När man har bil..
brukar det bli att man tar den till väldigt korta sträckor också. Lämnar du den hemma ibland och går eller cyklar?
Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.
Hemsida www.livskvalitet-2.se kliv in!
Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.
tyvärr alltför sällan
Var rädda om varandra
Min bil används flitigt…
// Anders...f.d. 890-3 .....och fortfarande batteridriven!
Använder bilen lite för ofta!

Har ingen nu för tiden och har bättre kondition
Jag fick mitt körkortt för 10 år sen. Tog väll det för att det var gratis annars hadde jag alldrig tagit det. Tycker att det är mycket skönare att gå eller cykla. Sen finns det ju buss och tåg om man villresa långt.
Jag cyklar eller går oftast när jag ska nåt ärende i byn. Annars blir det bilen. Buss gillar jag inte, trångt och tar lång tid.
Zabelle
Åker så mycket tåg o buss om jag kan. Annars bilen.
Jag styr själv mitt liv med mina tankar o känslor.

Enkelt för mig. Bor på en Ö och lever enligt regeln - bilen tas när man ska över bron. Ska jag vara kvar på ön då tar jag cykeln eller går!
"There is nothing more despicable than respect based on fear."
Tar oftast bilen…här är så långt till allt. Promenerar och cyklar gör jag häromkring! 
Sedan vi flyttade till huset har jag blivit mycket latare. Vi bor i en relativt brant backe och det är TUNGT att cykla. Det är egentligen ingen ursäkt alls, men det är orsaken.
En dag när jag gick och rensade i en rabatt så var det en kille som gick förbi samtidigt som han pratade i mobilen. "Jag är på väg upp för en jävla backe, det är fan 90 graders lutning!!!" (svordomarna är hans) - så SÅ brant har vi.
Men jag SKA bli duktig igen. En annan dag.
..en "löjlig" biltransport jag gör
är den till skogsslingan/friluftsområdet,det är en tre-fyra kilometer
jag gillar spåret där,för det är kuperat,och ÄN bättre luft i skogen.. :- )
Men,när jag kör dit,ställer jag mig INTE,så nära ingången som möjligt..(för att spara steg (?) )
(joo,tills konditionen är bättre kan jag ju gå dit,och hem direkt..)*skratt*
till#0frågan:…ääummm..kunde vardagsgå oftare..
penke