Livskvalitet iFokus

Livskvalitet

Etikettordet-är-fritt-väl-valda-ord
Läst 1182 ggr
Cristine
0

Det är dyrt..

att gå ut på nöjen särskilt nu under sommarmånaderna.

Vilka är dina nöjen?

Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.

Hemsida www.livskvalitet-2.se  kliv in!

Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.

Bergspuman
0

Det blir mest gå ut och äta, eller fika. Aldrig krogen. Någon gång en pub.

Elpida
0

Jag och familjen passar på när vi åker utomlands. Då snålas det inte och vi äter ute varje kväll, tar en öl eller drink… Käkar glass som aldrig förr (förutom jag som är laktosintolerant då..=( och bara njuter av tillvaron!

Lyx i vardagen är att gå ut och käka en god lunch med en väninna =)

"Du har alltid två val"

Medarbetare på Spiritualism iFokus

Toyan
0

Går aldrig på krog eller pub numera, blir mest att gå ut och äta lunch eller middag med nån väninna, fikastund på stan blir det oftare.

Förr kunde det bli biobesök rätt ofta men nu kommer jag inte ens ihåg när det sist begav sig.

Numera finns ju så många TV-kanaler och dessutom kan man se film på datorn, både att hyra och vissa gratisfilmer.

DVD-filmer finns ju också så vi är nog många som har slöat till och inte kommer oss för att gå på bio.

[peter54]
0

Mina nöjen har jag här hemma, så stadens nöjen lockar inte mig. Glad

nillanb
0

Jag håller med Peter jag trivs allra bäst hemma,

jag tycker om att vara ute i trädgården eller plocka bär och vårda mina örter.

Lite god mat på altanen och ett glas gott vin och bara vara med familj och vänner det är det jag njuter av.

evrekaw
0

På sommaren mestadels det som inget kostar… hemma bäst liksom…

Det kostar nog mera övriga året då jag unnar mig saker för att må bra och vara glad. Exempelvis ridningen på Islandshästar en gång i veckan kostar - men det är ju sååå underbart och dessutom tillsammans med en härlig väninna…Skrattande

"There is nothing more despicable than respect based on fear."

[peter54]
0

Min fru kallar mig för "en riktig hemmagurka", men jag tycker att det är ganska naturligt att den plats där jag valt att bo och där jag har allt jag tycker om och där jag är fri att göra ungefär allt jag vill göra - är den plats där jag är mest nöjd.

Såpass mycket att jag helst väljer bort att åka iväg på semester och hellre stannar hemma.

Glad

Maria
0

Jag tycker nog att "stadens nöjen" både är trevliga och kan vara billiga.

Själv älskar jag Botaniska trädgården med valfrihet att betala när man går in.

Slottskogen, Trädgårdsföreningen och underbara Klippan där man kan fika och fiska om man vill.

Nu kommer Kulturkalaset som numera är ihopslaget med Göteborgskalaset och mängder av artister att njuta av alldeles gratisFlört

/Maria

[Asta]
0

När vi bodde i lägenhet var vi ganska ofta ute och åt på kvällen. Gick direkt efter jobbet och kom hem tidigt.

Nu när vi har huset så vill vi oftast hem och det blir inte så mycket utegående. Det är ganska skönt att sitta hemma i trädgården också.

Maria
0

Jag tror bussen tar 12-14 minuter till centrum från där vi bor och bussen går var tionde minut så det är lätt att åka "ner till stan" och bara flanera eller ta en öl på något trevligt ställe.

/Maria

Elpida
0

Vi bor så där 25 minuter från stan så det blir inga spontana utebesök. Det där med krogen har jag och min man lagt ner för länge sedan. Det är bara jag som tycker det vore roligt att gå på afterwork med arbetstjejerna ibland, men det händer nästan aldrig…

"Du har alltid två val"

[Asta]
0

Vi har också nära "till stan" - men det blir ändå inte speciellt ofta nu sedan vi flyttade till huset. Förut bodde vi med ca 2minuters gångavstånd till centrum, det är kanske en förklaring till att det blev oftare också.

Anders 50
0

Det kan bli nån lunch om det kniper!

Varför ut och vara i vägen för folk när man kan ha det så gött hemma! Flört

// Anders...f.d. 890-3 .....och fortfarande batteridriven!

[GunillaF]
0

#0 Visst är det dyrt att gå ut på olika evenemang, men jag tror inte att de kostar mer på sommaren än på vintern.

Cristine
0

Nej det är nog inte dyrare på sommaren men det finns mer utbud, här i Sundsvall är det Gatufesten t.ex som är jättedyr 1000 kr är småpengar på fickan bara. Sedan finns alla säsongrestauranger runtom, och butiker som bara har öppet nu.

[GunillaF]
0

Men det är kul att gå ut och göra något ibland. Förgylla tillvaron.Flört

Cristine
0

Så klart det ärSkrattande(om man inte har ett badrum som äter upp sommarkassan) jag har två jättepopulära restauranger i närheten där de har musik osv, på en har de dans 1 gång i veckan, full rulle alltså!Tungan ute

barnbarnen
0

Brukar åka på sommar loppis-Kul nöje det är många som har hemma i sitt Garage och trädgård.

Cruicing är åxå ett roligt nöje att åka på.

[GunillaF]
0

#17 På tal om badrum…. Åh, jisses. Du skulle se badrummen här. Rena drömmen. Jättestora och många annurlunda lösningar än vi har hemma. Måste fota dem också.

Cristine
0

Fota allt Gunilla..varenda vrå både ute och inne*S*Tungan ute

penke
0

när jag blev med hus,blev jag oxå där mer (hemma)

tidigare hade jag hissen till Sta´n (junschee´Ping)
då var det mer att va´ute o glo på folk..
  det är faktisk fortfarande kul,men det blir inte lika ofta nu ..

som redan skrivet,man ska unna sig !!!

Den som spar
han har
sitt roliga kvar
när han dör ..

penke

Elpida
0

Eftersom jag vill ha mitt roliga nu ska jag åka ner till stan och käka världens godaste salladsbuffé med två tjejkompisar från jobbet idag =) ;-)

"Du har alltid två val"

[Asta]
0

Men något som hänt i åtminstone vår stad är att folk går ut mycket mera. Det är inte ovanligt att det är fullt på matställen även mitt i veckan. Jag tycker det är trevligt.

[mossquinnan]
0

Tycker det mesta är dyrt nuförtidenObestämd

Allting kostar pengar..och lidande.

Ska ta ett mycket obehagligt exempel i mina ögon..

Var tvungen att snabbt ta mig därifrån för jag vart riktigt upprörd..

Var i småland strax före midsommar..min mans släkt bor däromkring.

La märke till att dom öppnat en älgpark???

Va tänkte jag..dom bor ju här..i skogen!!!Förvånad

Men joorå det fanns en sk nyöppnad anläggning..

inhängnad..

Vi åkte in på stället som var mycket vackert..huset iaf.

fanns cafe..och man skulle betalt en avgift för parkering såg vi sedan efterssom vi snabbt åkte därifrån.

Men innanför en inhängnad låg en sån vacker älgmamma med sin nyfödde lille bebis som med stapplande ben skulle ställa sig upp.

Nyfikta då mest tyskar stod alldeles vid staketet och hej villt fotade dessa instängda vilda djur.

Då gick det upp ett ljus i min ganska tröga hjärna..

Aaaah småland..tyskar och älgar!!

Då mådde jag illa..

Det finns väl endå en gräns..

Deras ben är till för att sträcka sig milsvidd i skogarna..

Sedan fångar dom dessa skogens konungar och tar betalt för att skåda dom innanför ett stängsel..

Ville bara skriva detta..känner att det fortfarande upprör..kram från mig

Maria
0

#24 De älgarna slipper från att bli jagade och skjutna i älgjakten till hösten i alla fallFlört

/Maria

[mossquinnan]
0

ja det kan ju vara en lite tröst att se det så *L*

[peter54]
0

Vi har en älgpark här i närheten också. Det är oerhört intressant att komma såpass nära djuren, till och med så att man kan känna på tjurarnas basthud.

Men som alltid finns en baksida. Djuren får visserligen vara ifred och de får tillräckligt med mat, men de får ganska taniga kroppar eftersom de inte behöver använda musklerna vare sig till att söka mat, fly eller försvara sig.

Tjurarna har oproportioneligt stora kronor i förhållande till kroppsmassan.

Mickelberg
0

Sitta på utecafé!