Stenar
Det sägs att småland har mycket sten men jag tror Tynderö tar priset. Det finns sten överallt, men det gör inget för jag älskar stenar. Det finns så många vackra och de bästa har jag givit bort. Men börjar man gräva kommer de upp igen. Min mur får ingen röra, den har sådan charm och jag har planterat klätterväxter som ska slingra sig på den
Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.
Hemsida www.livskvalitet-2.se kliv in!
Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.
Jag har alltid älskat stena och plockat "tonvis" säger min man.
Stenar är det vackraste som finns
Jag har en "trumlare" där jag slipat stenar som jag plockat i Grekland bl.a. Så underbart vackra.
/Maria
Jag målar stenar…har en del troll och nyckelpigor i min trädgård! Visst finns det massor av vackra stenar 
Ja det kan bli dyrt att plocka i andra länder om man flyger*fniss*.
Jag hade väldigt många fina från mongoliet, de låg inuti min budda av mammutbete. Eftersom den är ihålig så fyllde de med stenar för att ge den mer tyngd.
De har jag också gett bort.
Mer stenar.
Det är synd att man inte ser på bilderna hur de glänser.
#2 Det är en rolig hobby Sisa, jag har en kusin som också gör det. Har du inga foton?
# 4
Kanske, Cristin…återkommer 
Jag på att drunkna i Grekland
Hade simmat ut till en ö med underbart, ganska stora, vackra stenar.
Jag fyllde bikinibehån och byxorna så gott det gick och "simmade som en idiot"
Jag har några av dessa i trädgården nu
/Maria
I den här småländska trädgården finns det i vart fall gott om sten. Maken har samlat högar. Sedan gräver han ner dem någon annanstans istället. Jag har skrattat lite åt att han "flyttar sten".
#6 Bumbleboo … du tog priset till att vara en stenälskande själ … tur att det gick bra 
Har tyckt om stenar så länge jag minns och jag fick 2 stycken stenar av 2 småtjejer när jag och maken badade i sommar. Dom ligger och pryder sin plats på bron ute vid torpet.
I helgen fick jag se stenar på en grusgång med lite guld på!!!!!
Kom visst från en närliggande gruva där guld har brytits eller bryts. Dom slutade leverera grus när folk uppmärksammade detta.
/kram

Jag är oxå stensamlare och det har gått i arv till mina barn. Särskilt minstan, hon hittar sten överallt som ska tas med hem från resor, promenader odyl =)
"Du har alltid två val"
Medarbetare på Spiritualism iFokus
Det är så härligt att ta 4 hjulingen och åka på gamla skogsstigar, där ser man stora stenar med mossa som är så vackert.
'
'
# 10
Har länge försökt övertala min sambo, att byta ut skotern mot en fyrhjuling…du ger mej flera anledningar till det, Cristine 
Den är härlig att ha Sisa, man kan köra på sandstränder och i skogar, man kommer så nära naturen, den är lätt att manövrera och man får massor av frisk luft. Jag använder också min till arbete, det finns en kärra till där jag fraktar allt möjligt.

# 14
Låter underbart…får väl fortsätta bearbeta…