kvällspromenixen
Familjen for iväg till svärmor på eftermiddagen, så jag fick äta min middag själv. Min fru skulle äta surströmming med sin mor och barnen skulle prova nya områden för sin jultidningsförsäljning.
Jag hörde att det var fart på tranor och gäss, så efter middagsmaten tog jag kameran och gick en sväng i riktning mot sjön och när jag kom ner mot ängarna såg jag ett femtiotal betande tranor.
Sedan började det lite hesare tutandet och jag gömde mig för att inte grågässen skulle se mig genast och väja så att jag inte kunde fota dem alls.
Jag såg ett femtiotal flockar med allt från 3 till 50 gäss i varje och just den här lilla flocken tycktes ha kul i sin flygning. De påminde mer om hur kajor brukar flyga än om gäss …
Intressanta promenixar du gör!
Antar att du inte gillar surströmming. 
// Anders...f.d. 890-3 .....och fortfarande batteridriven!
Håller med Anders, dina promenader är alltid så intressanta…alltid dyker det upp något! Är också glad, att du berättar det här för oss…
Underbar promenix peter. Själv ryser jag och fryser när jag hör trumpetandet från gässen och ser rådjuren i skymningen. Det är svårslaget 
Vilka underbara bilder Peter.
Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.
Hemsida www.livskvalitet-2.se kliv in!
Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.
Tack 
Nä jag gillar inte surströmming. Min fru passade på när jag var i Kristianstad förra lördagen och nu skulle hon ha surströmmingslunch idag med svärmor plus en kompis och hennes mor.
Jag resonerar som så att om något luktar så vedervärdigt spelar det ingen roll om det smakar kalvdans, jag äter det inte.

Den här vildapeln har jag visat tidigare. Den står ner mot ängarna där jag promenixade den här gången. I år bär den enorma mängder frukt, jag har aldrig sett något liknande på ett vildapelträd, säkert tusen äpplen.
Det blir fint åt rådjuren senare 
Vilka vackra bilder. Måste ha varit en magisk promenad
/Maria
Håller med…jättefina bilder 

Wow vilka bilder!!!
Helt underbara!!
"There is nothing more despicable than respect based on fear."

Underbara bilder Peter, tack!