Löften
Nix, inte ett dugg! 
Zabelle
Det är väl inte meningen att det ska genomföras, det där valfläsket 
Aggeelin / medarbetare på Livskvalitet
Nej jag litar inte på någon numera.
Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.
Hemsida www.livskvalitet-2.se kliv in!
Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.
Ibland. Det beror på hur väl underbyggda löftena är.
Litar dock sällan på alla de vallöften som brukar slängas fram så här i slutet. Då kommer den ena sidan med ett löfte och då ska det kontras från den andrda sidan med ett annat löfte.
Eller så råkar något speciellt bli uppmärksammat i media och då lovar något parti någonting avseende det. Jag brukar faktiskt inte lyssna på vad olika partier lovar när vi kommer så här nära valtillfället.
#4 Det är nog det smartaste.
Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.
Hemsida www.livskvalitet-2.se kliv in!
Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.
Finns ju vallöften från förra valet, som inte blivit verklighet ännu…Hur ska man då kunna lita på nya…
#6 - så är det ju varje val. Man får väl göra som man brukar.
Hur brukar du göra då, Asta ? 

Nej - inte ett dugg…
"There is nothing more despicable than respect based on fear."
#8 - tittar på vad de har för förslag innan valyran sätter igång och struntar i vad de säger efter sommaren ungefär. Och så får man helt enkelt chansa lite. Det är ju egentligen inte någon större skillnad vem som har makten så det är inte någon jätteriskabel chansning.
Tittar också på hur de uppfört sig under period som varit, vare sig de varit i opposition eller haft makten. Och sedan blir jag helt klart påverkad av personer också, har ett parti en ordförande som jag tycker är pekka så väljer jag inte det partiet.
nej o åter nej..Dom bara oratar…
Lena.P är jag i verkliga livet.

Några vallöften har aldrig påverkat mig om hur jag ska rösta, tänker inte så mycket på dem, för jag vet att knappast något infrias.
Jag har alltid röstat på samma parti, vad de än lovat eller hotat med!
// Anders...f.d. 890-3 .....och fortfarande batteridriven!
Nej jag litar absolut inte på politikernas vallöften!
" Var nära naturen - var när dig själv "
Jag håller med om att de löften som kommer nu i slutspurten ska man nog ta med en nypa salt
/Maria
Litar inte på några vallöften. Rena hysterin just nu tycker jag på att överglänsa varandra med löften för det ena eller andra som dom sen inte kan hålla efter valet. 
Jag styr själv mitt liv med mina tankar o känslor.
Jag litar inte ett skvatt på de vallöften som levereras nu. Dessutom kan de ju backa på vallöften med högst tvivelaktiga motiv nästan på en gång efter valet.
Samhället har EN mängd pengar och den ska fördelas på det rättvisaste sättet. Som det är nu tar de här och ger där och resultatet blir bara att man gör en ny kategori människor glad respektive arg varje gång man hattar hit och dit med skattemedlen.
..det är ett löfte att ha det som en ambition att göra det till en målsättning..
eller hur var det en (s)ministra vrickade tungan :- )
redan tidigare har man väl sett vilket vägval politiken gjort..!
löftena nu är ofta med reservation.."möjligen under nästra mandatperiod OM det finns pengar.."
en annan fråga är:varför tror politikerna att de måste "köpa" oss ?
penke
#18 förmodligen så tror de att måste "köpa" oss därför att de faktiskt ganska ofta lyckas med det. Allra bäst lyckas de om det har varit något i media som upprör väldigt många och så kommer något parti och säger att detta får naturligtvis inte förekomma och om de kommer till makten så ska de se till att det ändras. Det parti som hinner först brukar lyckas ganska bra.