Vitvaror, komplikationer - del 3
Jaha.. Nästa avsnitt i denna följetong.
Vitvarumontören hörde aldrig av sig förra veckan som han sa upprepade gånger då han lämnade av grejerna.
Idag ringde jag säljaren och klagade och begärde rabatt på 100:- av trp-kostnaden då jag gjort ett moment av arbetet själv, dvs. lyft bort gamla skåpet.
Genast hade jag samtal från montören. Han skyllde på att han trodde att JAG skulle ringa när jag fått bort gamla skåpet. Då blev jag snäv och sa å nej, DU sa att du skulle ringa, flera gånger sa du det. Så ville han få det till att "jag var så upptagen", svårt att hitta en tid. Ja, men kan jag rå för att jag jobbar 5 mil från min hemstad kanske och pendlar 3 timmar om dagen. Ja, han var också upptagen, fullbokad, bla bla.
Härsknade till och sa att han inte skulle få betalt förrän han fullgjort jobbet, att han skulle se till att verkligen ringa mig nu och inte bara prata i vädret - det här är slöseri även med min tid.
Vad förbannad jag blir på lata hantverkare! Och sådana som ska slingra sig dessutom.
De som monterar vitvaror ar ofta rormokare. Jag har renoverat en del fastigheter och jag och mina vanner har alla samma erfarenhet - det finns manga primadonnor i de leden. De vet att vi ar desperata, de vet att vi maste betala till slut, de vet att vi inte kan gora jobbet sjalva, de dubbelbokar sig och lovar och lovar och lovar. Kanner med dig ,vet hur jobbigt det ar. Speciellt nar man tar ledigt och ska passa deras besok och de inte kommer.
Usch vad irriterande.
/Maria
Inte tror jag att en rörmokare monterar kyl o frys, möjligen en diskmaskin, så skäll inte på rörkrökarna! 
Men visst är det irriterande när det inte fungerar.
// Anders...f.d. 890-3 .....och fortfarande batteridriven!