är det skillnad, vilken?
Platsenergi, är det också psykometri?

Vill du så kan du jättegärna få utveckla det Kyss!

Övningar:
Jag vet att när vi övat psykometri på distans så har man fått göra det hemmavid, sedan har man fått återkomma med resultat och frågor.
De som vill kan ju själva byta adresser med varandra och skicka tex. ett färgband de har hållit i en dag.

Annars tror jag också det får bli en kombination som Jane föreslår, det är ju en bra övning även om det inte är ren psykometri.

//Hellas

[GunillaF]
0

#17 Vad tror du om det här?

Psykometri betyder själsmätning, förmåga att fånga upp information från ett fysiska objekt. Det betyder att man "läser" av energier från ett hus eller föremål som innehåller ägarens aura och vibrationer.

När man vill utveckla sin medialitet är psykometri det lättaste sättet att träna på. Man lär sig skillnaden på sina egna tankar och det som man får till sig av andras.

När vi håller går in i ett hus eller håller i ett föremål, så överförs informationen till oss via känslor, bilder och röster. Vi känner alltså i vår egen kropp vad huset eller föremålet bär med sig för vibrationer. Man kan få uppleva det förgångna eller nuvarande händelser förknippade med huset eller föremålet och dess ägare. Huset eller det personliga föremålet bär på minnen/energier från ägaren. Man kan få fram saker om både dåtid och nutid.

Psykometri kan bl.a. användas till att söka efter människor eller föremål som kommit bort genom information från bilder och föremål.

Man arbetar inte med andevärlden när man gör psykometri. Föremål som tas från en plats där en viktig händelse inträffat  ( både negativa och positiva händelser) bär på minnet av vad som har hänt där.

Personlig utveckling och självkännedom är nödvändig för de som vill utvecklas medialt. Om vi inte vet vilka känslor som tillhör oss själva, hur ska vi då kunna veta vilka som är andras? Psykometri är alltså ett väldigt bra sätt att lära sig skillnaden på mina och andras känslor och att tolka bilder.

Vissa hävdar att psykometri och intuition är samma sak. Jag säger att det inte är det, för när vi känner intuitivt så är det en direkt känsla vi får. Vi helt enkelt "bara vet". En magkänsla och den kommer från den "bank" av information vi samlat på oss under vår levnad. Vi vet alltså direkt, utan att behöva känna på, ta i något och hålla det en stund. Psykometri är energier, avtryck från någon annan.

Några tips om du vill försöka dig på psykometri:

• 1. För att komma i rätt sinnesstämning är meditation att rekommendera innan du påbörjar övningen.
  • 2. För bästa resultat, välj ett föremål från en person som du inte känner så väl, eller helst inte alls. Detta för att du ska vara "nollställd". Det är också viktigt att personen, eller någon som känner personen väl, finns tillgänglig så att du kan få feedback på det du fått fram.
  • 3. Håll föremålet i din hand, blunda om det känns lättare att fokusera på föremålet. Släpp alla tankar, gör dig mottaglig och lita på de intryck som kommer till dig.
  • 4. Du kan välja mellan att prata med personen medan du håller i föremålet eller att skriva ner det som kommer till dig och därefter läsa upp det för personen.
[GunillaF]
0

GladSäg till om och när jag ska lägga ut artikeln.

Hellas
0

Toppenbra Gunilla, det är lättförståeligt och bra ordval så att både den som aldrig hört ordert Psykometri och den som kanske provat på förstår :).

Det ger även utrymme för diskussioner och frågor som jag tycker är så bra att få igång.
Man ger grunden +  lite till så att det sedan går att diskutera.

Jag sj'lv är ruskigt dålig på Psykometri, jag var mycket duktigare förr men har tappat den färdigheten, sedan är det säkert någonting man hela tiden måste öva på.

Jag kan känna när jag övar psykometri att då det fungerar som bäst ´kommer jag in i en typ av inspirerat tillstånd, ungeför som när man gör ett inspirerat tal runt ett ord.
Kanske jag jobbar helt fel då, jag vet faktiskt inte?

Bra jobbat gullet Kyss

//Hellas

[GunillaF]
0

Tack Glad. Jag får kämpa mig till att skriva. Det har varit så ett par veckor nu men snart vänder det och då ni…Tungan ute

När ska vi ha den här veckan?

Psykometri tycker jag är kul och bra övning. Har haft bra framgång me det men det är ett tag sedan för mig också.  Om jag inte räknar med när jag kände av vart kärbons gamla vattenledningar befann sig vill säga…Cool

Cristine
0

Väldigt bra Gunilla!Kyss

Jag har inte tränat på något alls under över ett år, och så går det dåligt för mej också!Skäms

Jag har liksom aldrig tid och allra minst under sommaren då detta liknar ett vandrarhem.

Jane-Lyzell
0

Jätte fin artickel Gunilla -  min åsikt är inte att du ska meditera innan - tona in på din egen energi och eventuellt en andlig för hjälp i psykometrin(kontemplera)  men delade åsikter här kanske går det i meditation med ?- men det man gör i meditation är att sakta ned hjärnan medans i psykometri ska du höja hjärnans aktivitet.(samma som i mediumskap)

Sen tror jag det är bra om du ger lite mer info om vad det ska fokusera på att plocka upp i psykometrin - menar föremålet i  dåtid nutid  ev framtid - är det gammalt - nytt, gåva, arv(om arv ifrån vem?), egen köpt, vem är nu ägare , kvinna ,man , vart kommer föremålet ifrån , vilket land, stad, ort , fäger ,form etc.

finns det en länk med föremålet - någon ifrån andra sidan som vill kommunisera med ägaren av föremålet. om det finns länk , beskriva länken och vad den vill lämna för budskap!

kram Jane

[GunillaF]
0

#22 Tack Cristine.Glad

#23 Tack Jane för dina tankar.Glad

Jag tänkte att det kan vara bra att det finns lite kvar att skriva om eftersom i tråden. Inte räta ut frågetecken i förväg så att säga.

Jag vet att man ska komma i en annan stämning än man kommer i när man mediterar, men jag vet att det kan vara bra för människor som har svårt att släppa sina egna tankar, att meditera innan och från den sinnesstämningen komma in i det "tillstånd" man behöver vara i för att känna intuitivt. Om man får en andekontakt under en psykometriövning är det så klart trevligt men eftersom man inte jobbar med andevärlden under psykometrin så är det kanske "bara lite grädde på moset"!Flört

Det kommer att bli intressant att se vart diskussionen tar vägen i tråden när den läggs ut.

Jane-Lyzell
0

24 alla kanske inte får en länk - men en del kanske får det i o med psykometrin - finns dem som arbetar som psykometri medium - så dumt utesluta förlägningen med att läsa av i psykometri- våra gamla bote gubbar o gummor kunde igenom ett klädesplagg ställa diagnos och medecinera en sjuk. så det finns många andvändningsområden.

Healing kan sändas via fyllande av energi i föremål, mm också en form av psykometri.

Tänkte nog bara att när de sitter där med sina föremål och inte vet riktigt vad dom ska känna in - blir det gärna latheten o osäkerheten som kommer in och de plockar kanske bara upp en eller två saker med föremålet - om det finns en mall av frågor de kan försöka få besvarade triggar det igång deras sinnenGlad

[GunillaF]
0

Helena.

Det verkar som om jag inte duger som artikelförfattare. Det är nog säkrast någon annan skriver om psykometrin och även de andra artiklarna det var meningen att jag skulle skriva.

Vad jag kunde förstå när du bad mig skriva, var att det skulle skrivas en artikel, någolunda kort/lång och sedan skulle det "talas" om det i tråden. Men om artikeln blir totalt uttömmande så fins inget utrymme för mer.

Hellas
0

#26 Jag tycker din artikel blir jättebra som den inledande artikeln, den ska vara lagom lång/kort.
Du skriver skitbra GunillaF så våga dig inte på att sluta Kyss!

#25 Jag tycker att det du nämner tar man som uppföljande artiklar, vi ska ha en hel vecka så då är det kalasbra om man kan dela upp artiklarna på tre kanske fyra stycken.

Kan Du Jane kanske tänka dig att ta några uppföljande artiklar att skriva om eller kanske tipsa om bra länkar där man kan förkovra sig lite.
Jag förstår precis vad du menar men det är överkurs för mig att skriva om det Skäms.
Tar man allt messamma så orkar inte grata gustavsson med att ta till sig allt !

Visst låter det väl som bra :)

//Hellas

Jane-Lyzell
0

26 snälla gunilla jag rankar inte ned på din artickel snarare tvärt omGlad trodde ni ville ha mina råd här inne - detta är ju en tråd där vi kan diskutera och hjälpa!  tänk att det blir sura miner så fort man försöker hjälpa till, larvigt, tycker jag! om vi inte ska kunna enas här inne - jag ger bera förslag , det är inget att bli sur för!

som jag skrev i inlägg 25 kanske det behös lite mera förslag bara vad de ska focusera på i psykometrin - resten är ju jätte bra  det du skrivit!

du la ju ut den här av en anledning att vi kan säga vad vi tycker eller lägga till något - så jag förstår inte din reaktion!?

Det är bara förslag jag givit och inget måste att ta med- herregudObestämd

Hellas
0

#28 Missade du mitt svar Jane i 27

//Hellas

Jane-Lyzell
0

29 . Nej då Glad vist kan man ta uppföljande articklar- helt okay för mig!

[GunillaF]
0

#28 Jag kanske är larvig, men jag blir ledsen. Jag lade ut den därför att Helena, vår Sajtvärd, skulle titta på den innan den lades ut. ( #17 Vad tror du om det här? ) 

Det är ju som Helena skriver, att det kan göras fler artiklar under temaveckan, bl.a. för de som kommit en bit på vägen och kanske behöver en "överkurs" .

Jane-Lyzell
0

31 inte min mening Kyss- kanske du ska skicka privat till Helena då om inte vi andra kan komentera! trodde du ville ha råd o tipps om något saknades !?

Det handlar väll inte vem som är bra eller inte bra här utan att få ut kunskap till andra på korrekt sätt- om inte vi kan sammarrbeta hur ska då andra lära sig det?

Man måste kunna ta konstruktiv kretik.

[GunillaF]
0

#32 Jaa, jag kan ta konstruktiv kretik. Det tillhör mitt dagliga arbete, Både att ta och att ge.

Jag ber dig om ursäkt Jane för min reaktion men den berodde på att jag frågade Helena vad hon tyckte.

Jag gör som du säger: Nästa gång skickar jag ett PM till Helena.

Jane-Lyzell
0

33 kanon - inga ursäkter behövsKyss

Hellas
0

Förlåt för att jag varit lite disträ!

Sammanfattning så här långt:

Vi har en inledande huvudartikel - GunillaF

Bra om man kans skriva två artiklar till så att man sedan publicerar dem ungefär varannan dag.
Ska jag skriva om någonting, du hade ju lite uppslag jane?

Övningar blev det ju värre med, tips på övningar är inga bekymmer känner jag men om man ska ha övningar även på distans så kanske man får lov att köra en blandvariant som jane var inne på.

Hade du idé på det Jane?

Skulle detta kunna vara något som fungerar?

Måndag: Artikel 1
Tisdag: Tips på hemma övningar, de som vill kan göra någonting hemma och återkomma med vad de har gjort, hur det gick. man kan då tipsa om hur de ska kunna komma vidare (detta kan man faktiskt göra i det öppna forumet)
Onsdag: Artikel 2
Kan kanske handla mer om den praktiska betydelsen Psykometrin kan ge rent vardagsmässigt.
Torsdag: Distansövningar
Fredag: Ingenting alls
Lördag: Avslutande artikel inklusive hur man går vidare.

//Hellas

[GunillaF]
0

#35 Jaa, men det verkar ju bra!Glad

Hellas
0

#36 Jag tycker också att det känns ganska hållbart, vi får höra vad de andra tycker.

//Hellas

Playja
0

#11.  Har hittat hit min gamla medissyster Cristine…   Kyss Picture6862.gif smiley heart image by dawnabee

(Skummar igenom lite men skall läsa igenom mera noggrant då jag håller på att läsa ikapp på allt nytt för mig) *blink*

Jane-Lyzell
0

35 Låter bra!Glad Ja la in lite symbolkort längre upp ESP - de kanske kan vara något med i detta ???

Är för trött nu efter cirkel och köra hem i naten - tänker bättre i morgonGlad

Cristine
0

KyssPuss på dej Playja.

Det låter jättebra Helena och jag tycker Janes förslag med symbolkorten är en spännande och rolig övning, jag har själv suttit med den.

[MargaretaA]
0

Det ser bra ut Glad

Hellas
0

Kan vi komma igång på måndag eller är det lite för optimistiskt?

//Hellas

[GunillaF]
0

#42 Jaa, det tycker jag!

Vad mer ska vi ha klart innan? Är det nått jag kan bidra med?

Hellas
0

Du har gjort så mycket ändå :).
Vi får kolla vad jane har i bakfickan

//Hellas

[GunillaF]
0

#44 Ok

Cristine
0

De acuerdo.

[GunillaF]
0

#46 Va??

[MargaretaA]
0

Jag har lagt in Anna-helga och kerstina nu också.

Som jag uppfattar det så behövs inte MGs "lokaler" till dessa övningar. Eller?

Hellas
0

#48 Jag har fattat det så med Maggan Flört!

//Hellas

[MargaretaA]
0

Vi får hjälpas åt att peppa MG,s medlemmar att delta ute i öppet forum också. Jag hoppas många vill vara med Flört

Hellas
0

Det tycker jag låter bra, vi ska inte behöva gömma oss undan, i det sammhälle vi idag lever i Tungan ute!

//Hellas

Cristine
0

#47-48-49-50

Förvånad Oj ursäkta, jag talade med familjen i Spanien innan och då märker jag inte att jag pratar spanska efteråt.Skäms Oskyldig

Ja det är bra så.

[MargaretaA]
0

verkligen inte! Flört

Skrattande

Jane-Lyzell
0

44 tycker måndag låter bra och börja med din artickel gunilla så bygger vi på ifrån den.

Blir lite svårt att få till psykometri övningar - då man ska hålla i dem i händerna - så regelrätta psykometri övningar per distans tror jag blir svårt - det jag skulle kunna tänka mig är att man sänder in bilder på föremål - så kan man skriva ut bilden och se om man kan känna igenom bilden om föremålet - kanske funkar?

Vad tror ni?

Jane-Lyzell
0

46 du är för härlig:-)))

Hellas
0

#54 Det tycker jag borde fungera som ett alternativ, bilder på föremål har vi ju jobbat med tidigare :)

Har du någon mer artikel på lut Jane eller ska jag försöka hitta på någonting?
Får jag lite uppslag så kan jag nog få ihop något bra.
Jag känner att jag inte har gjort så mycket själv så därför skäms jag lite Skäms

//Hellas

Cristine
0

Psi-spåret då?  Om distanshealing går genom etern till rätt person och också telepati ska inte då ett kort som man hållt mellan händerna ett tag och lägger mot skärmen följa etervågorna till de andra skärmarna? Tokig ….ja jag veeet!SkrattandeTungan ute

Jane-Lyzell
0

56 Jag kan skriva en fördjupad artickel efter gunillas med fler tipps och råd - inga problem!

57 njaee…..-)blir ju inte direkt psykometri det utan mer telepati eller remote.

Cristine
0

Jo jag vet att jag svävade ivägGlad.

Det är ett svårt ämne om man inte har någon hemma som man kan göra övningen med.

Jane-Lyzell
0

59 njee igentligen inte hemma - det är på ett forum det blir svårt- att öva själv hemma är jätte enkeltSkrattande

Hellas
0

Jag vet att vi tidigare övat på foton då, Zeddan hade ju blandannat foton på en del anika möbler och det var en hel del man fick fram bara genom ett foto så visst fungerar det bra även om det ju är lite svårare.

//Hellas

[GunillaF]
0

#61 Ska jag lägga ut artikeln idag eller?

Hellas
0

Ja, det tycker jag absolut :)

//Hellas

[GunillaF]
0

#63 Ok då gör jag det nu då. Glad

[MargaretaA]
0

Allt ser finfint ut så här långt, men jag har ett litet bekymmer.

Sedan, när veckan är över så skulle det vara bra om man lätt kunde hitta alla trådar som hört till Temaveckan.

Jag noterar att forumgruppen Psykometri på MiF inte innehåller en enda tråd… Vore det inte enklast för alla som vill hitta dem sedan att de ligger därunder?

Hellas
0

#65 *Skrattar* värst vad du är observant då……FlörtKyss!

…Dessutom har du rätt…….självklart ska materialet ligga där, jag tror att jag själv lagt det mesta under "Övningar", får skylla på en hård arbetsdag Skäms".

Jag lägger om trådarna, jag tror även att jag på ett eller annat sätt ska lägga in textern Temavecka - Psykometri.

Kramelikram!

//Hellas

[MargaretaA]
0

njae… observant vet jag inte, men jag har lärt mig hur svårt det kan vara att hitta gamla inlägg efter ett tag. Sökfunktionen är ju tyvärr inte den bästa på fokus Flört

Hellas
0

Du har så rätt, jag använder grupperna själv när jag är på andra siter pga. sökfunktionen inte är den bästa.
Dessutom, vi har ju kategorier/grupper för att de ska användas Tungan ute

//Hellas

[MargaretaA]
0

Skrattande