Livskvalitet iFokus

Livskvalitet

Etikettfritid-och-hobby
Läst 923 ggr
MaMaMade
0

Höstekorre

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Idag har jag varit duktig! Fint väder ute så jag laddade med ett par bunkar o plockade in det sista ur svartvinbärsbuskarna. Det gick fort för det var inte så mkt kvar.

Efter vinbärsbuskarna anföll jag krusbärsbuskarna som verkligen gav igen! Dagens slit bland dem gav 9 l krusbär, där det mesta gick till saft. Kokt saft med gröna krusbär o mynta samt en stor balja med röda krusbär som ska bli till rårörd dricka. Den står o gonar till sig i kylen just nu, blir klar om 6 dagar. Har aldrig gjort saft/dricka på krusbär förut så det ska bli spännande att smaka av. Hoppas verkligen att det blir gott med tanke på mina sönderrivna händer och armar! Obestämd

Det bästa med hösten är just att få samla in grönsaksskörden, plocka bär, sylta o safta. Man känner sig rik inför vintern när frysboxarna är fyllda med mat! Jag blir då rent av manisk! Vilket gör att mitt humör dippar rejält när det blir vad jag kalla "nödår" på odlings- ochSkrikandes bärfronten…

Någon fler än mig och den ihärdiga larven här, som förvandlas till ekorre till hösten?

Bergspuman
0

Joo jag är ekorre när det gäller svamp, men bär har jag aldrig brytt mig om på det sättet.

Men tillfredsställelsen växer i takt med antal burkar med svamp jag får lägga i frysen he he Flört

Anders 50
0

Det ingår i livsstilen om man är född och uppväxt på en bondgård.

Bättre att samla på sig för mycke än för lite!  Flört

Har varit ekorre ikväll (kantareller) men de ska min gamla gudmor få imorgon.

// Anders...f.d. 890-3 .....och fortfarande batteridriven!

Cristine
0

Finns inget att sammla på här. Jo dottern har varit ner till grannarna och plockat några liter svartvinbär.Glad

Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.

Hemsida www.livskvalitet-2.se  kliv in!

Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.

aggeelin
0

Å så gott, krusbär är jättegott, nu får du äta krusbärskräm i vinter!

Aggeelin / medarbetare på Livskvalitet

chik
0

Mama vad gott med krusbär o svartavinbär. Nä någon Ekkorre är jag inte lägre.Lat masken har tagit migFörvånad.

Men jag har en bekant som går fram som en skövlare när det gäller bär o svamp..O lat som jag är, så bistår jag med burkar o kan knycka mig en liten burk då o då..

Men gott är det…

Lena.P är jag i verkliga livet.

zabelle
0

#5 Smart Chik, så brukar jag också göra TystTungan ute

Zabelle