Stora orättvisor finns...
när det gäller sjukdommar. Restless leggs=Myrkryp, drabbar mest kvinnor men det är mest män det forskas på, om det nu forskas alls på den fronten, då man får ta medicin som är ämnad för parkinssons sjukdom. När man får se bilder från forskningsprogram är det alltid män.
Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.
Hemsida www.livskvalitet-2.se kliv in!
Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.
Javisst har du rätt! Mannen är norm när det gäller mycket.
Men det här tror inté sambon på, han är så naiv så han tror att allt är bra 
Aggeelin / medarbetare på Livskvalitet
"Är det så???
Ja livet är orättvist..Glad att jag inte har myrkryp..
Lena.P är jag i verkliga livet.
#2 ja tyvärr är det så. Stor del av den forskning som görs, görs på män. Och det finns skillander på hur män och kvinnor reagerar på läkemedel t ex. (sen görs det förstås specifik forskning på kvinnor, t ex hur kvinnor med fibromyalgi upplever livskvalitet, men då är det en mer "mjuk" form av forskning, som kallas "kvalitativ")
Aggeelin / medarbetare på Livskvalitet
Ja eller ansiktskrämer och krämer för celulitis där det går att tjäna stora pengar.
Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.
Hemsida www.livskvalitet-2.se kliv in!
Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.
Tur att vi män finns så forskarna har att göra… Kan inte vara kul att bara forska på möss och kaniner….
(jag har myrkryp…liite)
// Anders...f.d. 890-3 .....och fortfarande batteridriven!
jätte-jätteorättvist..
när det tas fram och anpassas syntetiska prepparat(läkemedel) som tex. P-piller suckas och gnälls det över att det är (hemska) män som..exprimenterar fram på stackars kvinnor kroppar..
men..,jag kan hålla med om att,för den vetenskapliga evidensens skull har de en väldigt begränsad profil,"medelålders man,vikt 85 kilo,längd 183cm, med en ..traditionellt västerländs kost osv.."
det finns större variation i mänskiligheten,än den mellan könen
och en del lever så de inte behöver syntetiska substanser..
penke
Min man har varit med in en forskningsstudie om just "restless-legs" och det var blandat kvinnor och män
. Varför denna medicin mot Parkinson används är på grund av forskning då man hittade i flera fall Parkinsonpatienter som blivit bättre i sina "ben" sedan de börjat medicinera.
I Göteborg finns en av världens "största" undersökningar när det gäller att följa kvinnor under lång tid.
"Kvinnoundersökningen" kallas den kort och gott och har följt kvinnor sedan 1968.
Själv har jag varit testpatient när man provat fram läkemedel.
Jag tror att den gamla sanningen att det bara forskas på män är just "gammal" Det finns både potential och pengar i att forska på kvinnor numera.
/Maria