Livskvalitet iFokus

Livskvalitet

Etiketthus-och-hem
Läst 1176 ggr
Bergspuman
0

Vitvaror

Jaha, så har kylen brakat!

Märkte det på att det helt plötsligt var så enormt kallt i den, minusgrader - grönsakerna frös!

Har testat att ställa om reglaget vilket inte funkar.

Ringde en servicetekniker för det märke jag har, han trodde det var termostaten. Och offererade ny termostat + montering för 1595:-. Naturligtvis fanns inte reservdelen hemma, han skulle få beställa. Modellen är 8 år gammal, så jag har i princip bestämt mig för att skaffa ny kyl/frys, och även köpa en ny spis när jag ändå är på G. Vad då kosta på närmare 2000 när en ny kostar knappt det dubbla Förvånad

Nuvarande spis har stått här sedan huset byggdes för ca 20 år sedan och jag är SÅ trött på gjutjärnsplattor som man måste rengöra och gnida och putsa. Nu ska det bli en med HÄLL.

Det blir ett djupt hack i bufferten men lika bra att få det gjort nu när jag fortfarande är ledig och har tid.

Kul med lite nytt också ju! Glad

[GunillaF]
0

Förvånad Men bor du inte i lägenhet? Måste du köpa vitvarorna själv om du gör det?

barnbarnen
0

Mitt kylskåp gick sönder för ca 2 vec så nu använder vi kylväskaSkämstur att frysen funkar så man kan byta kylklamp.

men vi ska ju renovera köket så vi vill inte springa i väg och köpa första bästa… det är en djungel att köpa vit varor.

Men håller med dig det blir kul med lite nyttGlad

Bergspuman
0

Ja, när man bor i bostadsrätt måste man ju det…

[GunillaF]
0

#3 Jaa, vad synd…

[Asta]
0

Häll blir härligt om du är van vid gjutjärnsplattor. Så mycket lättare att göra rent.

Maria
0

#0 Vad roligtGlad Hoppas du missförstår mig rättFlört

Men det är alltid så kul med lite nya prylar och går de sönder så är man ju tvungen att skaffa nytt så det är bara att se det positivt.

Jag har aldrig haft häll utan vi har gått från gjutjärnsplattor till gasolplattor men jag kan tänka mig att det är lätt att hålla rent.

/Maria