Livskvalitet iFokus

Livskvalitet

Etikettordet-är-fritt-väl-valda-ord
Läst 1654 ggr
barnbarnen
0

GETINGAR

Uch vad det är getingar överallt kan inte sitta ute

Kan inte ha en dörr öppenGråter

Cristine
0

Förvånad Bor du söderut?

Jag såg den första getingen i morse för i år..har bara hummlor och inte så många av dem heller.

Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.

Hemsida www.livskvalitet-2.se  kliv in!

Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.

zabelle
0

Vi har också förskräckligt mycket getingar just nu. Vi försökte sitta ute och äta i helgen, men fick ge upp och gå in. Lite trist när man vill "hålla kvar" sommaren och kunna äta i trädgården.

Vi har myggnätsdörr så de kommer inte in i alla fall.

Zabelle   

[rore]
0

De där randiga fula rackarna,, de finns ju nästan överallt, vart man än gårSkrikandes,,,,,

Cristine
0

Så konstigt! Jag är iaf glad att jag inte bor nära er just nu!

Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.

Hemsida www.livskvalitet-2.se  kliv in!

Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.

[Sisa]
0

Vi har också massor av getingar! Just nu är dom så slöa, att dom nästan kryper fram. Dom är också mera intill en, än dom varit på hela sommaren Tungan ute

[MargaretaA]
0

Jag blev getingstucken på Willys av alla konstiga ställen. Det var ifredags och jag har fortfarande väldigt ont och är röd och svullen på armen där den tog Gråter

Man kan tydligen inte känna sig säker nånstans för dessa eländes flygfän Skrikandes

Anders 50
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Här är det inte så mycket getingar, de har nog misslyckats med föryngringen för jag har hittat många golfbollsstora bon som är övergivna.

Jag hittade en getingfälla som jag hängde upp bara för att se om den fungerade, och i den har jag tagit massor med getingar. Ett tag så fick jag tömma den nästan varje dag.

De måste komma långväga ifrån, för jag har  knappt sett ett enda bo med getingar. Men å andra sidan så kan det ju finnas massor i ett enda bo.

// Anders...f.d. 890-3 .....och fortfarande batteridriven!

barnbarnen
0

bor norr ut, har inte sett en enda humla däremot

Var glad om du slipper dom rackarna dom förstör så mycket dom är verkligen på och överallt…slöa är dom åxå har jagat dom med dammsugare.Man ska akta sig vad man tar i dom kan konsten att gömma sig.

Myggnäts dörr måste jag nog skaffa tack för tipsetGlad

Var köper man en getingfälla.har ställt ut en burk med cola det gillar dom.

[Asta]
0

Här är inte heller så mycket getingar, faktiskt färre än förra sommaren. Men jag har hört att det på många ställen är ovanligt många

[GunillaF]
0

Hos mig finns (fanns Oskyldig) det gott om geting ända tills jag tog död på dem. Det var ju som ni kanske minns, självförsvar…

Efter 16 stick är jag inte god att tas med!Skrikandes

Anders 50
0

Åh..en stor Gunilla!!! Glad

Vet inte var man köper en getingfälla, men en glasburk med ett lock av plast, som man gör ett cirka 2x3 cm hål i vet jag att många använder.

Honungsvatten använder jag i min, men saft går bra också.

// Anders...f.d. 890-3 .....och fortfarande batteridriven!

AnnL
0

Har faktisgt inte så många getingar här. Skönt att vi är förskonade från dom i år efter alla mygg o bromsar. Flört

Jag styr själv mitt liv med mina tankar o känslor.

[Asta]
0

#12 Åh- bromsar är hemska!! När vi var och vandrade någonstans norröver (minns inte vilken av gångerna det var) blev det en värmebölja och bromsarna blev bara hemska. De bet oss blodiga rakt igenom tröjan.

AnnL
0

# 13 Ja dom är hemska. Dom anfaller o sticker direkt innan man kan slå ihjäl dom.

Jag styr själv mitt liv med mina tankar o känslor.

JILE
0

Ja jag har också fullt med getingar. De delar mat med katterna ute när man har upp något. Brukar ge dom inne nu i källaren istället där de kan gå in och ut hur de vill med lucka..de är ju hemska getingarna. Förstör på fik och överallt…..fast de äter ju fästingar och det är ju bra.

[peter54]
0

Här är massor av getingar, jag har blivit stucken ett halvdussin gånger, min fru två gånger, men barnen har klarat sig.

Vi brukar hänga upp en liten 2-liters saftdunk under altantaket med 3-4 cm riktigt söt saft i botten. Efter ett par månader är det getinggröt i dunken.

[Pirkkolino]
0

Oj då, vad jobbigt ni flesta har med de farliga typer. Rynkar på näsan

Själv har jag sett endast två getingar under hela sommaren. Även de såg jag ganska långt håll.