Svenska sångerskor/sångare.
Jag är inte direkt någon diggare av denna klassens musik men jag tycker Agnes blivit väldigt bra och sången hon sjöng med Björn på bröllopet har jag sparat.
Vem tycker du är bäst?
Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.
Hemsida www.livskvalitet-2.se kliv in!
Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.
Jag gillar Laleh, Miss Li, Amanda Jensen, Helene Sjöholm. Kommer säkert på några till senare
/Maria
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Bra val Cristine..Hep-Stars. Mina föräldrar körde mig till deras spelningar om dom inte låg för långt bort
Lena.P är jag i verkliga livet.
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Jerry W.Det fins så många fina o bra artister…I Sverige.
Lena.P är jag i verkliga livet.
Nu när jag såg sångare också i rubriken (Jag fattade som det bara frågades efter kvinnor) så är min absoluta svenska favorit Freddie Wadling. Hans röst är förtrollande.
Gillar också Björn Skifs, Peter Jöback, Stenmark, Salem al Fakir, Di Leva, Ola Salo med flera
/Maria
Björn Skifs gillar jag men inte hans retroskiva!
Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.
Hemsida www.livskvalitet-2.se kliv in!
Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.
Det finns många favoriter, en som jag kom på direkt är Amanda Jenssen! När hon sjunger "Halleluja" får man ju ståpäls ända in i öronen!
Av de yngre nyare förmågorna är det inte många som jag gillar, det enda de kan göra är ju studioproduktion där man kan trolla med rösten så det låter bra.
Men vem som man tycker är bäst….det går inte att säga, det finns ju så många att välja på.
// Anders...f.d. 890-3 .....och fortfarande batteridriven!
Det finns många bra tjejer, Laleh, Miss Li, Asa Ali Amanda Jensen, Maria Johansson (som vi hörde igår här i stan).
Aggeelin / medarbetare på Livskvalitet
Jag tycker att det finns många svenska tjejer som är riktigt bra, men inte lika många killar.
Många svenska manliga artister tycker jag faller inom min "tummen-ner"-kategori, endera för att de bara är "fööör mycket" eller för att de på något annat vis får mig att stänga av fortare än kvickt.
De jag kommer på nu är Göran Ringbom och Ulf Lundell, Di Leva, Niklas Strömstedt (uuuääähh), Christer Sandelin (dubbel-uuääähhh), Peter LeMark, Jerry Williams och Tommy Nilsson.
Jag gillar Tåström, Plura, Mauro Scocco, Björn Skifs, Mikael Wiehe, Roxette, Lisa Nilsson, Einbusk, Adolphsson & Falk med flera, med flera.

Cornelius Wreesvijk (Holländare jag räknar som svensk)
Freddie Wadling för hans enorma inlevelse och känsla.
Eva Dahlgren - för hennes nakna texter…
Helene Sjöholm, känner från uppväxten, inte bara en fantastisk sångerska utan också en underbar människa!
Tommy Nilsson - Suverän bara han får rätt låtar till sin röst.
Tommy Körberg - saknar ord… han sjunger som få…
Jussi Björling - ingen klår hans tolkning av O helga natt…
"There is nothing more despicable than respect based on fear."