Livskvalitet iFokus

Livskvalitet

Etikettordet-är-fritt-väl-valda-ord
Läst 1563 ggr
Cristine
0

GPS

Alla taxibilar tycks ha det men ändå hittar de inte fram.Förvånad

Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.

Hemsida www.livskvalitet-2.se  kliv in!

Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.

[GunillaF]
0

Gör dom inte?

Cristine
0

Dottern hade väntat i en halvtimme och när jag ringde till Ånge sade de att han inte hittat restaurangen. När de kom gick jag ut och han hade GPS i bilen. Det var inget namn på vägen sa han.Obestämd

[GunillaF]
0

#2 Vad det värsta jag hört hittils i dag!

Var det en nybörjare?

Men Ånge är kända för att strula. Det minns jag sedan jag körde taxi. Usch!

Cristine
0

Jag hade inte sett honom förut. Ja Ånge strular alltid,de är hemska!

evrekaw
0

Han kanske var lika oteknisk som jag… Kunde inte med GPS:en men skyllde på att han inte hade namnet på gatan…Glad

"There is nothing more despicable than respect based on fear."

Cristine
0

Så kan det vara, man tycker att en GPS ska vara lätt att följa.

signemo
0

Det beror på vilken karta som finns i GPS:en man har. FInns olika om jag inte minns fel.

Sen skall den ju vara uppdaterad också. Gör nog 3-4 ggr på år om man valt detta

Jag har Route 66 på min mobil

sen har vi en Navigon enbart GPS.

De har olika kartor. Sen har det ju en del med inställningar också. Och nogranheten på det som knappas in.

De kan ju ha fått fel uppgifter från centralt håll.

En lustig grej i helgen för mig var att jag var i en butik i Kungsbacka.

De skulle kolla om jag hade ett rabattkort. frågade vilken gata jag bodde på. Jag förklarade flera gånger att jag bor ute på landet min adresss är xxxx. Men fick då frågan i gen . Men vad heter gatan?. Jaja

Var rädda om varandra

Anders 50
0

På landsbygden är det inte mycket som stämmer. Här fungerar det inte att knappa in en adress. Man får knappa in koordinater istället, då hittar man rätt!

Så ska man hitta till någon ute i buschen så får man gå in på Eniro, söka på adressen och då ser man koordinaterna och sen knappar man in dem i GPS:en och sen brukar det fungera.

// Anders...f.d. 890-3 .....och fortfarande batteridriven!

signemo
0

# 8 Det var så här runt Ullared innan. Men i den senaste versionen funkar det rätt bra tycker jag. SÅg till vår förvåning att vårt gårdsnamn fanns med.

Fast å andra sidan använder jag aldrig GPS här eftersom jag hittar ändåSkrattande

Var rädda om varandra

Anders 50
0

#9 Jag har inte använt min på jag vet inte när…kanske dags att uppdatera!  Glad

// Anders...f.d. 890-3 .....och fortfarande batteridriven!

Cristine
0

Nog tycker man att en taxichaufför ska kunna hantera den

signemo
0

Jo.det kan man tycka. Fast ibland har det inte varit hos chaffören det felat utan hos dem Han/hon fått adressen av , taxicentral eller annat.

FAst det är ju olika.

Var rädda om varandra

[GunillaF]
0

#11 Det brukar de få lära sig under utbildningen.

asvensso
0

Haller med om att det inte funkar som det ska. Jag aker ibland till en adress pa soder i Stockholm som av nagon anledning inte finns med i alla GPS kartor. Pytteliten gata i nytt omrade men hur stort ar Stockholm?

Sist jag skulle aka sa fragade jag om chaufforen visste vart det var eftersom han inte knappat in det i GPS, han sade jajajaa…och viftade med handen. Vi korde fel och jag fragde om han kunde prova att knappa in det. Da visade det sig att hans svenska var sa dalig att han inte kunde stava. Jag skrev ned adressen pa ett pappaer. Funkade inte heller.

Tror manga inte kan stava och inte kan anvanda GPS korrekt. Hadanefter blir det bara Taxikurir och Taxi Stockholm

barnbarnen
0

Hur klarar man av taxi kort om man inte ens kan svenska.Obestämd

Det är inte lätt med alla prov man måste klara innan man får bli legitimerad taxi chauför.

men han kanske lådsades att han inte hittar då blir ju resan dyrareRynkar på näsan

[peter54]
0

Jag åker ju sjukresetaxi tre dagar i veckan och kan absolut intyga att det skiljer otroligt mycket både på vilka kartor de har i sin GPS och hur bra de är på att knappa på den.

En del chaufförer hittar fram till mitt hus direkt, medan andra inte ens hittar till området.

En del chaufförer bryr sig inte ens om att försöka med GPS, de ringer istället, men ibland lyssnar de inte på vad jag säger.

Världsrekordet var en gång nu i våras när jag beskrev vägen, som är ganska lätt och så avslutade jag med att säga - 1200 meter upp på grusvägen, rött hus och svart Volvo.

Efter en stund ringde chauffören igen och sa - "nu är jag framme". Nä sa jag, jag ser ingen bil. -"Jo jag står utanför ett grått hus med en röd Volvo" svarar han då.

Ja vad säger man? Det huset står dessutom 200 meter upp på den här vägen, inte 1200.

Förvånad

asvensso
0

Jaa, det dar med taxikort ar ju intressant. Det ska vara svart att fa men hur kommer det sig da att sa manga inte hittar? Jag tror att vissa "lanar" bilen och kortet och kor  for kompisar. Fotot ar litet sa man ser inte alltid.