Livskvalitet iFokus

Livskvalitet

Etikettfritid-och-hobby
Läst 718 ggr
Bergspuman
0

Ballograf

Jag är en lite underlig typ som är mycket petig med vilken slags penna jag löser mina korsord.

För det första löser jag dem INTE med blyerts, avskyr att sudda och ha sig och bli grådaskig på händerna.

Jag använder en kulspetspenna. Skriver jag fel, raderar jag med Tippex.

Och det får inte vara vilken kulspetspenna som helst. Bara en Ballograf-penna duger, den plumpar inte som de flesta andra pennor gör. BIC-pennorna är helt värdelösa!

Sådan är jag! Skrattande

Maria
0

Jag älskar blyertspennor. De ska vara sådana med stift man matar fram och stiften ska vara 0.7 mm med medelsvärtaFlört

/Maria

[Sisa]
0

Håller med dej, Bergspuman…en riktig penna är viktig! Jag är mycket noga med att välja penna, beroende på vad jag skriver. Alltid guldpenna till fina kort t.ex…Glad

Anders 50
0

Det finns en kulspetspenna som det går att radera, den har "radergummit" i "hatten" Jag brukar använda sådana.

Erazer max står det på den.

// Anders...f.d. 890-3 .....och fortfarande batteridriven!

[peter54]
0

Jag använder en blyerts med lösa stift till korsord. De flesta som löser med kulspets kluddar bara när de gör fel och det tycker jag inte om.

Radergummi för bläck brukar käka sig igenom papperet på en gång, men den penna du nämner Anders, kanske är annorlunda. Jag har inte sett den.

[Asta]
0

Löser inte korsord så jag har inte någon speciell penna för det. Hade jag gjort det tror jag dock att det hade blivit med blyerts, det låter enklast.

Däremot älskar jag pennor! Men det behöver inte vara någon speciell penna, men köper pennor titt som tätt. Blir ofta frestad.

chik
0

OJ!!!! har aldrig tänkt i dessa banor.

Lena.P är jag i verkliga livet.

Anders 50
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Så här ser den ut, kulspetsen som det går att radera.

Men det går ju med blyerts också..

// Anders...f.d. 890-3 .....och fortfarande batteridriven!

Bergspuman
0

Jag sitter ju och löser mina korsord på bussen oftast, medan jag åker fram och tillbaks till Enköping.

Bussen skumpar och det är ingen hit att råka famla med pennan och sätta handen mot det skrivna så att det fläckas över hela korsordsrutan! Särskilt inte om pennan gör plumpar frekvent.

Därav min petighet Glad

Brukar få s k korsordspennor som vinst ibland, just sådana som du Anders nämner - men jag tycker de är komplett värdelösa. Man får trycka hårt som f-n för att skriften överhuvudtaget ska synas. Sudden fungerar inte heller.

Jag använder en Tippex-remsa för att radera, ingen flaska med vätska som måste torka. Det är det bästa.

Antar att det här är lite nördigt, men vad tusan, alla har vi väl något vi är nördiga med!

Förresten, jag öppnar en ny tråd om det, ha ha!

Glad