Postorderkataloger
Nu börjar höstkatalogerna komma. Min absoluta favorit från IKEA har precis landat i min postlåda. jag älskar att bläddra i den, men ska jag handla något åker jag alltid dit.
Det enda jag beställer på postorder är böcker och lite kläder.
hur gör ni andra?
Förr handlade jag alltid på postorder men nu är det så olika på storlekarna så jag har slutat för jag har fått skicka tillbaka flera gånger.
Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.
Hemsida www.livskvalitet-2.se kliv in!
Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.
jo det får man ofta göra. 
Avskyr att gå i affärer för att handla kläder för det finns aldrig ngt som passar numer. Har fö knappt köpt några nya på flera herrans år, dags nu, *suck*.
I klädkatalogerna är det oftast så konstiga modeller men en del skulle jag vilja ha, pengar tryter dock än sålänge. Men IKEA kan man blada länge i och fördriva en hel del tid med att dagdrömma. 
#3 Du som är så duktig på att sy kan väl skapa egna?!
Visst är det spännande med nya kataloger! Massor av tips och inspiration. Handlar gör jag ibland…om jag vet att det är bra. Allra krångligast är ju att skicka tillbaka, om det inte passar!! 
Har ofta tänkt tanken men varken hinner el orkar, särskilt när tyg kostar såpass mkt att det inte blir billigare. Men lite sug finns allt o när töserna börjar få lite pli på sig så…vem vet! 
POSTBILEN KOM NU MED IKEA KATALOGEN
Just i dag har det regnat hela dagen hittills.
sitter och bläddrar i katalogen man blir så sugen att åka dit.
skickar aldrig efter något varken kläder el möbler.
i katalogen finns mycket brunsvarta möbler.
är bruna möbler på väg tillbaka,
jag har bruna möbler i vardags rummet, mat bord stolar skåp
är trött på brunt.
Kanske en tur till ikea i helgen
Roligt att du är kvar här! 
Trollbunden! 
Nä, men det är trevlig med lite småprat o ditten o datten. Träffar inte så mkt folk hemmavid o på jobbet är det bara jag o min brukare.
Ja…visst är det mysigt att småprata härinne på LK 
Du kanske jobbar som personlig assistent ? 
Min fru har många olika kataloger, IKEA, Ellos, "Gudruns gardiner" (Gudrun Sjödén) med flera. Jag har inga katalogaer alls.
Vill jag ha något så söker jag på nätet efter var det finns och sedan åker jag dit och köper.
#10 Ibland men det egentliga jobbet ligger inom hemtjänsten samt ledsagning.
#11 Nätet är bra att ha men ibland är det trevligt att ha ngt att ligga i sängen o bläddra i…för köper jag inte från ngn. Jo, jag köper koppartråd från Slöjddetaljer till mina smycken!
Kataloger tittar jag knappt i längre. Eftersom vi har "ingen reklam tack" på brevlådan brukar vi inte få IKEA-katalogen heller.
Så postorder blir det i princip aldrig, däremot handlar jag en hel del på nätet.
Någon gång har jag köpt jeans från Ellos. Men idag tog jag mig i kragen och shoppade loss ordentligt (kläder) här i lokala klädbutiker.
Har ju fått pensionen!

// Anders...f.d. 890-3 .....och fortfarande batteridriven!

Utan kataloger skulle livet bli trist.
Classe, Kjell&co, Biltema, Jula och Rusta har jag med från Sverige.
Sedan försöker jag varje år få 2 tyska kataloger om husbilstillbehör.
Tar ofta fram och tittat i dom.
Klädkataloger intresserar mej inte, Köper långbyxor för 6€ i Spanien och T.shirt för 2€ i Tyskland och nu har kag så jag klarar mej några år.
Far ej fortare fram än din skyddsängel flyger!
Förr handlade jag en del från Ellos men numera det mesta från Loppis
/Maria
Läste i tidningen idag att IKEA här ska ordna en loppis på sin parkering! Meningen med det är att man ska kunna sälja och köpa äldre IKEA-prylar billigt…
Jag hade många kataloger förr, men de känns överflödiga nu tycker jag. Men jag har aldrig använt katalogerna som lektyr, utan bara tittat i dem efter något jag söker.
man kan ju önska att ullared hade katalog och att man fich skicka efter.för ca 11 år sedan kunde man skicka efter kläder där.
vi skickade efter barn klänningar examen,men det fanns ingen katalog.
det var vänner som hade varit och handlat vi tyckte klänningarna var så fina så vi ringde efter klänningar skjortor till pojkarna'
nån höst jacka till oss köpte vi åxä,,,,
,nu är det nåt år sedan jag
försökte be dom att skica hem kläder vinteroveroler mm.
men dom sa att dom hinner inte med poståder.
synd men man får väl åka dit det brukar gå bussar men det är långt.
är det någon här som kanske har turen att bo i närheten,eller någon som nyss varit el ska dit.kul att höra även vad ni köper,
Jag har IKEA runt hörnet nästan här hemma. Ser den från mina fönster. Byggde ett nytt här i Malmö som är väldigt stort. Men jag har nog bara varit där en gång.
Det kanske blir så om man bor så nära.
Jo kanske det blir när man bor för nära. Men tycket det är för stort nu efter det nya bygget
IKEA..= postorder.. ??
jag har aldrig tänkt på den så..
(jag fick min idag,men bläddrade i den hos en kompis)
nyfiken på vad nytt,men det är roligare att kolla in i varuhuset
ordet postorder o katalog..drar jag mig för
men måste erkänna att jag har ju mina kataloger på nätet
och en del shoping
senast igår,från england,en massa små glasburkar/pippetter och ..tandkräm !! *skratt*
penke
Handlar aldrig från kataloger.
Jag styr själv mitt liv med mina tankar o känslor.