Dricks!
Runda av summan lite flott för dricksen…vissa säger det är inbakat i notan, andra kanske ger dricks innan måltiden…för att få bättre service…
Hur gör Du ?
Jag ger alltid dricks
/Maria
…juu-u det gör jag också…det liksom är lite som morot till henne/honom,o man blir glad själv för detta,att den andra blir glad för lite extra…o alla blir glada bara för lite dricks
På restauranger och i taxin..taxin därför att jag är oftast lastad med en massa paket.
Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.
Hemsida www.livskvalitet-2.se kliv in!
Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.
Alltid på restaurang, men inte alltid till taxiförare, det beror på om de uppträder vänligt eller ej.
Zabelle
Alltid vid bra service - restaurang, taxi, frissa osv
Dricks vid bra service, inte annars.
#6 - som Bergspuman, dricks om jag får bra service och trevligt bemötande, annars inte.
Som #6 o 7 fast det är så sällan vi går nuförtiden så… 

Ger dricks vid bra sevice
Är sällan på sådana ställen där det skulle kunna ges dricks numera.
Har aldrig förstått vitsen med dricks, jag får aldrig dricks när jag "serverar" ett arbete.
// Anders...f.d. 890-3 .....och fortfarande batteridriven!
Jag gör det - fast motvilligt - på restarunger. Gillar inte systemet alls. Jag har aldrig fått extra betalt för för att sköta mitt jobb.
Severingspersonal brukade shablonbeskattas for dricksen forr. Vet inte om det sker fortfrarande i Sverige, men sa ar det i manga lander. Manga restauranger betalar valdigt laga loner sa dricksen tar dem till en hederlig niva.
Jag har ju jobbat som receptionist på ett hotell. Vissa dagar kunde dricksen vara väldigt mycket…undrar om det berodde på, att man gjorde ett bra jobb…