Tryggt ställe
Det kan man säga att jag bor på.
Jag glömde ställa in 4 hjulingen i garaget så den har stått hela natten ute med nyckeln i helt synlig från vägen.
Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.
Hemsida www.livskvalitet-2.se kliv in!
Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.
Det är nog ingen god idé där jag bor 
Men så fantastiskt att det fortfarande finns platser där man kan lita på sin omgivning 
Här låser vi aldrig huset när vi åker o handlar en dag, bara om vi åker bort över natten. Låser aldrig nattetid o bilnyckeln sitter oftast i låset el på solskyddet. Men det har hänt en del i kommunen i sommar så nu får man nog ta o skärpa till sig. 
Den hade nog varit försvunnen innan jag hunnit hänga in jackan. Där jag bor vågar man inte ens lämna en tom cigg förpackning i bilen för då tigger man om att få rutorna inslagna.
Vi låser även när vi är hemma…
I somras var det många som fick påhälsning av personer som utgav sig vara från hemtjänsten, de ville bara låna telefon eller be om ett glas vatten. Sen fattades plånböcker och nycklar…
Zabelle
Jag glömmer ganska ofta att låsa ytterdörren när jag går till jobbet eller över natten men hittills har inget hänt
/Maria
Här låser vi allt! Vete sjutton vad det är men inget får vara ifred. Min chef tappade sin gamla (riktigt gammal o dålig) gräsklippare för ett tag sedan och den stog bakom hans hus. De som är ute efter smyger tydligen omkring runt husen, här om nätterna.
Allt får man ta in och låsa om.

Det enda som försvinner här är cyklar… Men i den omfattning de försvunnit denna sommaren tror jag nästan att det rör sig om organiserad brottslighet…
"There is nothing more despicable than respect based on fear."