Vitvaror, komplikationer - del 2
Yes!
Idag har jag och särbon med förenade krafter lyckats baxa bort det gamla kylskåpet. Men vi fick skala bort väggkontakten, dvs. bryta sönder den, och skruva loss hela kontaktkitet och isolera ledningarna (med huvudströmmen avstängd) och bända loss bägge dörrlisterna, innan det lyckades.
Nu kan montören få komma med sin pirra och hämta gamla skåpet och sätta det nya på plats. 
Sedan tror jag att jag ber mitt ex, som har svagströmsbehörighet, att dra ledningarna till andra sidan väggen istället så att jag slipper en väggkontakt som är i vägen för kylen.
Ska börja titta på nya kök nu under hösten och så kanske jag kan gå sta till våren och genomdriva köksrenovering. Har väl bestämt mig nu, lika bra att renovera hela köket!
Så bra, puman! Har man väl bestämt sej, brukar det bli av. Att få ett nytt kök, är ju nästan som att flytta in i ett nytt hus…eller lägenhet! 
Lycka till!

Hejja!!!
Klart du ska ha nytt kök! Vi bytte helt i somras. Från äckelrosa till vitt och svart. Det är så underbart att ha det gjort!
"There is nothing more despicable than respect based on fear."
Så bra att det lyckades med så lite demolering av köket! 
// Anders...f.d. 890-3 .....och fortfarande batteridriven!
Heja dig
Har man väl börjat rota…så är det bara att fortsätta
/Maria
Vi renoverade också vårt kök förra året. Det är SÅ härligt! Men börja tänka i tid. När man ändå gör det så gäller det att fundera så att man verkligen får exakt de funktioner och ytor man vill ha. Eller åtminstone så bra man kan få ut ur de ytor man har.
Vi har också en relativt nyrenoverat kök. Precis som Asta skriver så gäller det att tänka innan vad man vill och kan tänka sig att leva med i många år när det gäller färger osv.
/Maria
Håller med det är viktigt att planera noga och göra ritningar.
Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.
Hemsida www.livskvalitet-2.se kliv in!
Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.
Viktigt också att tänka på, hur man ska använda det nya köket 
Det är så nedra roligt att fundera och planera så det gäller att utnyttja tillfället
. Vet inte hur många varianter av vårt kök jag ritade innan jag fick ihop det.