Behov
En av människans äldsta behov är att ha någon som undrar var man är när man inte kommer hem på kvällen..åtminstonde är det trevligt med någon som saknar en.
Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.
Hemsida www.livskvalitet-2.se kliv in!
Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.
ja nog skulle vara trist om ingen saknade en. 
som tur är så finns det alltid hundar - de blir lika glada varje gång man kommer hem även om man bara varit ute en halvtimma 
Ja och katter!
Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.
Hemsida www.livskvalitet-2.se kliv in!
Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.
Framförallt föräldrar…borde väl sakna sina barn, om dom inte kommer hem! 
Det är något jag saknar jättemycket nu när jag inte har hund. Den där glädjen när jag kommer hem.
En kram betyder så mkt, bara en klapp på armen el en smekning över kinden. Min brukare blir så glad när jag masserar ryggen efter duschning. Ensamstående, särskilt äldre som inte "raggar", lider brist på närkontak.
Därför kom jag på idén att jag ska utbilda mig till beröringspedagog (taktil stimulans ni vet). Hoppas att kursen i stan blir av efter jul!
Här är det lite ojämt med saknaden annars. Töserna tar ihjäl en när man kommer hem från jobbet. Guben tar det med ro (25½ år tillsammans nu) o Sonen (14 år) bryr sig mer om bilen är hemma o om ngn kan skjutsa honom!
O så är det vovvarna som ska klappas om o så fort man sätter sig ner ockuperas knät av en katt. Men där får man sig iaf en omgång med akupunktur i benen, alltid ngt! 
Utan djur så vore det tomt att komma hem! När man stiger ur bilen så är det skönsång ifrån hundgården och när man öppnar dörren så anfalls man av en hund av ponnystorlek och två katter. 
Har man då kanske en matkasse i varje hand så blir det jobbigt att ta sig in! 
// Anders...f.d. 890-3 .....och fortfarande batteridriven!
jag har varken hund el katt.men en man som saknar en om man har varit ute lite förlänge,det är skönt.får ofta en kram
Men det jag tycker är hemskt det är när barnen flyttar hemmifrån
Det blir så tommt i huset nu har dom visserligen inte bott hemma på flera år,ynsta pojken flyttade hem4 mån det var mysigt ett tag.
el det känndes bra under den tiden.Man fick en go kram ofta.
Dom andra bryr sig och vill komma hem och umgås äta bara vara tillsamans,det är så skont att ha omtänksamma Barn barnarn inte minst vänner…
Men jag funderar ofta om vi måste ha stort hus vi är ju bara 2 vuxna.
det känns som det eller ska renoveras….man ska ha lust
jag känner att vi kan flytta till nåt litet.
Är det fler här som känner som jag??
Visst…ibland kan man känna att man skulle ha ett mindre och enklare ställe att bo på…lägga tiden på annat 
Vi är bara två och har aldrig haft några barn, men vi flyttade till ett hus för att ha något att göra vi