Vitvaror, komplikationer - del 1
Ja, nu har jag fått min nya och mycket efterlängtade spis!
Den är ansluten och klar för användning, ska bara läsa igenom brukset.
Tyvärr tyvärr uppstod det komplikationer när nya kyl/frysen skulle bytas. Den nuvarande går inte att rubba ur fläcken! Förutvarande lgh-ägare har ställt in den där det förut var ett vanligt skåp, just intill diskbänken. Precis bredvid skåpet är det dessutom en väggkontakt för lysrören i taket, så att dörren inte går att öppna helt.
Under diskbänken finns det träskivor och en s k trävägg som gränsar till kyl/frysen. Jag gissar att träet i den svällt efter flera års diskande och säkert vatten som daskat ner, så att det nu inte finns något manöverutrymme!
T v står alltså den gamla kyl/frysen kvar, den nya står mitt i vardagsrummet! Aaaarrrgh!
Transportören / installatören hade inte tid att fixa detta idag, dessutom kommer det att kosta mer än det jag redan kommit överens om att betala. 
En del förarbete kan jag förmodligen göra själv, ta bort väggkontakt, lister, osv. men jag kan verkligen inte baxa ut skåpet. Inte med min gamla diskbråcksrygg.
Vi kommer troligen att behöva såga sönder träväggen som står där, skjuta diskbänken åt sidan och dessutom såga sönder en ytterligare bänkskiva på andra sidan diskbänken.
Jag har tänkt renovera köket ändå. Nu kryper det ändå närmare bara för det här djävla strulet!
Ut med 20 papp till för luckor, skivor och diskbänk!
Samt nytt golv.
SUCK - STORSUCK!!!!!
Jag återkommer i ämnet…
ojoj det där låter på nåt sätt så välbekant. Det ena leder till det andra som leder till det tredje… osv osv
Undrar varför jag känner igen detta…
Köket är ett ställe där det kan kosta skjortan-dyrt att röra något! 
Alltid drar det något annat (dyrt) med sig…
// Anders...f.d. 890-3 .....och fortfarande batteridriven!
Fasen..stackars dej, det blev ett dyrt köp till slut.
Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.
Hemsida www.livskvalitet-2.se kliv in!
Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.
Sån jäkla otur! 
Zabelle
Nämen så snopet !
eller

…
!
..för att hitta något positivt..
så får du ju köket renoverat snabbare än du trodde :- I
men,med lite längre stök
jag tror de flesta som renoverat,gjort om,,har råkat ut för likande
panik-ändringar
det kan vara "surt" just då,men oxå leda till andra,bättre idéer
*stödkramen*
penke
Amentypiskt! Som penke säger; du får ju allt fixat snabbt men…smakar det så kostar det! 
#0 Usch, jobbigt. Låter som när jag skulle riva ut garderoberna som fanns i hallen när vi flyttade hit. Jag upptäckte en fuktfläck i taket ovanför skåpen och när jag tryckte på den rämnade hela innertaket och jag fick 40 kg dyngblöt isolering i skallen.
Tanken var att riva gareroberna, måla om väggarna och sätta upp en ny egentillverkad hatthylla/klädhängare. Istället fick vi byta allt utom ytterväggen och trossbotten.

Suck 
Aggeelin / medarbetare på Livskvalitet
Hoppsan! Vilka historier!
Ja, det är nog så att hålls man med ETT fel kommer det flera andra i dagen!
Men jag kanske ska ha lite is i magen - först koncentrera mig på att få kyl/frys på plats.
Och vänta några månader och samla ihop lite mer pengar innan jag ger mig på resten av köket. Spisen är i alla fall igångsatt och jag har förberett ugnen för första körningen. Kyl och frys fungerar, fastän det ser löjligt ut att ha dem i vardagsrummet!
Får se - fortsättning följer som sagt
. Men det är roligt att ta del av alla era hemmarenoveringsprojekt!
Du har ju en särbo! Sätt honom på att dra ut det gamla skåpet! 
Vad fint det kommer att bli! 

#11 Jo nog hade jag tänkt sätta honom i arbete, men … hans knän är inte helt OK, så jag tvivlar på att det är rätt arbetsuppgift.
Däremot ska han få bända loss listerna och skruva loss kontakten hihi.
#13 Sicket elände att ni är justerade båda två… men ni fixar det nog ändå! 
Lagen om alltings jävlighet känner vi igen.
Ta det som ett gott tecken, pimpa kyl/frysen och du slipper köpa julgran!
Allvarligt! Hoppas du får till det.