Livskvalitet iFokus

Livskvalitet

Etikett: dagens-hälsning
Läst 1392 ggr
Maria
0

Godmorgon valdagen! 19/9

Godmorgon alla livsnjutare.

Glöm inte att rösta idag (om ni inte redan gjort det)Flört

Ha en go dag alla

/Maria

Maria
0

Jösses. vad ni sover idagFörvånadSkrattande

/Maria

MaMaMade
0

Morrn, morrn!

Guben i älgskogen, töserna ute o leker, Sonen sover…själv har jag ätit ett par mackor o dricker baljor med te. Har läst på lite om Aspbergers (några andra diagnoser slank med av bara farten dessutom), intressant o nyttig läsning.

Vi har ett barn i omgivningen där vi misstänker ngn form av handikapp. Barnet leker…vill leka…med byns barn men de vill inte. Vi vuxna kan märka en viss avvikelse i det sociala mönstret o Aspbergers, om än i mild form, ligger närmast till hands. Jag vet att det förekommit undersökningar även om vi inte vet ang vad.

Det är jobbigt när föräldrarna inte sagt ngt, särskilt på ett mindre ställe där alla känner alla o alla "märks av" på ett helt annat sätt, jämfört med en storstad. Barnet har svårt att ta till sig information o dra slutsatser, man måste tala enkelt klarspråk o nästan fysiskt leda barnet åt rätt håll.

Svårt att veta på vilken nivå man ska lägga sig på när man inte vet någonting! Så nu har iaf läst på hur man bör hålla sig inom pedagogiken när det gäller personer med Aspbergers. Nyttig läsning, tror att många skulle må bra av mer fasta rutiner o klara direktiv. Vår Mellis bl a men vad gör man när resten av familjen är en hög med bohemer! Foten i munnen Skrattande

Sen blir det nog en plåt med mockarutor o kolasås-kok till dagens efterrätt. Ska se om jag fixar att pärla lite, ska försöka mig på tunisisk virkning men med ögoninflammation ser jag inte den förbaskade tråden! Men skam den som ger sig! Skrattande

Önskar er en finfin söndag! Kyss

Red; hrmph! Vill påpeka att jag blev väckt av Gubens väckarklocka kl 04:30 imorse! Sedan gick töserna på toa kl 05:30, kisse kom o krafsade på dörren kl 6 o sedan började flickorna tjoa kl 06:30 o en kvart senare fann jag det för gott att stiga upp. Så det så! Flört

Maria
0

#2 Svårt det där.

Jag är lite kluven till att alla ska få en diagnos bara för att man är lite avvikande???

Ska alla udda människor i vårt samhälle ha en diagnos?

Sedan är det givetvis underbart att omgivningen reagerar och är mån om barnets bästaKyss

Kanske är det lättare att gå vidare i livet om man har en diagnos?

/Maria

Cristine
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

God morgon på er!

Det är lättare om de får en diagnos Bumbleboo, både för den det gäller och omgivningen, det vet jag av erfarenhet. Sedan så kan man göra som Made..instruera sig, och föra det vidare som inte är så svårt i en liten by.Molnigt och grått här. Ha en härlig dag!

Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.

Hemsida www.livskvalitet-2.se  kliv in!

Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.

Anders 50
0

Godmorgon!

Så var alla morgonbestyr avklarade, och regnar gör det idag också!

Röstning blir det i eftermiddag!

Ha en bra dag, och rösta rätt!! Flört

// Anders...f.d. 890-3 .....och fortfarande batteridriven!

Bergspuman
0

Godmorgon!

Röstat har jag redan gjort. Ville ha den här dagen fri för svampplockning Glad. Det är det som står på agendan. Jag hoppas det är uppehåll hela dagen, det regnade ju grymt igår.

Och så måste vi passa oss för fästingar, jag fick en för ca 3 veckor sedan och särbon fick en sist!

Ja, det var väl det hela…

Skriver kanske en blänkare ikväll om dagens skörd…

Ha det gott!

Maria
0

#6 Lycka tillGlad

/Maria

[Spanaren]
0

God morgon alla Kyss

#0 Stora tummen upp till Bumleboo för denna uppmaning med att rösta!

Förstår inte folk som inte tar denna uppmaning på allvar! Ni som inte känner för något parti kan väl blankrösta men var inte soffliggare bara Flört

Ha en bra söndag för det ska jag ha Tungan ute /kram

Maria
0

#8 Kyss

/Maria

chik
0

bumbleboo o alla ni andra.God dagens i burken…

mamm Blir trött bara av o läsa allt du skall göra o gör.-Sen så kan jag bara hålla med bumbleboo.Vad är det som säger hur vi skall vara,

Klart att en handikappad skall ha hjälp.Men när man bara är lite udda..Käns i bland som om det måste sättas en stämpel.var ett program i radion om hur svårt det är o få bort den.o vilka problem det blir.Men skolor o jobb…

Ja vi är nog lite sega lite till mans i dag..

Inte glömma o rösta-Nä.

Lena.P är jag i verkliga livet.

[Spanaren]
0

#3   och måste man berätta allt och man skulle veta något?!?!

aggeelin
0

Godmorgon. Nu skiner solen som en stor gul härlig varm Skrattande livgivare!

Vi har haft sovmorgon, och snart ska vi åka och rösta så det blir gjort.

Njut av dagen!

Aggeelin / medarbetare på Livskvalitet

aggeelin
0

Angående diagnoser för personer som har funktionsnedsättning, så är nyttan med diagnosen en hjälp för att förstå  och hjälpa till en så bra vardag som möjligt. För att omgivningen ska kunna bemöta på ett bra sätt t ex.

Aggeelin / medarbetare på Livskvalitet

MaMaMade
0

Jag kan hålla med om att samhället idag föredrar det stereotypa o att inte borde vara så. Men som några här ovan säger; en diagnos kan i dagens samhället vara till hjälp, ngt att luta sig emot gentemot omgivningen. Om man t ex som litet barn inte förstår de sociala koderna som ens kamrater redan lärt sig, då vill ingen vara med en. Har man däremot en diagnos som är känd av omgivningen kan den ha större förståelse o kanske även hjälpa den som har svårt för vissa saker.

Barnet i vår närhet t ex blir väldigt ensamt då vi bor i en liten by ute i skogen med enbart ett fåtal barnfamiljer. Vill inte barnen i de (3 st) familjerna leka med det "annorlunda" barnet blir h*n väldigt isolerad. Finns där en diagnos o om föräldrarna vill vara öppen med den gentemot omgivningen, skulle det underlätta för alla. Vi kan förklara för våra barn varför det specifika barnet uppträder som h*n gör o därmed skapa förståelse hos dem för handikappet o de som är "annorlunda".

AnnL
0

Godmorgon!

Duggregn

Röstat har jag redan gjort.

Baka bröd och agilityträning i eftermiddag är vad som finns på min agenda idag.

Ha en fin valsöndag. Glad

Jag styr själv mitt liv med mina tankar o känslor.

[Asta]
0

Om en person har en funktionsnedsättning så mår den säkert bra av en diagnos.

Det bumbleboo far efter, om jag nu begriper rätt, är att så fort man inte är som alla andra så förutsätts det att man har en funktionsnedsättning. Och det håller jag med om. Man kanske faktiskt bara är lite annorlunda.

Jag brukar fundera på hur många av de barn som sägs ha adhd eller damp eller någon annan bokstavssjukdom bara har extra mycket energi.

[Spanaren]
0

Hörde att en pojke som har Aspbergers hade sagt till sin mamma att han ville behandlas som alla andra!

Vad är rätt och vad är fel? Ska man berätta eller inte berätta?!?!

Hur det än är, så ska vi väl lära oss att sätta oss i kärleksfull respekt till allt levande på vår jord.

Vörda och älska allt … även det som kallas "udda" i vissa människors ögon Flört

Udda är något fint … för det avviker och visar upp sin särprägel på att alla är inte stöpta i samma likformiga form Kyss

Älskar vi alla, trots sjukdomar, fel och andra svåra saker, så hjälper vi dem alla en bit fram på deras livsväg/ kram

[peter54]
0

God "mitt på dan" Glad

Jag har precis varit till vallokalen. Fick ett sms från min lilla dotter som är på Cypern och har det skönt, 35 grader varmt. Hon hade just anmält sig till "Bamse Stars" och ikväll ska hon uppträda på stora scenen och mima och dansa till Katy Perrys "Hot 'n' Cold".

Den lilla 8-åringen har ingen rampfeber hon inte Glad

Det gick en råget med killing här ute på åkern för en stund sedan. Geten var väldigt mörk på flankerna och jag blev fundersam. Det kan vara pälsömsning bara, men det skulle kunna vara ett massivt färstingangrepp också för hon ser mager ut.

Jag sköt en killing för några år sedan som var så försvagad att den knappt orkade gå. Den hade ingen päls kvar på hela bogen, halva kroppen var täckt av fästingar. Jag brände kroppen, inget annat att göra.

[Spanaren]
0

#18 Dessa fästingar Skrikandes hoppas att den söta rågeten inte är angripen av det!!!

Tack för jättefin och egen djurbild … uppskattar det verkligen Kyss

Maria
0

#18 Härligt med ungar som inte har vett på att vara nervösaFlört

Du gjorde säkert en välgärning för den killingen.

/Maria

Anders 50
0

Så har man varit och röstat!  Hoppas min röst hjälper till!

// Anders...f.d. 890-3 .....och fortfarande batteridriven!

[Sisa]
0

Godmiddag!

Mår bra gör inte jag idag…halsen svider, näsan droppar och huvudet dunkar! Varför ska man behöva bli förkyld ?

Röstat har jag heller inte gjort ännu, men än är några timmar kvar! Kollar Ni på valvakan ikväll nu då…

Fortsatt skön söndag!

Prosit…Gråter

[Asta]
0

Hepp - nu har även jag gjort min plikt och röstat.

evrekaw
0

Erkänner Bumbleboo… Jag sov bort halva dagen. Vi hade fest i Fredags och det blev jättesent… Har inte hämtat mig än. Drack bara 2 glas vin… Det är uppenbart att man inget tål längre.

Har varit och röstat, klippt klorna på hunden - nåt mer vettigt blir knappast gjort idag…Glad

"There is nothing more despicable than respect based on fear."

chik
0

everkaw.Vår sömntutaKyss

Peter o Anders vist är det hemskt för dom vilda djuren med fästingarna.o är det inte rådjuren som är mest utsatta??

Älgarna har väl väl mest Älgloppa.Eller är jag helt fel ute???

Röstat har jag med…

Önskar er alla en fin kväll.

Nu på tv 2 kommer det om religon.intressant…

Lena.P är jag i verkliga livet.