Livskvalitet iFokus

Livskvalitet

Läst 566 ggr
Cristine
0

Nu börjar...

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

älgar och rådjur synas på ängen nedanför..det var längesedan. De håller väl till i den svala skogen när det är varmt. Dock har jag inte sett några albinos som på bilden. De är från Kentucky.

Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.

Hemsida www.livskvalitet-2.se  kliv in!

Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.

Anders 50
0

Det var verkligen albinos på bilden….de syns ju inte alls  Skrattande Skrattande

// Anders...f.d. 890-3 .....och fortfarande batteridriven!

Cristine
0

Hiiiiiiiiiiihihi, jag jag måste skratta men egentligen blir jag förbaskad för jag har svårt att få in bilder sedan 2 dagar tillbaka.

[Sisa]
0

Vackra djur…och sällsynta Kyss

Anders 50
0

Ja nuu ser jag dem! Glad Fast det är inga älgar (det finns gott om vita sådana i Värmland) utan Elk eller Wapiti som de kallas over there.

Vacker bild!

// Anders...f.d. 890-3 .....och fortfarande batteridriven!

Cristine
0

Ja nu ser jag att det inte är älgar.Glad

[Sisa]
0

Tänk…att möta en vit älg i skogen! Förvånad

Kvaser
0

Att fånga 2 Albino Kronhjortar, på bild….hur stor är chansen att det ska ske…

Att fela är mänskligt, att förlåta är gudomligt.

[peter54]
0

Det finns en rätt så lustig historia bakom den amerikanska kronhjortens namn. I USA kallas den elk, vilket betyder älg.

När engelsmännen först kom till de delar av den nordamerikanska kontinenten där wapiti (Cervus canadensis) lever, trodde de att det var älgar de såg eftersom de var så stora och även för att de förstås aldrig hade sett en älg.

När de så småningom kom underfund med misstaget, kunde de ju inte kalla älgen för älg (elk) också, så då tog man indianernas namn på älgen - moose.

Det alternativa namnet på elk - wapiti - är också indianspråk och betyder "blekt skinn".

Jag skulle tro att de där två wapititjurarna på bilden går i något slags hägn eller bevakat område. Vita hjortdjur överlever ytterst sällan där det finns naturliga predatorer som grizzly och varg.

chik
0

Intressant Peter.

Fina djur…

Lena.P är jag i verkliga livet.