Livskvalitet iFokus

Livskvalitet

Etikettdagens-hälsning
Läst 998 ggr
chik
0

god dagens 14/9

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

God dagens i burken.

Så Nu!! Är ni uppe..

ha en bra dag alla där ute.

Lena.P är jag i verkliga livet.

Anders 50
0

God morgon!

När får vi se en bild av chik som lindansare?? Flört

Här är det grått och regnigt idag, 11 grader. Tur att jag hann klippa gräset igår!

Idag blir det 2 besök i de vita rockarnas land, först på morgonen provtagning på VC och senare på dan ultraljud på hjärtat på stora sjukhuset i stan.

Så det är fullt upp! Tur att man är ledig så man hinner med allt! Glad

Ha det bra ni också!

// Anders...f.d. 890-3 .....och fortfarande batteridriven!

zabelle
0

Godmorgon Chik, Anders och alla som kommer in efterhand!

#1 Det kanske är Chik på bilden Flört Lycka till hos doktorerna idag.

En riktigt grå regnig dag som jag ska göra det bästa av och försöka tänka den i färg istället.

Sköt om er idag!

Zabelle   

Maria
0

Godmorgon allaGlad

Här blir det också läkarbesökRynkar på näsan

/Maria

aggeelin
0

Godmorgon, morgonen är mulen - men - de andra dagarna har det kommit sol sen!

Ha en bra dag alla!

Aggeelin / medarbetare på Livskvalitet

[GunillaF]
0

God morgon denna regniga dag!

Det är segt att ta sig upp när det är mulet…. Ville ligga kvar idag men det var en väckarklocka som inte gav upp så…

Ha det bra idag.

MaMaMade
0

Morrn morrn!

Uppe sedan kl 3! Grått utomhus men det gör ingenting för jag ska stanna på soffan hela fm! Skrattande

Ha en fin dag! Kyss

chik
0

god dagen igen alla.

Inte jag på bilden.Någon skulle ju överleva o ta foton o det råkar vara jag.

Anders 890.Fy vad mycket som du skall kolla o göra..ja vilken tur att du är ledig…Önskar dig lycka till o inte nypa tanterna i rompan.-Nä-Fy dig…

[Asta]
0

God morgon.

Idag ska vi få besök av biståndshandläggaren och diskutera äldreboende för mamma. Jag tror inte det är några som helst problem med att få ett OK för ett äldreboende, det som oroar mig därefter är hur lång tid det ska ta. På nätet står det att det kan ta upp till tre månader och det klarar vi inte.

Maria
0

#8 I väntan på ett "riktigt" äldreboende så kan man få plats på korttidsboende under tiden om behov finns. Ingen ultimat lösning förstås men bättre än inget.

Det kan förmodligen se ut olika i olika kommunerObestämd

/Maria

[Asta]
0

#9 - ett korttidsboende tror jag dock skulle vara ett alternativ. Bra att ha med sig när de kommer.

Förvirrande för mamma naturligtvis, men allting är förvirrande för henne nu för tiden. För det här går inte längre. Jag kan inte fatta hur fort hennes demens har accelererat.

[Sisa]
0

Godmorgon!

Också här är vädret grått, men kanske det skiner upp under dagen ?

Lycka till i de vita rockarnas land, Anders…och Asta, jag tänker på dej och din mamma. Det ska nog säkert ordna sej, men visst håller jag med…demens är en skrämmande sjukdom.

Ha en fin dag alla, ta en kopp kaffe och tänk på att…

"Desto mer du ger, desto mer kommer tillbaka till dej"

Bergspuman
0

#10 Demens är en galopperande sjukdom. Hjärnan verkar på något sätt äta upp sig själv inifrån vid demens…

Idag har jag träning.

Ju mindre jag säger om mitt jobb, desto bättre.

Ha en skön dag!

Anders 50
0

Del ett avklarad…samma som vädret, inget högtryck!  130/80! Och blod fanns! Glad

Hoppas ni kommer på en bra lösning Asta!

[Spanaren]
0

Hej!

Prommis med Odi i ca 45 minuter sedan in för att hämta dom nya stavarna och stavade i väg ca 3 km. Sitter nyduschad och fräsch.

Ha en bra dag/ kram

[MargaretaA]
0

God morgon

Äntligen kanonväder efter en gårdag med oavbrutet spöregn. Ut i naturen ska vi gå. Nu! Skrattande

ha en fin tisdag alla!

Maria
0

#15 Det oavbrutna spöregnet är hos mig idagFlört

/Maria

Cristine
0

Hallå på er alla!Har haft mycket att göra, städande efter brädor och annat efter installering av vattenberedare så nu är hälften gjort, nu fattas rören, kom på en klurig lösning för att slippa hänga upp en sådan i det nu fina badrummet. Sonen har gömt det i soffan åt mej och så fick jag ett litet bord där i hörnet på köpet. Ibland har man bra idéer.

Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.

Hemsida www.livskvalitet-2.se  kliv in!

Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.

AnnL
0

God eftermiddag!

Grått, regnigt och blåsigt.

Rallylydnadskurs ikväll. Hoppas på bättre väder innan dess.

# 13 Skönt att det är över för denna gång och allt gick bra Anders. Glad

Ha en bra dag.

Jag styr själv mitt liv med mina tankar o känslor.

[MargaretaA]
0

smart lösning Cristine! Flört

sedan måste jag bara visa en bild från promenden tidigare idag. Blommande syrener i September har jag aldrig sett förut! Förvånad

Anders 50
0

Så var även ultraljudsundersökningen av hjärtat avklarat! Intressant att se hjärtat och dess kamrar och klaffar från olika vinklar och även blodflödet som visades i olika färger.

Såg även kablarna som kommer från pacemakern och hur de var fästade. Allt var ok, hjärtat fungerar som det ska.

Nu väntar jag på en kranskärlsröntgen och har jag tur så görs det en "ballongsprängning" när de ändå är inne i kroppspulsådern.

#19 Vacker promenadväg! Glad

Maria
0

#20 Visst är det fascinerande att se hjärtat pumpa så på en skärm. Skönt att det fungerar som det ska.

Det brukar bli så bra resultat av ballongsprängningar.Glad

Själv har jag fått se min hjärntumör på röntgenbilder idag och försöker ta till mig att jag faktiskt har en tumör.

Om jag säger det riktigt många gånger kanske det fastnarFlört

/Maria

[Sisa]
0

Pacemaker, ballongsprängning och hjärntumör…låter skrämmande…Förvånad

Anders 50
0

#22 Ja här på LK samlas sjuklingarna….Flört Skrattande Skrattande

Anders 50
0

#21 Hur verkar den?

Maria
0

#24 Den värkerFlört

/Maria

aggeelin
0

#21 nej men vad säger du, har du en hjärntumör? Fy så obehagligt, Hur länge har du haft den, hur upptäckte du den, vad säger man på "verkstan" om den?

Maria
0

#26 Upptäcktes 2005 men då trodde man att det var sviter efter en hjärnhinneinflammation så det är först nu när den blivit större som man kallar den för tumör.

"Verkstan" säger att den går att lagaTungan ute eller snarare ta bort.

/Maria

Anders 50
0

#27 Det får vi alla hålla tummarna för!

Maria
0

#28 TackKyss

/Maria

MaMaMade
0

Du har varit med om en del Anders…o bumbleboo; en tuff diagnos, ett skrämmande ord, oavsett godartat el ej o ändå är ni så positiva människor! *Starkt*! Kyss

aggeelin
0

#27 - vilken tur att verkstan säger så, jag blev riktigt orolig där, när kommer de att jobba på det då?

Maria
0

#31 Det är mitt beslut men tidigast våren om jag inte blir sämreObestämd

Jag har skrivit om det på HälsaFlört ifall någon är intresserad…

/Maria

aggeelin
0

#33 Men hur mår du nu då, egentligen? Jobbar du? Sjukskriven? Konsekvenser i vardagen? se där, där tittade hon fram igen Cool

Maria
0

Jag jobbarGlad

/Maria

aggeelin
0

#34, skönt, det gör mig lugn att du kan leva ett så vanligt liv som möjligt! Fortsätt med det!!

Maria
0

#35 Det har jag tänktGlad

/Maria

Anders 50
0

#30 Man får inte glömma att det finns de som har det värre. Man är ju "självgående" och relativt smärtfri ändå. Det finns oändligt många som jag inte vill byta liv med!

Och för min del så har det hela tiden funnits möjlighet att med säkra metoder åtgärda "felen". Men det tar tid.

zabelle
0

Fick kaffet i halsen när jag läste om din tumör bumbleboo Gråter 

Ni är starka härinne allihop som har olika sjukdomar och ändå orkar sprida så mycket glädje mitt i allt elende. Ni har min fulla respekt.

Zabelle   

[Sisa]
0

Min fulla respekt med…beundransvärt Kyss

[peter54]
0

God kväll Glad

Jag har visst glömt att öppna den här tråden idag. Jag har varit sysselsatt med både det ena och det andra under dagen och har inte tillbringat många minuter vid skärmen.

Kokade äppelmos och gjorde en amerikansk äppelkaka av all fallfrukten som hamnat på gräsmattan i den hårda blåsten.

Sedan har jag haft elektrikern här idag, fyra timmars jobb med en hel hop elektriska fix.

Bumbleboo, det där har inte jag heller uppfattat tidigare. Vad ska man säga? Alla har sitt alldeles eget lilla *fullkorn* (eftersom man inte ska svära, men "vete" är inblandat). Du verkar ha tagit "the upper hand" så att säga och då går det bra. Man ska aldrig vika ner sig. Här får du en lyckospark (vet inte hur det funkar med en kevlarfot, men man måste prova allt).

Cristine
0

Jag är också imponerad av din styrka och ditt glada humör Bumleboo( inkluderar Anders och Peter) det var ingen här som anade vad du går igenom och det är precis den rätta andan du har för att "laga"din hälsa.

Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.

Hemsida www.livskvalitet-2.se  kliv in!

Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.

[GunillaF]
0

Men snälla söta rara… Vad är det jag läser?!?

Ni är helt underbara med ert humör trots allt elände ni drabbats/drabbas av. Ni har min fulla beundran och respekt och jag skickar också iväg en lyckospark (av kött, ben och blod) till dig Bumbleboo.

Positivt tänkande är superbra för tillfrisknandet! Kyss

AnnL
0

Beundransvärt att ni kan vara så poitiva, glada och humoristiska och ta era sjukdomar så bra som ni gör.

En bra metod för att tillfriskna. Kyss

Jag styr själv mitt liv med mina tankar o känslor.

Maria
0

Jisses, det var inte så här jag tänkte mig denna trådenSkäms men tack för alla kommentarer goa människorKyss

(som sagt jag kommer gnälla inne på Hälsa iFokus om det behövs)Flört

/Maria

zabelle
0

#44 Du får gnälla här också så mycket du vill Kyss Vi är många som finns här om du behöver stöd.

Kram!

Zabelle   

chik
0

bubleboo..Lilla du!!!vad gör vi nu..Huva mig..bara ordet gör ju att man sitter o bara glor….

Men du!!Bra att du gör saker som du orkar o har mening.Det gör att man glömmer o bara är..

Vet inte vad jag skall säga eller göra….Men vi är ju här om du vill gapa skrika sparka blir ju lite svårt….

Oj.Oj..jag har inte ord..

Lilla bubleboo.Det går så bra detta..

Lena här borta som inte fattar något….

Maria
0

Tack allaKyss Nu gillar jag egentligen inte att gnälla och det är bara att göra det bästa av situationen.

Titta bara på Peter och Anders och många andra härinne så ser man tydligt att hälsa  inte bara är avsaknad av sjukdom (som det så fint sägs) utan det blir vad man gör det till.Flört

/Maria

[Sisa]
0

# 47

Skönt att Du har den inställningen Kyss

[MargaretaA]
0

ojoj Bumblebo… det måste vara urjobbigt… Förvånad men så skönt att det går att fixa! Glad