Livskvalitet iFokus

Livskvalitet

Etikettdagens-hälsning
Läst 1240 ggr
aggeelin
0

Godmorgon 31 aug

Det är vackert ute, solen skiner, korna betar och det är lite dimma över träsket Glad. Härligt! I går var första dagen utan regn sen 16 aug.

Ja, nu sitter jag här och ska skotta in gröten igen. Och det är bäst jag sätter igång, för det är mycket att göra på jobbet.

Ha det gott!

Aggeelin / medarbetare på Livskvalitet

[GunillaF]
0

God morgon.

Skyndar mig in och skriver här i all hast innan jag går till jobbet.

Det regnar idag. I natt har det bara varit 0,3 grader Tyst Hoppas September blir lite varmare.

Ha en bra dag.Glad

Cristine
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

God morgon på er, stressa inte Agge!

Så kallt du har det redan Gunilla,jag ligger nog inte så långt efter skulle jag tro. Här möts jag av en jämngrå himmel. Jag har sovit gott i natt. Ha en härlig dag!

Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.

Hemsida www.livskvalitet-2.se  kliv in!

Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.

zabelle
0

Godmorgon

Sitter på jobbet och väntar på att kaffemaskinen ska bli klar med sitt "dagliga städprogram" så jag kan få kaffe.

Solen skiner men det börjar bli kallt om fötterna, nog dax att börja med strumpor, det var 7 grader i morse.

Sköt om er idag!

Zabelle   

[Asta]
0

Lyssnade på radion imorse och hörde att äppelodlarna tydligen klarar året bra men att det inte går bra för spannmålsbönderna pga perioder med kyla-torka-regn. När de säger så där så förstår man vilken konstig sommar det varit. Och nu börjar det redan bli kallt igen. Jag är så trött på 2010 - det här året kommer - av flera anledningar att gå till historien som ett av mitt livs värsta år. I min historia alltså.

Börjar bli orolig för om jag ska vara tvungen att flytta pelargoner och fuchsia inomhus nästa vecka när vi reser bort. Tänk om det blir nattfrost? Det borde inte bli det, men eftersom det redan är höstkallt på nätterna så är det inte långt borta.

[Sisa]
0

Godmorgon!

Så fort det går…var ju inte längesedan vi pustade över värmen, nu är det åter dags för strumpor…

Skönt att vara ledig idag, tycker jag…passar på att ta dagen tillvara. Gör det ni med…

[peter54]
0

God Morgon Glad

Ganska trevligt väder här också, ingen sol ännu, det ligger ett tunt molntäcke ivägen men inget regn i alla fall och runt 10 grader.

Imorgon är det september, jösses vad snabbt det går. Vår dotter fyller 8 om en vecka.

Anders 50
0

Godmorgon!

Solen skiner…..en vacker morgon!

Här var det frost-vitt på marken tidigt i morse, men närmast huset under de stora träden har det varit plus. Tur det, så att alla blommor klarat sig.

Idag blir det nog en tur till svampskogen igen….milda makter vad kantareller det finns i år!  Glad

// Anders...f.d. 890-3 .....och fortfarande batteridriven!

chik
0

God dagens på er alla.

Här kommer väderprognosen från Älvsered.I morse när jag slog upp mina blå så var det 5+ o nu när jag tittar på termometen så står den på 10+ skugan.

Vi har sol o gräset växer så det knakar.-Jobb för mig phuuu.

kantareller uchhhh.

Önskar er alla en fin dag , vad ni nu är i landet.

Lena.P är jag i verkliga livet.

Cristine
0

#7 Du får gärna skicka några kilon!FlörtTungan ute

[Spanaren]
0

#7 Ja tack säger jag också Tungan uteFlört

Hej på er alla!

Zabelle gjorde min dag idag … tack Kyss Jag fick ett pm med en maskros på och ett meddelande att hon tänkte på mig då hon såg denna blomma. Visst var det vackert gjort?

Som grädden på moset så hade jag fotat vita och granna maskrosor på vår hundprommis.

#2 Sicken sötis!

#5 Så vacker duvbild / kram

[MargaretaA]
0

God morgon

Strålande solsken i dag så det blir att gå ut i skogen nu.

ha en härlig dag alla! Cool

AnnL
0

Godmorgon!

Strålande solsken från en klarblå himmel.

Ska vara ute mycket idag och ladda batterierna så förkylningen förvinner sin kos.

Ha en bra dag. Glad

Jag styr själv mitt liv med mina tankar o känslor.

Bergspuman
0

God förmiddag

Här är det mulet. Jag tittade ut på balkongen och såg att en mörkgrå filtmatta med färgfläckar på hade lagts ut på balkonggolvet och att mina två stolar flyttats. Jag stod där som fallen från skyarna medan jag förtvivlat försökte fundera ut hur den kommit dit.

Då kom jag på att det pågått målning av garage och byggnader under sommaren här i området. Jag bor ju högst upp och har taknocken ovanför mig. Antagligen har målarna lagt dit mattan för att jag inte skulle få fläckar på balkonggolvet medan de målade under taknocken.

Annars mår jag inget vidare, genomförkyld. Hosta, snuva med nästäppa, ont i huvudet. Men på vitvarushopping ska jag i eftermiddag. Kylen är avfrostad som sagt, men den fortsätter envist hålla minusgrader så nu får den skylla sig själv, den kommer att kasseras!

Ha en bra dag allihopa!

[Sisa]
0

Jaa…säg farväl till förkylningen! Flört

[peter54]
0

God Afton Glad

Idag har det varit sommar här hos oss och jag tillbringade eftermiddagen med barnen, efter att de kommit hem från skolan, ute. Även efter middagsmaten var vi ute och grejade.

Lovisa ville kasta pil och när hon skulle flytta ner piltavlan från spiken till kroken längre ner för att piltavlan skulle hamna i barnhöjd, hittade hon en fladdrmus som hängde och sov bakom piltavlan.

Vi hängde förstås tillbaka piltavlan på spiken igen.

[GunillaF]
0

Tyst

[Sisa]
0

# 15

Så sött…inte ofta man ser fladdermöss Glad Din hade ju hittat ett perfekt ställe också Glad

Cristine
0

Glad Jisses..lillstackarn.

[peter54]
0

Ja, men den sov vidare. Jag kollade att den var okej genom att se att den andades och jag såg att öronen rörde sig lite.

Vi hängde tillbaka piltavlan där den hängde när Lovisa upptäckte fladdrmusen och den hängde kvar och sov vidare.

Bergspuman
0

Får man önska sig lite fladdermussömn månne???

Skrattande