Livskvalitet iFokus

Livskvalitet

Etikettresor-och-kulturer
Läst 1149 ggr
[Sisa]
0

Dricks!

Runda av summan lite flott för dricksen…vissa säger det är inbakat i notan, andra kanske ger dricks innan måltiden…för att få bättre service…

Hur gör Du ?

Maria
0

Jag ger alltid dricksGlad

/Maria

inisklo
0

Obestämd…juu-u det gör jag också…det liksom är lite som morot till henne/honom,o man blir glad själv för detta,att den andra blir glad för lite extra…o alla blir glada bara för lite dricksSkrattande

Cristine
0

På restauranger och i taxin..taxin därför att jag är oftast lastad med en massa paket.

Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.

Hemsida www.livskvalitet-2.se  kliv in!

Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.

zabelle
0

Alltid på restaurang, men inte alltid till taxiförare, det beror på om de uppträder vänligt eller ej.

Zabelle   

asvensso
0

Alltid vid bra service - restaurang, taxi, frissa osv

Bergspuman
0

Dricks vid bra service, inte annars.

[Asta]
0

#6 - som Bergspuman, dricks om jag får bra service och trevligt bemötande, annars inte.

MaMaMade
0

Som #6 o 7 fast det är så sällan vi går nuförtiden så… Glad

Toyan
0

Ger dricks vid bra seviceGlad

Anders 50
0

Är sällan på sådana ställen där det skulle kunna ges dricks numera.

Har aldrig förstått vitsen med dricks, jag får aldrig dricks när jag "serverar" ett arbete.

// Anders...f.d. 890-3 .....och fortfarande batteridriven!

[MargaretaA]
0

Jag gör det - fast motvilligt - på restarunger. Gillar inte systemet alls. Jag har aldrig fått extra betalt för för att sköta mitt jobb.

asvensso
0

Severingspersonal brukade shablonbeskattas for dricksen forr. Vet inte om det sker fortfrarande i Sverige, men sa ar det i manga lander. Manga restauranger betalar valdigt laga loner sa dricksen tar dem till en hederlig niva.

[Sisa]
0

Jag har ju jobbat som receptionist på ett hotell. Vissa dagar kunde dricksen vara väldigt mycket…undrar om det berodde på,  att man gjorde ett bra jobb…Obestämd