Dusch!
Från ansiktskräm till örontopz…numera finns en uppsjö av hygienartiklar i var mans och kvinnas toalettskåp!
Duschar Du varje dag ?
Sommartid, ja. Man svettas ju oftast mycket mer sommartid. Ibland flera gånger om dagen om jag tränat eller så.
Vintertid blir det för det mesta varannan dag.
Kunde kopiera pumans svar, utom det där med träning, vad det nu är för nåt…
// Anders...f.d. 890-3 .....och fortfarande batteridriven!
#2 Du behöver ju inte härma mig i allt liksom 
Jag duschar inte varje dag men varannan ungefär. Tränar gör jag ju inte heller
men sommartid blir man svett ändå.
Denna sommar har jag spolat av mig flera gånger om dagen när det var som varmast under semestern.
Sedan tycker jag det är en viss skillnad i att bara spola vatten över sig och att duscha som för mig innebär en ordentlig rengöring.
/Maria
#3 Precis! Skippade träningen! 
// Anders...f.d. 890-3 .....och fortfarande batteridriven!
Storbad till jul blir det väl iallafall…

Nä - men en raggardusch tar jag ofta!
"There is nothing more despicable than respect based on fear."
Jag kör kattvask, eller lumpartvätt, om jag har brådis.
Duschar varje dag - men -ser att enligt definitonen ovan så är det mer som att jag spolar vatten över mig
för det går fort när jag duschar. Jag har lätt att svettas så fort jag rör mig och vill inte gå och lägga mig smutsig … men fort går det som sagt, och använder fuktgivande tvål under armarna och sen bara lite till. tvål torkar ut.
Aggeelin / medarbetare på Livskvalitet
Ojaa Duschar varje Dag tvättar även håret varje dag.känner mig inte fräch annars…
Några dagar nu har jag tvättat håret med Balsam har hittat receptet här
håret blir fint och fin lyster fina lockar,lätt kammat.Fortsätter nog med det ett tag.Det känns lite konstigt att inte använda schampo
In i duschen är det första jag gör när jag vaknat och ofta blir det en dusch till på kvällen när jag sprungit min runda.
Zabelle
Allt beror på. Ibland duschar jag varje dag, det beror på hur man svettats. Annars varannan. Försöker dock undvika att tvätta håret varje dag oavsett dusch eftersom det blir så förbenat fett om jag tvättar det varje dag.
Hoppar också in i duschen varje morgon då jag vaknar…och hoppar ut som en ny människa 
VI HADE EN UTBYTES STUDENT FRÅN USA HÄR FÖR FLERA ÅR SEDAN.
HON HADE ALDRIG DUSCHAT DOM HADE EN DUSH I KÄLLAREN MEN INGEN I FAMILJEN ANVÄNDE DEN.
SOM TUR VAR HADE VI BÅDE OCH, HON BADADE VARJE MORGON I TIMME INNAN HON GICK TILL SKOLAN
PÅ KVÄLLEN INNAN DOM SKULLE GÅ UT BADADE HON IGEN
# 14
Aldrig duschat…tror knappt att detta är sant! 
Trodde inte vi heller men så var det.
när vår dotter var där hemma hos henne fick hon gå ner i källaren och duscha..dom använde inte den hela familjen badade.
Vet inte men det kanske är så .i vissa familjer.
Men en dusch sitter det väl på alla badkar man brukar väl duscha före och efte,r men det kanske är en sed i vissa familjer.
Det här var Minnesota.

Fast om de hade ett badkar så tycker jag inte det är så konstigt att hon inte hade duschat. Fattade inte det först.
Jaha…var det så det var…nu fattar även jag! Trodde att hon aldrig varken badade eller duschade 
Nej jag duschar inte varje dag, det skulle min hud inte tåla. Min fru duschar två gånger varje dag, men hon tar tre minuter på sig.
För mig tar det allra minst en halvtimme, en kvart före, sedan fem minuter i själva duschen och så en kvart till efter innan jag står upp igen.