Lön!
Jag längtar nog allra mest efter att den ska räcka till.
Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.
Hemsida www.livskvalitet-2.se kliv in!
Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.
*Ja* o som Cristine säger; att den ska räcka till!
Hoppas *så* att Guben ska få något av de 3 jobben som han går o väntar på besked om. Får han heltidsjobb så kan jag med gott samvete fortsätta med halvtid o få lite tid till mina bisysslor här hemma, hinna *fixa till* här hemma o så odlandet under säsong, som också tar sin rundliga tid.
Förut har vi trixat oss fram på bara hans heltidslön o det gick (2 vuxna o 3 barn) men det var kämpigt. Nu har vi haft min halvtidslön + hans A-kassa i sommar…tills vi kom på att vi faktiskt var berättigade till boendestöd o har visst varit ett bra tag. Så det var kämpigt ett tag men blev bättre o får han jobb får vi det rent lyxigt! *Hurrey* för det börjar behövas lite nya grejor till huset o lite renovering skulle inte skada.
Vi kollade upp normen för en familj som vår o bara gapade över den summa som "de" anser att man ska lägga ut på kläder, mat mm. Vi har klarat oss på en bråkdel av den summan…
Visst är det hemskt att man ska behöva vara så beroende av en sådan död sak som pengar!?
ja här har de en vilja att rulla iväg i en högre takt än de rullar in, så man börjar längta efter mer redan efter halva månaden 
För mycket månad kvar i slutet på lönen 
Zabelle
Det är alltid lika spännande att se om den stämmer…

Längtar vet jag inte. Brukar få rätt mycket pengar över, eftersom mitt arbetspendlande gör att jag inte hinner drälla iväg på saker som kostar pengar, samt att jag bor billigt och inte har de tre B:na: Bostadslån, Bil eller Barn.
Men nu under semestern har det ju gått en sjuhelsikes mycket mer kosing plus att jag skaffat nya vitvaror så septemberlönen är mer efterlängtad! 
Nu har ju vi förmånen att ha två löner och inga hemmavarande barn mer än två katter
Visserligen har vi bostadslån men jag upplever alltid att pengarna räcker. Detta är en väldigt skön känsla då vi har haft olika perioder i livet då det har varit riktigt svårt att få ihop det och tvärtom när vi hade oförskämt mycket över.
Så nu är vi på en ganska lagom nivå tycker jag.
/Maria
Det är alltid kul när det kommer in pengar på kontot, mina kommer 22-23:e varje månad.
Och det är inte svårt att göra sig av med dem, men än så länge har det inte hänt att det blivit ebb i kassan. 
// Anders...f.d. 890-3 .....och fortfarande batteridriven!
Är sjukpensionär och har inte så fet lön, så nog ser jag fram emot varje månad när jag få lite klirr i plånboken. Och att det ska räcka månaden ut. 
Jag styr själv mitt liv med mina tankar o känslor.

Rik är man väl inte…. Men jag är en gnet… Lyckas alltid spara lite som ska finnas utifall att något skulle inträffa. Har ingen ocean att ösa ur - men de räcker till. Tänker inte så mycket på att - nu är det snart lön…
"There is nothing more despicable than respect based on fear."
sjukpensionär..Så jag har ju bara ett pytte bidrag o det räcker precis.Om jag inte handlar något ut över……
När jag fick detta så blev jag ju rätt stäld..Fick ca 4- tusen mindre o Det Var Jobbig.Men det är historia nu…
Lena.P är jag i verkliga livet.
4000 kr är mkt pengar, chik!
Visst är det underligt att det är *sååå* mkt lättare att ställa om sig till mer pengar i kassan än om man får mindre kosing i pluskan!? Har aldrig förstått det där…